Matchanalys Semifinalmatch 4 BIK Karlskoga - Hv71 14 April-22

Vad händer i Karlskoga ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om BIK Karlskoga.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Semifinalmatch 4 BIK Karlskoga - Hv71 14 April-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Nobelhallen.
Senaste match BIK Karlskoga: BIK Karlskoga - Hv71 blev förlust med 3-5.
Senaste match Hv71: BIK Karlskoga - Hv71 blev vinst med 3-5.
Notis: 4:e semifinal matchen.
Notis: Hv71 leder med 3-0 i matcher och har matchboll i kvällens match.
Notis: Hv71 saknar Christoffer Törngren.
Notis: BIK Karlskoga saknar Målvakten Marcus Hellgren Smed samt David Lindquist.

Period 1
[*]2 min : Utvisning Hv71 Myles Powell för interferens. Powerplay BIK Karlskoga.
[*]4 min : Ett mycket bra PK av Hv71. BIK Karlskoga har svårt att skapa ett uppställt PP.
[*]4 min : Tyler Vesel i Hv71 slarvar lite i egen zon och gör en passning till en Karlskoga spelare.
[*]9 min : Hv71 spelar ett fint försvarsspel. BIK Karlskoga har svårt att få fast pucken i anfallszon.
[*]13 min : Utvisning Karlskogas Juliuz Persson för en roughing. PP Hv71.
[*]14 min : MÅL 0-1 till Hv71. Chad Billins avlossar ett skott från blå som Målvakten i Karlskoga lämnar retur på. Taylor Matson lägger in returen i mål.
[*]16 min : Utvisning Hv71 Daniel Bertov för interferens. Powerplay Karlskoga.
[*]18 min : Ett bättre uppställt PP av BIK Karlskoga. Ett skott i stolpen från BIKs Wilhelm Westlund.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 till Hv71. Skotten vann Hv71 med 3-11.

Period 2
[*]2 min : Hv71 Simon Önerud kommer i ett bra läge men skjuter utanför..
[*]4 min : Utvisning Hv71 Victor Sjöholm. Powerplay Karlskoga.
[*]4 min : BIK Karlskoga nära att få in pucken i mål dem första 10 sekunderna i detta PP. Målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson får tag i pucken i sista sekunden.
[*]6 min : Hv71 kommer i ett 2 mot 1 läge, Davidsson i Hv71 skjuter men målvakten i BIK Karlskoga Lars Volden tar skottet.
[*]9 min : Slarvigt spel av BIK Karlskogas Alexander Leandersson i egen zon. Bjuder Hv71 på ett skott som går utanför.
[*]11 min : Chad Billins i Hv71 lyfter pucken i egen zon fram till Myles Powell som får ett friläge. Volden i BIKs kasse är med och räddar.
[*]12 min : Hv71 spelar ett sanslöst bra försvarsspel när BIK Karlskoga kommer i anfall. BIK Karlskoga får det svårt att få dem där riktigt farliga chanserna.
[*]16 min : Marc-Oliver Roy i BIK Karlskoga får ett skott läge slottet men målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson räddar.
[*]17 min : Utvisning Hv71 Måns Lindbäck för tripping. PP BIK Karlskoga.
[*]18 min : BIK Karlskoga får ett bra tryck i detta powerplay. Lyckas inte få in pucken i mål.
[*]19 min : MÅL, Strax efter att Hv71 blivit fulltaligt så får Albert Lyckåsen i BIK Karlskoga ett skott från blå som går direkt upp i nättaket. 1-1 nu i matchen.
[*]20 min : Period 2 slut. Slutar 1-1. Skotten Vann BIK denna period med 14-4.

Period 3
[*]2 min : MÅL 1-2 till Hv71. Emil Andrae skjuter i mål på ett direktskott efter ett snabbt passningsspel i anfallszon.
[*]3 min : Slarv av BIK i egen zon. Hv71 tar hand om pucken.
[*]5 min : Utvisning Myles Powell i Hv71 för en slashing. Powerplay BIK Karlskoga.
[*]6 min : MÅL Karlskogas Alexsi Rekonen gör 2-2 efter ett fint uppställt pp spel.
[*]8 min : BIK Karlskogas Janne Tavi får ett farligt läge men målvakten i Hv71 räddar.
[*]8 min : Nu får BIK Karlskoga läge efter läge. Målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson får göra ett par snygga räddningar.
[*]9 min : Åke Stakkestad i Karlskoga visar upp sin puckkontroll och teknik i anfallszon.
[*]12 min : Utvisning Hv71 Daniel Bertov för en hakning. Powerplay Karlskoga.
[*]14 min : Hv71 gör detta jättebra i numerärt underläge. Karlskoga får inte en enda farlig chans i detta PP.
[*]16 min : Albert Lyckåsen får ett jätteläge i slottet men skjuter utanför. En Hv71 klubba kommer i vägen och styr pucken utanför.
[*]17 min: Jesper Kokkonen i Hv71 slår en backhand nära BIKs kasse men Volden gör en bra räddning.
[*]19 min : Chad Billins avlossar ett hårt skott från blå som styrs upp i ribban. Nära att Hv71 avgör här!.
[*]20 min : Period 3 slutar 2-2. Skotten sammanlagt leder BIK Karlskoga med 28-24. Förlängning väntar.

Period 4
[*]4 min : Hv71 börjar bäst i förlängningsperioden. Får spela länge i BIKs zon.
[*]6 min : Alexander Ytterell i Hv71 kastar in pucken mot mål och Myles Powell försöker styra in pucken, men Lars Volden i BIK Karlskogas kasse är med och räddar.
[*]7 min : Utvisning Hv71 Chad Billins för en slashing. PP BIK.
[*]8 min : David Lilja i Karlskoga är så nära att peta in pucken när målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson ligger och sprattlar på magen.
[*]10 min : Utvisning Hv71 Emil Andrae för en hög klubba. PP Karlskoga.
[*]13 min : Åke Stakkestad i BIK Karlskoga visar åter igen vilken puckkontroll och teknik han besitter i anfallszon.
[*]15 min : Utvisning Kalle Jellvert i Karlskoga för en tripping. PP Hv71.
[*]15 min : BIK Karlskogas Janne Tavi får ett direktskott av pucken i ansiktet. Kraftig blodvite och Tavi får gå ut i omklädningsrummet.
[*]16 min : MÅL 2-3 och Hv71 tar sig vidare till Hockeyallsvenska finalen. Chad Billins skjuter från blå och gör 2-3. Hv71 får möta antingen Björklöven eller Modo i finalen.

Resultat
BIK Karlskoga - Hv71 2-3 ot

Låst