Plats: ABB Arena / Rocklunda
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - BIK Karlskoga blev vinst med 4-2
Senaste match Hv71: Mora IK - Hv71 blev vinst med 3-4 SO
Sjukdomar i Västerås IK Mikael Frycklund
Period 1
[*]5 min : Utvisning Hv71 Tommi Huhtala för en tripping. Powerplay Västerås IK.
[*]7 min : Blir ett farligt läge för Hv71 när Tommi Huhtala kommer ut från utvisningsbåset.
[*]8 min : August Tornberg skjuter från blå, rakt i magen på målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson.
[*]9 min : Tommi Huhtala i Hv71 gör en snygg teknisk uppvisning, fintar och dribblar sig från blå och rundar kassen, skjuter. Men målvakten i VIK Johan Gustavsson är med och räddar.
[*]10 min : MÅL Västerås IK genom Philip Wiberg. 1-0.
[*]11 min : MÅL Västerås IK genom Lucas Zetterberg. Lucas får en klockren passning från Jesper Johansson. 2-0.
[*]15 min : Nichlas Torp och Hv71s försvar slarvar och tappar puck till VIK bakom egen kasse. Blir ett bra skottförsök till Västerås.
[*]17 min : Myles Powell i HV71 åker ut 2 minuter för målvakts interferens. Powerplay Västerås.
[*]18 min : Davidsson i Hv71 kommer i fart när det är numerärt underläge och skjuter Johan Gustafsson i VIK kassen i masken.
[*]19 min : Bra PK av Hv71.
[*]20 min : Period 1 slut, 2-0. Skotten vann Hv71 med 9-11.
Period 2
[*]1 min : Hv71 får spela PP när Västerås har för många spelare på isen.
[*]3 min : Svagt PP av Hv71.
[*]8 min : Västerås blir utvisade genom Jimmie Jansson Lorek för en fasthållning. Hv71 får spela pp.
[*]10 min : William Wikman i Västerås nära att göra mål i numerärt underläge, men Hv71 målvakt räddar.
[*]10 min : Svagt PP igen av Hv71.
[*]11 min : MÅL Västerås IK, 3-0 nu i matchen. Logan Roe skjuter från blå som går in.
[*]13 min : Ludvig Jardeskog i VIK åker ut för en boarding. Hv71 spelar powerplay.
[*]15 min : Fredrik Forsberg i Hv71 åker ut för interferens. Spel 4 mot 4 i 30 sekunder innan Västerås får spela Powerplay.
[*]18 min : Johan Gustavsson målvakt i Västerås gör illa sig. Västerås byter målvakt till Linus Ryttar.
[*]20 min : Period 2 slut 3-0. Skotten i p2 vinner Hv71 med 5-13.
Period 3
[*]2 min : Hv71 börjar 3e perioden bra och trycker på hårt för ett mål.
[*]4 min : Lite slarvigt och oordnat spel i Västerås försvaret.
[*]8 min : Kaptenen i Västerås IK Jimmie Jansson Lorek spelar mycket bra ikväll. Ser bestämd ut på isen och tacklar hårt.
[*]11 min : August Tornberg i VIK utvisas. Hv71 får spela pp.
[*]11 min : MÅL Hv71 och Fredrik Forsberg 1-3.
[*]16 min : Jimmie Jansson i VIK åker ut för en tripping. Hv71 får spela pp igen.
[*]16 min : Tyler Vesel i Hv71 får ett stolpskott.
[*]18 min : Bra PK av VIK.
[*]18 min : Hv71 tar ut målvakten. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL Hv71 och Tyler Vaesel i spel 6 mot 5. 3-2 nu i matchen.
[*]20 min : Match slut. Resultatet 3-2 till Västerås IK. Skotten van Hv71 med sammanlagt 19-47.
Resultat
Västerås IK - Hv71 3-2
Matchanalys Västerås IK - Hv71 26 feb-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: