Matchanalys Västerås IK - BIK Karlskoga 25 feb-22

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - BIK Karlskoga 25 feb-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: ABB Arena / Rocklunda
Senaste match Västerås IK: Almtuna IS - Västerås IK blev vinst med 0-4
Senaste match BIK Karlskoga: BIK Karlskoga - AIK blev vinst med 1-0
Sjukdomar i Västerås IK Mikael Frycklund
Sjukdomar i BIK Karlskoga David Lilja

Period 1
[*]5 min : August Tornberg i Västerås IK tappar pucken på defensiv blå. Blir ett läge för BIK Karlskoga.
[*]6 min : Utvisning BIK Karlskoga och Janne Tavi. En Tripping på Gabriel Kangas. Powerplay Västerås IK.
[*]7 min : MÅL 1-0 till Västerås IK. Mathias From gör mål i PP efter ett fint passningsspel.
[*]9 min : Bra tempo av VIK som får ett par vassa lägen i anfallszon.
[*]10 min : Bra teknisk uppvisning av Gabriel Kangas i VIK. Tar pucken från den egna zonen, fintar och dribblar sig in i anfallszon. Knäpper av ett skott i närheten av målvakten Lars Volden.
[*]12 min : Emil Öhrvall i BIK Karlskoga får ett bra läge men målvakten i VIK Linus Ryttar räddar.
[*]13 min : Backen i Västerås Logan Roe skjuter en puckout. Utvisning och PP för Karlskoga.
[*]13 min : Arvid Aronsson i BIK Karlskoga får genast ett skott i pp och träffar stolpen.
[*]15 min : Bra powerplay av BIK Karlskoga.
[*]16 min : Nummer 55 i Västerås IK Simon Fernholm ser långsam ut på isen. Inte påkopplad och blir tvåa på pucken i försvarszon.
[*]17 min : Bra räddning av Lars Volden i BIK Karlskoga när Marcus Bergman i VIK ska bara lägga i pucken.
[*]19 min : Åter ett farligt anfall av VIK men Volden räddar.
[*]19 min : Utvisning VIK genom hakning. Ludvig Jardeskog åker ut 2 minuter. PP BIK.
[*]20 min : Period 1 slut, 1-0. Skotten vann BIK med 7-10.

Period 2
[*]1 min : Bra räddning av målvakten Linus Ryttar i VIK. Karlskoga trycker på för mål i PP.
[*]2 min : Biks Albert Lyckåsen tappar ut pucken från anfallszon i PP.
[*]5 min : Ludvig Jardeskog i Västerås skjuter från blå rakt i magen på målvakten i BIK Lars Volden.
[*]8 min : Västerås IK och Marcus Bergman skjuter men missar målet.
[*]8 min : MÅL Västerås IK genom Niklas Rigelius som får pucken i mittzon och skjuter av ett skott strax efter blå. Lite underligt att Volden släpper in detta skott men 2-0 nu till VIK.
[*]9 min : Daniel Gunnarsson i Västerås IK provar köksvägen men målvakten i Karlskoga Lars Volden håller den vägen stängd.
[*]10 min : Daniel Gunnarsson i VIK får skottläge igen men missar mål.
[*]12 min : Daniel Gunnarsson skjuter igen, denna gång nära målet men skjuter ovanför.
[*]15 min : MÅL BIK Karlskoga Albert Lyckåsen avlossar ett skott som går förbi målvakten Linus Ryttar och in i mål, 2-1.
[*]15 min : MÅL BIK Karlskoga av Alexsi Rekonen. BIK Karlskoga vinner en tekning i anfallszon och skjuter in 2-2.
[*]17 min : BIK Karlskoga Kalle Jellvert får friläge men får en slashing av Jimmie Jansson Lorek. Blir straffslag för Karlskoga.
[*]17 min : Marc-Olivier Roy tar straffen men Målvakten i Västerås Linus Ryttar räddar.
[*]17 min : Dubbelutvisning Mathias From och Arvid Aronsson. Spel 4 mot 4.
[*]19 min : Sebastian Fakt i BIK utvisas för interferens. PP VIK.
[*]20 min : Period 2 är slut. 2-2. Skotten 13-24 till BIK

Period 3
[*]1 min : MÅL Västerås IK Alexander Lunsjö 3-2. I pp.
[*]4 min : BIK Karlskoga Viktor Lennartsson får en bra chans men Linus Ryttar räddar.
[*]6 min : Utvisning BIK William Pethrus. Powerplay Västerås.
[*]7 min : MÅL i PP Lucas Zetterberg. 4-2 till VIK.
[*]10 min : Västerås IK lite slarviga och stressade i försvarszon.
[*]15 min : BIK Albert Lyckåsen gör en uppåkning från eget mål, skjuter men Ryttar räddar.
[*]17 min : VIK Niklas Rigelius är nära att få tag i pucken i BIKs ZON.
[*]18 min : Daniel Gunnarsson i Västerås skjuter i plocken på Volden.
[*]18 min : BIK Karlskoga tar ut målvakten. Spel 6 mot 5.
[*]20 min : Match slut 4-2 till VIK. Skotten sammanlagt 21-32.

Resultat
Västerås IK - BIK Karlskoga 4-2

Låst