Plats: Scaniarinken.
Senaste match Södertälje SK: BIK Karlskoga - Södertälje SK vinst 2-3.
Senaste match Västerås IK : Västerås IK - Mora IK vinst 3-1.
Södertälje SK tabell placering inför matchen : 5.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 4.
Notis: Södertälje SK har 5 raka vinster på hemmaplan.
Notis: Västerås IK har tagit poäng i 7 raka matcher och är det formstarkaste laget i HA just nu.
Sjukdomar i Västerås IK: Marcus Bergman.
Period 1
[*]1 min : Jacob Dahlström i Södertälje SK har en bra fart in i Västerås zon och får till ett bra läge och skott som målvakten i VIK lämnar en retur på.
[*]3 min : SSK börjar bra i matchen.
[*]3 min : Västerås IK och Blake Speers får utvisning för tripping. Powerplay SSK.
[*]5 min : MÅL Södertälje SK i powerplay 1-0. Målet gjordes av Albert Sjöberg. SSK är det klart bättre laget första 5 minuterna.
[*]12 min : Mikael Frycklund i Västerås IK har inte synts till på isen?. Hugo Lejon har fått hoppat in i Frycklunds kedja.
[*]13 min : Utvisning Gabriel Kangas i Västerås för tripping. Powerplay Södertälje SK.
[*]13 min : Emil Alba utvisas i SSK för högklubba. Spel 4 mot 4.
[*]16 min : Filiph Engsund i SSK kommer in i VIKs zon och skjuter ett skott som målvakten i VIK Johan Gustafsson räddar med axeln. En fin och bra chans för SSK.
[*]19 min : Emil Alba i SSK vinner en 1 mot 1 kamp vid sargen och passar Renars Krastenbergs som står framför VIKs målvakt JG och lyfter pucken som ser ut att gå i stolpen.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten leder Södertälje SK med 18-3.
Period 2
[*]1 min : Västerås IK får ett bra läge med Trevor Cheek men målvakten i SSK Nikita Tolopilo räddar.
[*]3 min : Friläge från Södertäljes forward Renars Krastenbergs, men JG i Västerås målet räddar.
[*]3 min : MÅL Södertälje SK. Nikola Pasic i Södertälje får pucken och skjuter men målvakten i Västerås Johan Gustafsson räddar men lämnar en retur. Returen går ut till SSK Viktor Liljegren som sätter pucken i nättaket medans JG ligger på magen 2-0.
[*]7 min : Södertälje SK dominerar period 2 med 27 skott mot 8. VIK förlorar dem flesta närkamperna och 1 mot 1 duellerna.
[*]8 min : SSK får en stor lucka efter att Västerås försvararna är som bortblåsta. Renars Krastenbergs i Södertälje skjuter men som JG i VIK kassen räddar.
[*]10 min : Utvisning Viktor Lang i SSK för holding. Västerås IK får spela pp.
[*]12 min : Viktor Lang i SSK kommer ut från utvisningsbåset och får en fin passning som kunde resulterat i ett friläge men Johan Gustafsson i Västerås målet kommer ut och styr undan pucken.
[*]14 min : Utvisning Lukas Zetterberg i Västerås IK. SSK ska spela pp.
[*]19.59 min : Utvisning VIK och Sakari Salminen crosschecking, pp för SSK.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-0 och skotten i period 2 blir 15-8 till Södertälje SK. Sammanlagt är skotten 33-11 till Södertälje.
Period 3
[*]0 min : Södertälje SK får börja period 3 i powerplay.
[*]10 Sek : Gabriel Kangas i Västerås tar pucken när Södertälje slarvar i egen zon. VIK får en gratis chans i numerärt underläge.
[*]50 sek : MÅL SSK Eric Engstrand gör 3-0 i pp.
[*]3 min : Västerås IK visar upp dåliga passningar, förlorar närkamperna, förlorar lösa puckar. Är bara målvakten Johan Gustafsson som är närvarande ikväll.
[*]6 min : Leon Wallner, Eric Engstrand, Victor Sjöholm i Södertälje skjuter skott på mål men JG i VIK kassen räddar.
[*]7 min : Renars Krastenbergs i SSK får ett skott på mål som målvakten i Västerås räddar men som blir en retur som Renars Krastenbergs får en chans att sätta, men JG är med på även denna.
[*]8 min : Södertäljes Jacob Bjerselius utvisas för en tripping. VIK får spela pp.
[*]8 min : Filiph Engsund i SSK åker ut för ett teckningsbrott. Spel 5 mot 3 för Västerås.
[*]8 min : TO VIK
[*]10 min : Filiph Engsund får friläge direkt efter att utvisningen gått ut men Johan Gustafsson i VIK målet räddar.
[*]11 min : MÅL Södertälje. Lukas Zetterberg i VIK blir av med pucken bakom sitt eget mål av Renars Krastenbergs i SSK. Han blir målgöraren för 4-0.
[*]14 min : Sakari Salminen i Västerås IK skjuter och SSK målvakten räddar och lämnar en retur och i detta är målburen helt öppen. Isac Skedung ska sätta pucken i den öppna kassen med skjuter i täcket framför mål.
[*]15 min : Emil Aronsson visas ut för slashing. SSK ska spela pp.
[*]16 min : Linus Videll i SSK gör 5-0 i powerplay på ett direktskott strax efter blålinjen.
[*]19.3 min : Utvisning Södertäljes Jacob Dahlström för un-sp "Unsportsmanlike conduct". Pp VIK.
[*]20 min : Match slut. 5-0. Skotten i sista perioden blir 10-9 till SSK. Sammanlagda skottstatistiken är hela 43-20 till Södertälje SK.
Resultat
Södertälje SK - Västerås IK 5-0.
Matchanalys Södertälje SK - Västerås IK 2 Nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Intervju med en irriterad Thomas Paananen efter matchen
I en intervju med Västerås IK tränare Thomas Paananen säger han att vi är totalt chanslösa idag, vi är inte ens nära. Jag såg inte detta komma, det är mycket tankar i huvudet. Vi möter ett Södertälje som vill tävla och vinna varje kamp ikväll. Dem gör egentligen allt det vi vill göra. Mitt lag försöker såklart att göra nått som kan vända matchen men uppenbarligen inte tillräckligt.
Thomas Paananen biter sig i läppen när han får frågan om vad som hänt med Mikael Frycklund och om han kan berätta hur det är med honom. Detta korta svaret Paananen ger är nej, jag vet inget om hans status. Följd frågan från kommentatorn är, hur Mikael Frycklund påverkan på laget att han försvinner från laguppställningen. Thomas Paananen säger utan att tveka att det är inte därför vi förlorar. Kommentatorn fortsätter och vill ha ett svar på vad Frycklund betyder för laget och för Västerås förlorade ikväll.
Nu blir Thomas Paananen upprörd och ställer en motfråga till kommentatorn "VAD TROR DU ?". Han är våran första center och leder i toppen av poängligan. Det är klart jag vill ha honom på isen men nu kunde han inte spela, men det är inte därför vi förlorar matchen. Det är för att vi är totalt uddlösa i varje kamp på isen. Det hade inte heller Mikael Frycklund kunnat räddat.
Thomas Paananen biter sig i läppen när han får frågan om vad som hänt med Mikael Frycklund och om han kan berätta hur det är med honom. Detta korta svaret Paananen ger är nej, jag vet inget om hans status. Följd frågan från kommentatorn är, hur Mikael Frycklund påverkan på laget att han försvinner från laguppställningen. Thomas Paananen säger utan att tveka att det är inte därför vi förlorar. Kommentatorn fortsätter och vill ha ett svar på vad Frycklund betyder för laget och för Västerås förlorade ikväll.
Nu blir Thomas Paananen upprörd och ställer en motfråga till kommentatorn "VAD TROR DU ?". Han är våran första center och leder i toppen av poängligan. Det är klart jag vill ha honom på isen men nu kunde han inte spela, men det är inte därför vi förlorar matchen. Det är för att vi är totalt uddlösa i varje kamp på isen. Det hade inte heller Mikael Frycklund kunnat räddat.