Plats: Scandinavium i Göteborg.
Senaste match Frölunda HC: Frölunda HC - Växjö Lakers förlust 2-4.
Senaste match Hv71 : Hv71 - Luleå HF förlust 0-3.
Frölunda HC tabell placering inför matchen : 8.
Hv71 tabell placering inför matchen : Jumboplacering 14.
Notis: Frölunda har förlorat 2 hemma matcher i rad.
Notis: Hv71 har förlorat 3 matcher i rad.
Notis: Nicklas Lasu i Frölunda är tillbaka från sjukdom.
Notis: Radan Lenc har skrivit på för Hv71 från Frölunda, spelar dock inte ikväll.
Sjukdomar i Frölunda HC: Tom Nilsson.
Period 1
[*]2 min : Jere Innala i Frölunda skjuter ett skott på målvakten i Hv71 Joni Ortio som tar den i plocken.
[*]6 min : Utvisning Daniel Glad i Hv71 för interferens. Powerplay Frölunda HC.
[*]12 min : 2 mot 1 läge för Hv71, Andy Miele får passningen men målvakten i Frölunda Lars Johansson räddar.
[*]13 min : Utvisning Mats Rosseli Olsen i FHC för roughing. Powerplay Hv71.
[*]17 min : MÅL 1-0 till Frölunda. Anthony Greco har pucken i sargkanten i offensivzon och lägger en passning till Linus Nässén som står obevakad framför mål och genom en styrning får in den i mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten leder Frölunda med 8-5.
Period 2
[*]2 min : Chad Billins i Hv71 provar ett löst skott och målvakten i Frölunda Lars Johansson räddar med benskydden och lämnar åter en retur till Billins som provar ett löst skott igen.
[*]6 min : Frölunda HC tar timeout.
[*]7 min : Utvisning Christian Folin för crosschecking. Powerplay Hv71.
[*]9 min : Hv71 gör ett fint powerplay med flertalet målchanser och fint uppställt spel.
[*]11 min : Utvisning Hv71 Daniel Glad för hakning. Powerplay Frölunda HC.
[*]12 min : MÅL Frölunda och Filip Johansson i pp. Philip lyfter en in en handledare mot mål vid blå och det är många som skymmer Hv71 målvakten Joni Ortio som inte ser nått alls 2-0.
[*]15 min : Christian Folin i Frölunda tappar skridskoskenan och har svårt att komma till båset. Får lite hjälp av domaren.
[*]19.1 min : MÅL Hv71 2-1. Fredrik Forsberg kommer från bakom mål och passar upp till Emil Andrae som skjuter ett stenhårt slagskott och träffar det bortre krysset. Vilken klockren träff.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-1 och skotten i perioden blir 5-12 till Hv71. Skotten sammanlagt är 13-17 till Hv71.
Period 3
[*]3 min : Patrik Carlsson skickar en passning till Jere Innala i Frölunda som får ett farligt läge men Joni Ortio målvakten i Hv71 räddar.
[*]4 min : Frölunda pressar nu på för ett mål. Ett antal skott som räddas eller styrs över.
[*]5 min : Ryan Lasch i FHC får ett skott på Joni Orteo Hv71 keepern som räddar.
[*]6 min : Utvisning Jacob Nilsson i Frölunda HC för slashing. Powerplay Hv71.
[*]9 min : Utvisning Taylor Matson för tripping i Hv71. FHC får spela pp.
[*]13 min : Bra back check av Emil Andrae I Hv71 som styr av en 2 mot 1 situation för FHC.
[*]14 min : Utvisning Eric Martinsson i Hv71 som klantar sig och skjuter en puck out. Frölunda spelar pp.
[*]14 min : Utvisning Taylor Matson i Hv71 för en hakning. Frölunda spelar 5 mot 3.
[*]15 min : Frölundas Jacob Nilsson gör 3-1 i pp, detta med ett fint handledsskott.
[*]17 min : Tom målbur Hv71.
[*]17 min : Utvisning Mats Rosseli Olsen i Frölunda. Hv71 får spela powerplay.
[*]20 min : Match slut. 3-1.
Resultat
Frölunda HC - Hv71 3-1.
Matchanalys Frölunda HC - Hv71 3 Nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: