Matchanalys Färjestad BK - Hv71 25 Okt-22

Vad händer i FBK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Färjestad BK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Färjestad BK - Hv71 25 Okt-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Löfbergs Arena.
Senaste match Färjestad BK: Brynäs IF - Färjestad BK vinst 1-5.
Senaste match Hv71: Hv71 - Växjö Lakers vinst 5-2.
Sjukdomar i Färjestad BK: Joel Nyström, Daniel Viksten, Henrik Björklund, Matt Tomkins.
Sjukdomar i Hv71: Mattias Tedenby, Tyler Vesel.

Period 1
[*]4 min : Marcus Nilsson i FBK får ett skottläge och skjuter vid tekningscirkeln, målvakten i Hv71 Joni Ortio räddar.
[*]4 min : Hv71 Fredrik Forsberg får utvisning Delaying of game. Pp FBK.
[*]4 min : MÅL Färjestad BK och Per Åslund i powerplay 1-0.
[*]7 min : Färjestad BK får fast pucken i anfallszon och avfyrar en hel del skott som Hv71 är bra på att blockera.
[*]10 min : Marcus Westfält i Färjestad får tag i pucken i anfallszon och tag pucken framför målvakten i Hv71 och försöker sätta den mellan benen men Joni Ortio i Hv71 kassen räddar.
[*]12 min : Oscar Lawner i FBK skjuter ett skott i magplattan på målvakten i Hv71 Joni Ortio.
[*]15 min : MÅL Färjestad BK 2-0. Ville Pokka avfyrar en handledare och Remi Elie styr in pucken i mål.
[*]19.4 min : Utvisning Max Lindroth i FBK för holding. Powerplay Hv71.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-0 och skotten leder Färjestad BK med 10-9.

Period 2
[*]0 min : Hv71 börjar period 2 att spela pp.
[*]2 min : Hv71 får en fin möjlighet i pp. Joonas Nättinen styr pucken framför mål, en fin räddning av Färjestads målvakten Dennis Hildeby.
[*]3 min : Utvisning Hv71 Nichlas Torp för hög klubba. Powerplay FBK.
[*]6 min : Joey LaLeggia i Hv71 utvisas för interferens. Powerplay FBK.
[*]7 min : Ett mycket händelserikt powerplay. Färjestad slarvar med pucken, nån sekund senare kommer FBK 2 mot 1 men missar sista passningen. En FBK spelare åker in i Hv71 målvakten som ser ut att bli lite groggy.
[*]8 min : MÅL Färjestad BK 3-0. Carl Jakobsson gör mål direkt efter avslutat pp. Fin målgivande passning av Victor Ejdsell.
[*]9 min : Hv71 tar ut TO.
[*]12 min : Färjestad BK kommer till flera anfall Joni Ortio i Hv71 kassen får göra ett par fina räddningar.
[*]12 min : Mål FBK men blir bortdömt för högklubba.
[*]14 min : Hv71 får två fina lägen. Joey LaLeggia är nära att sätta en puck i mål efter ett pass framför mål. Sekunden efter är Sam Vigneault nära att lyfta in pucken med en backhand.
[*]14 min : Utvisning Färjestad BK och Joakim Nygård för slashing. Powerplay Hv71.
[*]16 min : TO från Färjestad, Tomas Mitell som är huvudcoach ser ut att bara vilja vila spelarna.
[*]19.1 min : Joakim Nygård i FBK kommer fri med målvakten men Joni Ortio räddar.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-0 och skotten i period 2 blir 8-16 till Hv71. Sammanlagt är skotten 18-25.

Period 3
[*]0 min : Emil Andrae i Hv71 blir utvisad i slutet av period 2 för en crosschecking. FBK får börja spela period 3 i powerplay.
[*]1 min : Vad nära att Hv71 Andy Miele kommer fri i numerärt underläge men passningen till Andy Miele är förfärligt dålig.
[*]4 min : Carl Jakobsson i Färjestad får en passning i farten in i anfallszon och drar på ett slagskott som inte träffar mål.
[*]5 min : Hv71 Marcus Davidsson får ett kanonläge efter en retur från målvakten i FBK Dennis Hildeby, men Davidsson lyckas inte få in pucken trots öppet mål. Pucken tar på nån spelare.
[*]6 min : MÅL Färjestad BK Joakim Nygård med en konstig halvvolley backhand lyftning som går i mål. 4-0.
[*]15 min : Färjestad BK ser ut att total kontroll på matchen.
[*]17 min : Oscar Lawner i FBK skjuter men Hv71 keepern räddar.
[*]18 min : Målvakten i Färjestad Dennis Hildeby siktar på sin 2a nolla i sin hockey karriär.
[*]18 min : Victor Ejdsell i FBK får 2 utvisningar, Boarding samt roughing. Hv71 Miele utvisas 2 min, Roughing. Powerplay Hv71 spela 5 mot 4.
[*]19.5 min : MÅL Hv71 Emil Andrae gör målet i pp. 4-1.
[*]20 min : Match slut 4-1. Sammanlagt är skotten i sista perioden 5-7 till Hv71. Sammanlagda skottstatistiken är 23-32 till Hv71.

Resultat
Färjestad BK - Hv71 4-1