Plats: Coop Norrbotten Arena.
Senaste match Luleå: Luleå HF - Frölunda HC blev vinst 4-1
Senaste match Färjestad BK: Färjestad BK - Rögle BK blev vinst 5-4 e. ot.
Notis: SM-finalmatch nr 1 bäst av 7.
Notis: Semifinaler spelas i bäst av 7 matcher.
Period 1
[*]3 min : Målvakten i Färjestad BK Dominik Furch får göra 2 bra räddningar.
[*]4 min : Färjestad ser lite stressade ut i egen zon. Puckpassen i egen zon går till Luleå som får gratis skottförsök. Furch i FBK kassen är med och räddar.
[*]9 min : Jonas Berglund i Luleå ramlar vid sargen och går ut haltandes ut i omklädningsrummet.
[*]10 min : Victor Ejdsell får ett bra läge och skjuter efter blålinjen rakt i magen på målvakten Joel Lassinantti.
[*]14 min : Luleå kommer i ett 2 mot 1 läge men passningen blir för snäv och går utanför.
[*]15 min : Utvisning FBK på Gustav Rydahl för en holding. Powerplay Luleå.
[*]18 min : Ett bra pp spel av Luleå som får flertalet bra chanser att sätta pucken i mål.
[*]18 min : Utvisning interferens på Victor Ejdsell. Luleå får spela powerplay igen.
[*]18 min : MÅL av Per Åslund i Färjestad som gör 0-1 i numerärt underläge.
[*]19 min : MÅL av Luleå 1-1. Konstantin Komarek gör en skottpassning till Jack Connolly som styr in pucken i mål.
[*]20 min : Period 1 slutar 1-1. Skotten leder Luleå med 13-8.
Period 2
[*]1 min : Gustav Rydahl trycker sig in i första stolpen och försöker pressa in pucken bakom Luleås målvakt. Joel Lassinantti är stark och håller pucken.
[*]5 min : Färjestad får bra press nu i offensivzon.
[*]5 min : Theodor Lennström i Färjestad BK utvisas för högklubba. PP för Luleå.
[*]7 min : Luleås Juhani Tyrväinen passar rakt till en Färjestad spelare i egen zon.
[*]7 min : Utvisning interferens för Luleås Sami Lepistö. PP Färjestad BK.
[*]10 min : Sami Lepistö i Luleå får friläge direkt när utvisningen går ut. Furch i Färjestad målet räddar.
[*]14 min : Lång spelsekvens utan avblåsning. Luleå har puckövertaget något mer.
[*]17 min : 2 mot 1 läge för Luleå men Dominik Furch i Färjestad målet plockar pucken.
[*]18 min : Victor Ejdsell i Färjestad får ett läge i slottet men skottet går utanför.
[*]20 min : Period 2 slutar 1-1. Skotten sammanlagt leder Luleå med 21-14.
Period 3
[*]1 min : MÅL av Julius Honka i Luleå. Honka får en fin passning till höger om målvakten Furch, och sätter pucken för 2-1.
[*]2 min : MÅL av Einar Emanuelsson i Luleå som knäpper av en hård handledare efter blå som går in bakom Dominik Furch. 3-1.
[*]11 min : Joakim Nygård i Färjestad får ett skottläge men Joel Lassinantti i Luleå kassen räddar men lämnar retur till en av sina egna spelare.
[*]14 min : Utvisning Luleå Juhani Tyrväinen för en slashing. PP FBK.
[*]14 min : Vilken räddning i sidled av målvakten i Luleå Joel Lassinantti. Gustav Rydahl får en pass och direktskjuter men som sagt så gör Joel Lassinantti en super snabb räddning.
[*]16 min : MÅL av Juhani Tyrväinen i Luleå 4-1. Juhani kommer från utvisningsbåset och kommer i ett 1 mot 1 läge och skjuter pucken förbi målvakten i FBK och in i mål.
[*]17 min : Tom målbur i Färjestad. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : Utvisning Jacob de la Rose i Färjestad BK för en boarding. Domaren dömer 5 minuter och matchstraff. Luleå PP.
[*]20 min : Matchen slutar 4-1. Skotten sammanlagt vann Luleå med 30-24. Luleå leder nu SM-finalserien med 1-0 i matcher.
Resultat
Luleå HF - Färjestad BK 4-1
Matchanalys SM-finalmatch 1 Luleå HF - Färjestad BK 30 April -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: