Plats: Coop Norrbotten Arena.
Senaste match Luleå: Färjestad BK - Luleå blev förlust 4-0.
Senaste match Färjestad BK: Färjestad BK - Luleå blev vinst 4-0.
Notis: SM-finalmatch nr 3 bäst av 7.
Notis: Står 1-1 i matcher.
Notis: Semifinaler spelas i bäst av 7 matcher.
Spelare som saknas i Luleå: Joonas Rask och Pontus Andreasson.
Spelare som saknas i Färjestad BK: Jesse Virtanen.
Period 1
[*]2 min : Einar Emanuelsson i Luleå får en fin pass vid mittlinjen. Driver pucken över blå och skjuter mot högra stolpen som är nära att gå in.
[*]3 min : Luleå har redan fått ett par farliga lägen.
[*]4 min : Juhani Tyrväinen i Luleå gör MÅL 1-0. En lös puck hamnar framför slottet som Tyrväinen sätter enkelt i mål.
[*]5 min : MÅL av Isac Brännström i Luleå 2-0. Efter en tekning sätter Isac Brännstgröm pucken i mål.
[*]10 min : Pontus Widerström FBK får en passning framför slottet men skjuter utanför.
[*]12 min : Utvisning Victor Ejdsell Färjestad för högklubba. Luleå PP.
[*]15 min : MÅL Luleå. Backen i Färjestad BK Albert Johansson tappar puck i egen zon. Einar Emanuelsson i Luleå sätter 3-0.
[*]18 min : MÅL Färjestad av Linus Johansson efter en retur från målvakten i Luleå Joel Lassinantti. 3-1.
[*]20 min : Period 1 slutar 3-1. Skotten leder Luleå med 13-8.
Period 2
[*]4 min : Flera farliga skott av från Färjestad BK. Joel Lassinantti är med och räddar.
[*]8 min : Färjestad BK är med bättre i denna period.
[*]9 min : Färjestad Joakim Nygård passar Gustav Rydahl som kommer ensam med målvakten i Luleå Lassinantti. Färjestads Gustav Rydahl försöker sätta pucken mellan benen, men målvakten i Luleå räddar.
[*]11 min : Färjestads Victor Ejdsell gör MÅL 3-2. Detta efter en bra press och passningsspel i offensivzon. Ett skott går i sargen bakom Luleås målvakt och studsar ut till Ejdsel som sätter den i mål.
[*]11 min : Dubbelutvisning Sami Lepistö i Luleå och Gustav Rydahl i Färjestad efter bråk. Spel 4 mot 4.
[*]16 min : Radek Muzik i Luleå spelar slarvigt i egen zon. Färjestad får en fin fin passning av Luleås Radek Muzik.
[*]18 min : Utvisning Jacob de la Rose i Färjestad för en holding. Luleå får spela powerplay.
[*]18 min : Einar Emanuelsson i Luleå visar upp sin puckteknik. Fintar bort 3 Färjestad försvarare och ska lyfta pucken i mål men målvakten i Färjestad Dominik Furch är med och räddar.
[*]19 min : Luleå utvisning Sami Lepistö för en tripping. Spel 4 mot 4 en minut innan Färjestad får PP.
[*]20 min : Period 2 slutar 3-2. Skotten sammanlagt leder Luleå med 16-14.
Period 3
[*]1 min : Färjestad BK börjar spela powerplay i denna period.
[*]3 min : MÅL Luleå 4-2 av Konstantin Komarek. Detta på en retur eller möjligtvis en stuts från en Färjestad försvarare.
[*]5 min : MÅL Färjestad 4-3. Pucken går in i mål samtidigt som målburen flyttas. Video bedömning visar MÅL. Adam Ginning får målet.
[*]10 min : Marcus Nilsson i FBK skjuter vid blå rakt i hjälmen på Lassinantti.
[*]10 min : FBK kommer i anfall efter anfall nu.
[*]14 min : Utvisning Isac Brännström Luleå för holding. FBK får spela pp.
[*]16 min : MÅL FBK i powerplay 4-4 nu. Michael Lindqvist gör målet.
[*]18 min : Isac Brännström i Luleå får ett friläge men Furch i FBK kassen räddar.
[*]20 min : Period 3 slutar 4-4. Skotten står lika sammanlagt 22-22. Förlängning och Suddendeath.
Period 4
[*]4 min : Spelet går fram och tillbaka. Båda lagen turas om att anfalla och skjuta.
[*]1 min : MÅL Luleå 5-4 av Einar Emanuelsson. Kommer i fart i offensiv zon och knäpper av en handledare som går i nättaket. Luleå vinner matchen och leder nu med 2-1 i matcher.
Resultat
Luleå HF - Färjestad BK 5-4 e.ot
Matchens lirare: Einar Emanuelsson i Luleå som synts så mycket i denna match.
Matchanalys SM-finalmatch 3 Luleå HF - Färjestad BK 3 Maj -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: