Matchanalys Luleå HF - Skellefteå AIK 27 Okt-22

Vad händer i Luleå Hockey? Kommer Luleå att ta SM guldet? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Luleå.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Luleå HF - Skellefteå AIK 27 Okt-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Coop Norrbotten Arena
Senaste match Luleå HF: Örebro HK - Luleå HF förlust 3-2 E. SO.
Senaste match Skellefteå AIK: Skellefteå AIK - Växjö Lakers förlust 1-3.
Notis: Luleå har 3 raka förluster

Period 1
[*]5 min : Första 5 minuterna är jämna, ingen egentligen som rycker fram nån farlig målchans.
[*]6 min : MÅL Luleås back Pontus Själin skjuter ett skott vid blå och Linus Fröberg styr in pucken framför mål 1-0.
[*]7 min : Utvisning Luleås Pontus Själin för tripping. Powerplay för Skellefteå.
[*]8 min : MÅL Skellefteå AIK Filip Sandberg sätter pucken för 1-1 i pp.
[*]8 min : Utvisning Skellefteå AIK med Tom Kühnhackl för holding. Powerplay Luleå.
[*]9 min : Dubbelutvisning Konstantin Komarek i Luleå och Pär Lindholm i Skellefteå blir utvisade för en brottningsmatch efter avblåsning. Spel 4 mot 4.
[*]9 min : MÅL Skellefteå AIK när Andreas Wingerli gör mål i numerärt underläge 1-2. Målet kom till efter att Andreas Wingerli tar pucken på egen blå och driver pucken in i offensivzon och skjuter. Pucken går in stenhårt bakom målvakten i Luleå Joel Lassinantti.
[*]15 min : Julius Honka i Luleå HF drar på ett hårt slagskott från blå som målvakten Gustaf Lindvall i SAIK räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-2 och skotten i period 1 slutar lika 6-6.

Period 2
[*]2 min : Konstantin Komarek i Luleå lägger in en hård tackling i sargen på Skellefteås Oskar Nilsson.
[*]6 min : Luleå får fast pucken i anfallszon och får ett par farliga skott och målfarliga lägen.
[*]7 min : Isac Brännström i Luleå kommer nästan i ett friläge men försvaret i Skellefteå hinner upp och stoppar Brännström från att skjuta. Istället hittar Isac Brännström en passning till Juhani Tyrväinen som kommer i fart mot SAIK målet. Målvakten i SAIK Gustaf Lindvall är med och stöter ut pucken.
[*]8 min : Utvisning Jonathan Andersson för holding the stick. SAIK får spela pp.
[*]8 min : Utvisning Pär Lindholm i Skellefteå AIK för en tripping. Spel 4 mot 4.
[*]9 min : Julius Honka i Luleå får med sig pucken ända fram till Skellefteås mål, visar upp teknik och puckkontroll i anfallsspelet i SAIKs zon och fintar och dribblar bort 2 Skellefteå försvarare. Gustaf Lindvall i SAIK målet får till sist bort pucken.
[*]10 min : Julius Honka i Luleå med stort självförtroende. Har avlossat ett par skott och vågar dessutom använda sin teknik. Det är bara Julius Honka för tillfället som skapar lägen.
[*]11 min : Joonas Rask i Luleå får ett bra fritt läge mot målvakten Gustaf Lindvall i SAIK målet. Men Lindvall är med och räddar.
[*]13 min : Dubbelutvisning, Arvid Lundberg i Skellefteå åker ut för tripping och Juhani Tyrväinen i Luleå åker ut för holding. Spel 4 mot 4.
[*]18 min : Luleå i ett långt anfall nu och trycker på för en kvittering.
[*]18 min : SAIK Max Lindholm kommer i ett friläge med Luleås målvakt Joel Lassinantti, men Max Lindholm kan inte överlista Luleås burväktare.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i period 2 blir 8-6 till Luleå. Sammanlagt är skotten 14-12 till hemmalaget.

Period 3
[*]5 min : Skellefteås Simon Robertsson och Albin Sundsvik avlossar skott mot mål men blockeras eller går utanför mål.
[*]6 min : Luleås Jack Connolly ligger på isen och ser ut att ha ont. Haltar hem till båset.
[*]8 min : Skellefteå AIK stoppar Luleås anfallsspel bra i mittzon.
[*]8 min : Brendan Shinnimin i Luleå får en passning av Jack Connolly som ser ut att må bättre nu. Shinnimin får ett fint läge att sätta pucken, men Gustaf Lindvall i SAIK målet gör en fin räddning.
[*]10 min : Luleås Einar Emanuelsson får tag i pucken i mittzon och driver pucken mot mål men Gustav Lindvall i Skellefteå kassen målet räddar.
[*]10 min : MÅL av Jack Connolly i Luleå HF som kvitterar till 2-2. Oscar Engsund står på blå och lägger en passning till Connolly som står framför mål och skjuter in kvitteringen.
[*]12 min : Utvisning Brendan Shinnimin i Luleå för charging. SAIK ska spela pp.
[*]14 min : Ett bra pp av SAIK som får ett flertal bra lägen och chanser i detta pp.
[*]19 min : Utvisning Petter Granberg i SAIK för en holding. Luleå får spela pp den sista minuten.
[*]20 min : Period 3 slut. 2-2. Skotten i sista perioden blir 6-5 till Luleå. Sammanlagda skottstatistiken är 20-17 för hemmalaget Luleå.

Period 4
[*]0 min : Luleå får börja spela förlängningsspelet i pp.
[*]2 min : Luleås Julius Honka kommer i ett fint läge och försöker lyfta in pucken men missar målet.
[*]3 min : Andreas Wingerli och Linus Lindström i SAIK får varsin chans men Lassinantti i Luleå målet är rätt placerad.
[*]5 min : Period 4 slut. 2-2. Sammanlagda skottstatistiken är 24-21 till Luleå.

Straffar
[*]SAIK Simon Robertsson gör mål på straff 0-1.
[*]Luleå Jack Connolly missar, Lindvall i SAIK målet räddar.
[*]SAIK Joakim Lindström tur att lägga en straff. Lassinantti räddar.
[*]Luleå Linus Fröberg skjuter utanför.
[*]SAIK Jonathan Pudas skjuter i ribban.
[*]Luleå Konstantin Komarek tur men Lindvall i SAIK målet räddar. Skellefteå AIK vinner matchen på straffar.

Resultat
Luleå HF - Skellefteå AIK 2-3 E. SO