Plats: Löfbergs Arena.
Senaste match Färjestad: Skellefteå AIK - Färjestad BK blev vinst 1-2
Senaste match Skellefteå AIK: Skellefteå AIK - Färjestad BK blev förlust 1-2.
Notis: Färjestad leder med 1-0 i matcher.
Notis: Kvartfinaler spelas i bäst av 7 matcher.
Period 1
[*]2 min : Utvisning Färjestad Mikael Wikstrand för en slashing. Powerplay för Skellefteå AIK.
[*]3 min : Första minuten av PP bjöd på många målchanser från SAIK.
[*]8 min : FBK Martin Johansson täcker ett hårt skott från Skellefteå med kroppen.
[*]8 min : Utvisning Jayce Hawryluk. PP Färjestad BK.
[*]10 min : Jämn match dem första 10 minutrarna.
[*]14 min : Skellefteå AIK har fint passningsspel nu. Förflyttar pucken smidigt från egna zonen till anfallszon.
[*]17 min : Daniel Viksten i FBK fintar bort en SAIK försvarare och kommer i ett farligt läge med Skellefteås målvakt Gustaf Lindvall. Ska bara lyfta in pucken men lyfter över målet.
[*]18 min : Utvisning FBKs målvakt Dominik Furch för en tripping. Skellefteå AIK får spela powerplay.
[*]19 min : MÅL 0-1 till Skellefteå AIK. Backen Jonathan Pudas skjuter ett direktskott från blå som går i mål.
[*]20 min : Period 1 slutar 0-1 till SAIK. Skotten leder SAIK med 4-9.
Period 2
[*]3 min : Filip Sandberg i Skellefteå får en fin passning till offensiv blå, skjuter men målvakten i FBK räddar.
[*]4 min : MÅL FBK 1-1. Ett fint uppspel från egen zon. Får en passning från Mikael Wikstrand till Victor Ejdsell som sätter 1-1.
[*]5 min : MÅL 2-1 till Färjestad. Gustav Rydahl avlossar ett direktskott från höger om målburen. Lindvall i SAIK kassen hinner inte göra en sidledsförflyttning.
[*]9 min : Blir gruff och slagsmål mellan FBKs Theodor Lennström och SAIKs Måns Forsfjäll. Blir dubbelutvisning och spel 4 mot 4.
[*]11 min : Jesse Virtanen i Färjestad BK får ett fint läge framför SAIKs kasse. Målvakten i Skellefteå Gustaf Lindvall räddar.
[*]13 min : Joakim Nygård i Färjestad får öppet mål men skottet går utanför.
[*]18 min : Skellefteå AIK gör MÅL 2-2. Joakim Lindström går rakt på mål och lägger in pucken mellan benen på Furch i Färjestads mål.
[*]19 min : Underbart spel nu av Färjestad. Marcus Nilsson i FBK ska bara lägga in pucken i mål men Gustaf Lindvall i SAIK kassen räddar.
[*]20 min : Period 2 slutar 2-2. Skotten blir lika i denna period 10-10.
Period 3
[*]1 min : Skellefteås Oskar Nilsson blir utvisad för interferens. Färjestad får spela pp.
[*]3 min : Rickard Hugg i Skellefteå AIK får ett bra läge men målvakten Dominik Furch i Färjestad räddar.
[*]4 min : Linus Karlsson i Skellefteå AIK får också ett bra läge men skjuter rakt i magen på målvakten Dominik Furch i Färjestad.
[*]5 min : SAIK Oscar Möller är stark. Vinner sarg duellen mot 2 Färjestad spelare i offensivzon.
[*]9 min : MÅL Färjestad BK 3-2. Ett skott från blå av Mikael Wikstrand, detta efter ett fint passningsspel i offensiv zon.
[*]11 min : MÅL Färjestad BK 4-2. Patrik Lundh skjuter mitt i slottet. Pucken går över plockhandsken på Gustaf Lindvall och in i mål.
[*]11 min : Utvisning Mikael Wikstrand i FBK för en hög klubba. Powerplay Skellefteå.
[*]11 min : Adam Ginning i Färjestad får en skridsko i ansiktet och blöder, åker ut i omklädningsrummet.
[*]13 min : Skellefteå AIK Jonathan Johnson får ett kanon läge och avlossar ett direktskott, men Furch gör här en sanslös räddning.
[*]16 min : Skellefteå AIK jagar nu allt man orkar en reducering.
[*]16 min: MÅL Skellefteå 4-3. Joakim Lindström avlossar en handledare från blå som går in.
[*]17 min : SAIK tar ut målvakten. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : Timeout Skellefteå AIK.
[*]18 min : SAIKs Stefan Loibl får öppet mål men målvakten i Färjestad Furch gör en omöjlig räddning.
[*]20 min : Matchen slut 4-3 till Färjestad. Skotten sammanlagt vinner Skellefteå med 19-35.
Resultat
Färjestad BK - Skellefteå AIK 4-3
Matchens bästa spelare
Målvakten i Färjestad Dominik Furch
Matchanalys kvartsfinalmatch 2 Färjestad BK - Skellefteå AIK 3 April-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: