Nyligen läste jag att coachen i Malmö Redhawkes Joakim Fagervall förlängt sitt kontrakt med 2 år. Veckan efter detta fick vi reda på att Joakim
Fagervall fått sparken. Man kan bara hålla med om att Malmö gått tungt ett tag. I skrivande stund ligger Malmö på 12:e plats i tabellen och ser inte ut att vända denna trend med förluster.
Innan jag kommer till själva omröstning frågan här så måste jag ta upp en spelare i Malmö som jag tycker blivit bättre och bättre. Marcus Sylvegård är en spelare som går under skinnet på motståndarna. Jag tror att motståndarspelare har ganska mycket respekt för Marcus Sylvegård. Den här spelaren backar aldrig undan en chans att nypa till och munhugga lite extra när chanserna ges.
Förutom att Marcus Sylvegård är i laget för sitt sheriff liknande spel och uppträdande så tycker jag på dem senare åren nu att det är en spelare som har blivit att räkna med att göra målen. Det är kul att fått följa Marcus ett antal år och sett hur han utvecklats.
Men nu till frågan. Tycker ni det var rätt att sparka Joakim Fagervall ?.
Har själv sett Joakim i Västerås IK och sist nu innan Malmö i Björklöven. Tycker det är lite tråkigt för Joakim Fagervalls del att lämna det vassa Björklöven som siktade mot SHL mot att få ansvara över det tung spelande Malmö.
Var det rätt att sparka Joakim Fagervall?
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: