Matchanalys Malmö Redhawks - Timrå IK 1 mars-22

Vad händer i Malmö Redhawks ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Malmö.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Malmö Redhawks - Timrå IK 1 mars-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Malmö arena.
Sjukdomar Malmö: Oliver Lauridsen, Magnus Pääjärvi.
Senaste match Malmö Redhawks: Malmö - IK Oskarshamn blev förlust 3-4.
Senaste match Timrå IK: Timrå IK - Skellefteå AIK blev vinst 3-2 e.ot.
Notis : Bägge lagen kämpar för att undvika kvalspel senare i vår.

Period 1

[*]3 min : Malmös Anton Olsson skjuter från blå efter ett fint passningsspel och tryck i Timrås zon.
[*]3 min : Timrå IK utvisad genom Nolan Zajac för hakning. Power play Malmö Redhawks.
[*]6 min : Timrå IK Robin Hanzl får ett bra läge från en passning av Viktor Lodin, men målvakten i Malmö Daniel Marmenlind räddar.
[*]9 min : Viktor Lodin i Timrå IK hittar målfarliga passningar.
[*]15 min : Sebastian Hartmann i TIK får ett bra kontringsläge. Skjuter vid offensiv blå som träffar stolpen. Blir en retur från stolpträffen och går ut till Hartmann igen. Avlossar åter ett skott som går rakt i famnen på målvakten Daniel Marmenlind.
[*]15 min : MÅL Viktor Lodin i Timrå IK. 0-1 genom en fin passning från Robin Alvarez vid blå.
[*]18 min : Emil Sylvegård i Malmö utvisas. Powerplay Timrå.
[*]19 min : Bra PK av Malmö.
[*]20 min : Period 1 slut, 0-1. Skotten leder Timrå IK med 7-9.

Period 2
[*]2 min : Malmö Redhawks Carl-Johan Lerby tappar puck i sin egen försvarszon. Blir en gratis skottchans för TIK.
[*]4 min : MÅL 0-2 genom en kontrings situation av Timrås Sebastian Hartmann.
[*]5 min : TIK får kontringsläge igen men Marmenlind är med och räddar.
[*]10 min : Skott från Malmös Adam Ollas Mattsson men går utanför.
[*]11 min : Timrå utvisas genom Viktor Lodin för en tripping. Malmö får spela PP.
[*]13 min : Malmö har svårt att skapa något bra i pp.
[*]17 min : Ser slarvigt och stressat ut i försvarszon för Malmö Redhawks. Missnöjda visslingar kommer från hemma publiken.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-2. Skotten vann Malmö i period 2 med 11-3.

Period 3
[*]2 min : Carl Persson i Malmö får ett bra läge men målvakten i Timrå Jacob Johansson räddar.
[*]7 min : Malmö spelar in pucken bra i anfallszon men får svårt att få dem övertygande målchanserna.
[*]10 min : Målvakten i Timrå, Jacob Johansson gör ett par fina räddningar ikväll. Ser lugn och säker ut i sina sidoförflyttningar.
[*]13 min : Adam Ollas Mattsson i Malmö skjuter men får dem flesta skotten blockerade av täckande försvarsspelare i Timrå.
[*]18 min : Malmö tar ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]18 min : Utvisning Ziyat Paigin i Timrå IK för en puckout. Spel 6 mot 4 och powerplay för Malmö.
[*]19 min : Malmö avlossar många skott, får en hel del chanser men Timrå täcker av bra.
[*]19 min : MÅL 0-3 i öppen kasse av Timrås Morten Madsen. Hans första mål för säsongen.
[*]20 min : Matchen slut 0-3. Skotten blev sammanlagt 25-16.

Resultat
Malmö Redhawks - Timrå IK 0-3

Låst