Plats: Catena Arena.
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - IK Oskarshamn blev vinst med 4-1.
Senaste match Färjestad BK: Färjestad BK - Skellefteå AIK blev vinst med 5-0.
Notis: 1:a semifinal matchen.
Notis: Rögle är seriesegrare säsong 21/22.
Notis: Färjestad BK saknar Mikael Wikstrand, Jens Westin.
Notis: Rögle BK saknar Tony Sund, Oskar Stål Lyrenäs, Leon Bristedt, Christoffer Rifalk, Erlend Lesund.
Period 1
[*]3 min : Inledande lite slarvigt passningsspel från båda lagen..
[*]4 min : Adam Tambellini i Rögle BK får ett skott läge i slottet men målvakten i Färjestad Dominik Furch räddar.
[*]5 min : Brady Ferguson i Rögle får en bra pass och kommer fri med målvakten men skjuter utanför.
[*]6 min : Utvisning Mattias Göransson i FBK för en tripping. Powerplay Rögle.
[*]8 min : Slarvigt powerplay av Rögle.
[*]10 min : MÅL 0-1 till Färjestad BK genom Jacob de la Rose. Blir en snabb spelomvändning med flera fina passningar fram till målet.
[*]12 min : Rögle BK slarvar i sina passningar. Blir en hel del felpass som går till FBK fördel.
[*]16 min : Färjestad BK Theodor Lennström driver pucken in i anfallszon. Visar upp puckkontroll och teknik. Det blir ett bra läge för Färjestad BK.
[*]17 min : Samuel Johannesson i RBK får ett läge från ingenstans. Avlossar ett skott i närheten av slottet som Färjestads målvakt Dominik Furch får rädda med benskydden.
[*]18 min : Adam Ginning i Färjestad slarvar med en passning i egen zon. Passningen går på en Rögle spelare.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1. Skotten leder Färjestad med 3-5.
Period 2
[*]4 min : Adam Edström i Rögle BK försöker chippa in pucken i mål men Dominik Furch i Färjestad kassen är med och räddar.
[*]6 min : Daniel Zaar i Rögle BK knäpper av ett skott vid offensiv blå men pucken träffar inte målet och går utanför.
[*]7 min : 3 farliga lägen för Rögle inom bara nån minut.
[*]11 min : Lång spelsekvens utan avblåsning. Spelet går lite fram och tillbaka.
[*]15 min : MÅL 0-2 till Färjestad genom Jacob de la Rose. 2 målskytt i kväll. Marcus Nilsson i FBK får pucken vid offensiv blå och lägger en fin passning till Jacob de la Rose som sätter 0-2.
[*]16 min : Målvakten i Rögle BK, Calle Clang släpper många returer.
[*]17 min : Utvisning FBK Michael Lindqvist för interferens. Powerplay RBK.
[*]18 min : MÅL Rögle BK i pp. Ett skott av Valtteri Kemiläinen som klingar in 1-2 i krysset.
[*]19 min : MÅL FBK. Ett snyggt passningsspel i offensiv zon och avslutningsvis ett stenhårt skott av Theodor Lennström som gör 1-3. Målet videogranskas men godkänns.
[*]20 min : Period 2 slut. Slutar 1-3. Skotten står nu lika 15-15 sammanlagt.
Period 3
[*]2 min : Blir fighting och en hög spelare är inblandade. Slutar med att Rögle BK får spela powerplay.
[*]2 min : MÅL 2-3. Valtteri Kemiläinen i Rögle BK skjuter från blå och Anton Bengtsson styr in pucken.
[*]8 min : Calle Clang i Rögles kasse gör en superräddning när Färjestad kommer i ett 2 mot 1 läge.
[*]12 min : Theodor Lennström i Färjestad kommer i ett friläge mot Rögles keeper Calle Clang. Rögles målvakt gör åter igen en superräddning.
[*]18 min : Michael Lindqvist i Färjestad BK avlossar ett skott höger om Rögles målvakt. Men Rögles keeper Calle Clang plockar pucken i handsken.
[*]18 min : Rögle BK tar ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]19 min : Per Åslund i FBK sätter 2-4 i tom kasse.
[*]19 min : Clang tas ut igen, spel 6 mot 5.
[*]19 min : MÅL, 1 sekund kvar av matchen så sätter Marco Kasper i Rögle 3-4.
[*]20 min : Matchen slutar 3-4. Skotten sammanlagt vann Färjestad BK med 21-25.
Resultat
Rögle BK - Färjestad BK 3-4. FBK leder nu semifinalserien med 1-0 i matcher bästa av 7
Matchens spelare är Calle Clang, målvakten i Rögle som gör ett par superräddningar ikväll.
Matchanalys Semifinalmatch 1 Rögle BK - Färjestad BK 16 April-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: