Plats: Tegera Arena
Senaste match Leksand IF: Brynäs IF - Leksand IF blev förlust med 4-3 (matchanalys finns här viewtopic.php?t=136)
Senaste match Malmö Redhawks: Malmö Redhawks - Luleå blev förlust med 2-3
Sjukdomar Leksand : Anton Lindholm.
Notis: De 3 senaste matcherna lagen emellan har Dala laget vunnit.
Period 1
[*]1 min : LIF kommer direkt med ett farligt läge men Lance Bouma i Malmö styr om pucken.
[*]3 min : Matias Lassen i Malmö får ett skott nära kassen men pucken går ovanför målet.
[*]6 min : Malmö har tryck i anfallszon, får ett antal bra chanser.
[*]9 min : Patrik Norén i Leksand får en passning i slottet men skjuter utanför och över kassen.
[*]11 min : Utvisning Malmö Adam Ollas Mattsson för en roughing. Powerplay Leksand.
[*]12 min : Leksand har ett fint pp men Daniel Marmenlind i Malmö kassen visar sina målvakts skills.
[*]14 min : MÅL Leksand genom ett sanslöst tryck mot Malmö målet. Pucken ligger till sist på mållinjen och Jon Knuts kastar sig och petar in pucken över mållinjen. Blir video bedömning och godkänt mål 1-0.
[*]18 min : 2 mot 1 situation för Leksand, Carter Ashton väljer att skjuta men träffar ribban.
[*]18 min : Utvisning Carl-Johan Lerby i Malmö för en hakning. Powerplay LIF.
[*]20 min : Domaren blåser för period paus. 1-0 till Leksand. Skotten i Period 1 vann Leksand med 14-13.
Period 2
[*]1 min : Efter 13 sekunder in på period 2 får Leksand utvisning genom Matt Caito för en puckout. Blir delaying of game och pp Malmö.
[*]2 min : MÅL Malmö genom Pontus Westerholm i powerplay, 1-1.
[*]5 min : Bägge lagen turas om att anfall.
[*]6 min : Snyggt anfall av Malmö Redhawks med härliga passningar.
[*]7 min : MÅL för LIF genom Justin Kloos 2-1. Avlossar en handledare från tekningscirkeln som går in.
[*]12 min : Lian Bichsel i Leksand IF får en passning från bakom målet och skjuter direkt men träffar klockrent i ribban.
[*]13 min : Emil Sylvegård i Malmö kommer fri med målvakten. Men Mantas Armalis i LIF kassen räddar med benskydden.
[*]15 min : Oskar Lang i LIF kommer i fart och avlossar ett skott strax efter blå. Ser ut som pucken träffar ribban. Blir en video kontroll men döms ej mål.
[*]16 min : Jon Knuts i Leksand IF får ett fint läge vid mål men målvakten i Malmö räddar.
[*]17 min : Malmö Ponthus Westerholm skjuter ett skott vid blå men Mantas Armalis räddar med benskydden i LIF kassen.
[*]20 min : 2-1 i matchen. Skotten i period 2 blir 6-14 till Malmö. Sammanlagda skottstatistiken är 20-27.
Period 3
[*]2 min : Ramträff från Östman i Leksand.
[*]8 min : MÅÅÅL Snyggt spel av LIF. Marek Hrivík klackar pucken och passar Carter Ashton som sätter 3-1.
[*]11 min : Utvisning Carter Ashton i Leksand. Högklubba och pp för Malmö.
[*]13 min : MÅL Leksand IF, Carter Camper tar pucken i mittzon och drar på ett slagskott i slottet. Pucken går upp i nättaket och 4-1 till Leksand.
[*]16 min : Carter Ashton utvisas för tripping. Malmö får spela pp.
[*]20 min : Matchen slut. Leksand vinner över Malmö Redhawks med 4-1. Skotten i period 3 blir 12-13 och totalt 32-40 till Malmö.
Resultat
Leksand IF - Malmö Redhawks4-1
Matchanalys Leksand IF - Malmö Redhawks 8 Okt-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: