Plats: Tegera Arena
Senaste match Leksand IF: Leksand IF - Linköping HC blev vinst med 8-4
Senaste match Örebro Hockey: Örebro - Timrå IK blev vinst med 3-1
Sjukdomar Leksand : Axel Brage, Jesper Kandergård.
Sjukdomar Örebro : Rasmus Rissanen, Rodrigo Abols, Miikka Salomäki, Kristian Näkyvä..
Period 1
[*]3 min : Örebro svårt att ta sig förbi offensiv blå när dem kommer till anfall. Leksand står starka på blå och försvarar bra.
[*]6 min : Leksands Max Veronneau kämpar till sig pucken i Örebros zon och får ett skott som målvakten i Örebro Jonas Arntzen räddar.
[*]7 min : Leo Carlsson i Örebro får en passning i slottet, skjuter men Leksands målvakt Kasimir Kaskisuo räddar.
[*]8 min : Örebro Jonas Arntzen får göra några riktigt fina räddningar när Leksand är inne i ett långt anfall.
[*]10 min : MÅL Leksand. Linus Andersson skjuter av ett handleds skott vid Örebros teknings cirkel som går in. 1-0.
[*]12 min : Leksand får anfall efter anfall.
[*]13 min : MÅL Leksand. Linus Andersson gör en teknisk uppvisning i offensiv zon och fintar 2 Örebro spelar och skjuter in pucken för 2-0.
[*]13 min : TO för Örebro.
[*]14 min : Leksands Emil Heineman blir utvisad för en elbowing. Powerplay Örebro.
[*]16 min : 3 jättechanser för Örebro i pp, men Kasimir Kaskisuo i LIF kassen räddar.
[*]18 min : Max Veronneau kommer fri med målvakten. Blir straff som Arntzen räddar med benskyddet.
[*]18 min : Joel Mustonen Örebro får en smäll och slår i huvudet i isen och blir kvarliggande.
[*]18 min : Domaren blåser för period paus. 2-0 till Leksand. Skotten i Period 1 vann Leksand med 22-6.
Period 2
[*]7 min : Leksands Calle Själin utvisas. PP Örebro.
[*]9 min : Max Veronneau får ett bra läge i numerärt underläge. Men målvakten i Örebro är med och petar bort pucken.
[*]11 min : MÅL Leksand. Justin Kloos gör 3-0.
[*]13 min : Leksands Jon Knuts avlossar ett skott vid blå men Jonas Arntzen räddar.
[*]15 min : Matt Caito i Leksand utvisas för tripping på Robin Kovacs. Örebro PP.
[*]17 min : Bra PK av Leksand.
[*]18 min : Mål Oliver Eklind i Örebro 3-1. Snyggt passningsspel i offensiv zon, målvakten Kasimir Kaskisuo helt bortspelad. Eklind lyfter i pucken i tom kasse.
[*]20 min : 3-1 i matchen. Skotten i period 2 blir 7-7.
Period 3
[*]1 min : Robin Kovacs i Örebro träffar stolpen.
[*]5 min : Örebros Nicholas Halloran får en fin pass vid offensiv blå, Halloran har farten uppe och försöker pressa sig in framför målet men Kasimir Kaskisuo är med.
[*]8 min : Örebro har puckövertaget nu.
[*]9 min : Nicholas Halloran utvisas för en tripping på Patrik Zackrisson. Leksand får spela pp.
[*]9 min : MÅL Leksand. Leksand skjuter ett skott från blå som tar i ribban och studsar ut. Patrik Zackrisson lägger in returen i mål 4-1.
[*]11 min : MÅL Örebro. Nicholas Halloran kommer i friläge och skjuter in pucken mellan benen på Kasimir Kaskisuo. 4-2.
[*]18 min : Utvisning Örebro. Christopher Mastomäki åker ut för tripping på Emil Heineman. PP Leksand.
[*]18 min : Robin Kovacs i Örebro kommer in i anfallszon med fart och passar Robert Leino som skjuter Kaskisuo rakt i magen.
[*]19 min : Örebro tagit ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. Leksand vinner över Örebro med 4-2. Skotten totalt 37-19 LIF.
Resultat
Leksand IF - Örebro 4-2
Matchanalys Leksand IF - Örebro Hockey 10 feb-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: