Plats: Be-Ge Hockey Center.
Sjukdomar IK Oskarshamn: Blaine Byron.
Senaste match IK Oskarshamn: IK Oskarshamn - Växjö Lakers vinst 5-4 E .so.
Senaste match Brynäs IF: Rögle BK - Brynäs IF förlust 5-4 OT.
Period 1
[*]2 min : IKO spelar bra defensivt och får ett bra läge i anfall men BIF målvakt Veini Vehviläinen är med och räddar.
[*]4 min : IK Oskarshamn börjar bäst och har fått två ganska hyggliga lägen redan.
[*]6 min : Brynäs får ett långt anfall på Oskarshamn.
[*]9 min : John Dahlström IKO är nära att sätta den i öppen kasse efter fin passning från Liam Svensson.
[*]10 min : Julius Bergman i Brynäs får ett läge i slottet, skjuter men målvakten i IK Oskarshamn Joe Cannata plockar den.
[*]11 min : Utvisning BIF och Niklas Friman för en holding. IKO får spela pp.
[*]15 min : Brynäs kommer i anfall efter anfall. Får fast pucken länge i Oskarshamns zon.
[*]18 min : Utvisning IKO Cameron Brace för hakning. BIF får spela pp.
[*]19 min : Skarpt målvaktspel av Oskarshamns Joe Cannata.
[*]20 min : Första perioden slutar 0-0. Skotten leder Brynäs med 8-9.
Period 2
[*]5 min : Målvakten i Oskarshamn Joe Cannata är stark i kassen.
[*]6 min : Jiri Smejkal i Oskarshamn får en passning mitt i slottet och skjuter men målvakten i Brynäs IF Veini Vehviläinen gör en otroligt fin räddning.
[*]7 min : Brynäs William Strömgren försöker styra in pucken framför mål men målvakten i IKO är med.
[*]10 min : Brynäs har tagit tag i matchen. Får nu ofta fast pucken i anfallszon.
[*]11 min : Niclas Burström och Patrik Karlkvist i Oskarshamn får ett par bra chanser men BIF målvakt Veini Vehviläinen är med och räddar.
[*]11 min : Backen i IK Oskarshamns Juuso Riikola bryter av en fin anfalls situation för Brynäs.
[*]14 min : Detta har varit målvakternas period. Många fina och bra räddningar från BIF Veini Vehviläinen och IKO Joe Cannata.
[*]16 min : Johan Johnsson i Oskarshamn kommer med fart och passar Liam Svensson framför mål, men Brynäs målvakt är med och räddar.
[*]18 min : MÅL för Brynäs IF 0-1. Greg Scott får sikta länge och sätter pucken förbi skyddsmasken på målvakten Joe Cannata.
[*]19 min : John Dahlström i IKO kommer fri med målvakten. Brynäs målvakt räddar.
[*]19 min : Brynäs back Tom Hedberg utvisas för roughing. IKO får spela powerplay.
[*]19 min : MÅL 1-1 efter 5 sekunder pp för Oskarshamn. Patrik Karlkvist är målgöraren.
[*]20 min : 1-1 i matchen. Skotten i P2 blev 13-15 till Brynäs. Skotten sammanlagt leder nu Brynäs med 21-24.
Period 3
[*]6 min : Riktigt rolig hockey att se på. Bägge lagen visar upp ett fint spel med lika många målchanser från bägge håll.
[*]9 min : Backen i Oskarshamn Juuso Riikola vräker sig in med pucken mot Brynäs kasse men får inte in den.
[*]9 min : Brynäs Dmytro Timashov får ett friläge men Juuso Riikola hinner precis bryta i sista sekund innan Timashov hinner skjuta.
[*]14 min : Oskarshamn Jiri Smejkal får ett nästan fritt läge med Brynäs målvakten. Är riktigt nära att lägga in den men ser ut som BIF Niklas Friman får undan pucken.
[*]15 min : IKO har många chanser nu. Skott efter skott som räddas av målvakt eller klubbor i vägen.
[*]17 min : BIF Johannes Kinnvall avlossar ett skott strax innanför blå. IKO målvakt Joe Cannata räddar men lämnar en obehaglig retur som Brynäs är nära att få in.
[*]20 min : Period 3 slutar 1-1 Skotten blev 29-29. Förlängning ska spelas.
Period 4
[*]1 min : IKO Patrik Karlkvist har pucken och försöker göra en dragning men misslyckas.
[*]2 min : IKO Ahti Oksanen avlossar ett skott vid vänstra tekningscirkeln men skottet går utanför.
[*]4 min : Uppoffrande försvarsspel av Oskarshamn. Täcker skott efter skott.
[*]4 min : MÅL, IK Oskarshamns Antti Suomela får tag i pucken i anfallszon och sätter enkelt in pucken bakom Brynäs målvakt. 2-1 slutar matchen.
Resultat
IK Oskarshamn - Brynäs IF 2-1 OT
Matchanalys IK Oskarshamn - Brynäs IF 22 Sept-2022
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: