Plats: Östersund Arena.
Senaste match Östersund IK: Björklöven - Östersund IK förlust 7-3.
Senaste match Västerås IK : Södertälje SK - Västerås IK förlust 5-0.
Östersund IK tabell placering inför matchen : 9.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 6.
Sjukdomar i Västerås IK: Mikael Frycklund med överkropps skada.
Period 1
[*]1 min : Östersunds Guillaume Leclerc hittar en fin passning till Jeremias Lindewall som får ett friläge men Ian Blomquist i Västerås målet räddar.
[*]5 min : Utvisning Östersund IK Oscar Pentler för en hakning. Västerås spelar pp.
[*]7 min : Dåligt och oinspirerat powerplay av Västerås IK.
[*]11 min : Anton Svensson i VIK skjuter men Isak Mantler i Östersunds målet räddar.
[*]15 min : Kimi Koivisto för Östersund gör 1-0. Ett fint placerad skott.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten leder Östersund IK med 10-5.
Period 2
[*]0.20 Sekunder : Carl Skärström i Östersund passar Henrik Marklund som får ett bra läge och ett skott som burväktaren i VIK räddar.
[*]1 min : Slarvig passning av ÖIK i försvarszon. Trevor Cheek i VIK får ett gratis skott på mål.
[*]3 min : MÅL Ludvig Östman i Västerås får pucken av Emil Aronsson. Östman skjuter ett hårt skott som resulterar i kvittering 1-1.
[*]4 min : Utvisning Västerås och Alexander Lunsjö för tripping. Powerplay ÖIK.
[*]8 min : VIK får fast pucken i anfallszon och får en hel del skott och retur chanser från målvakten i Östersund IK Isak Mantler.
[*]12 min : Östersund IK slarvar med pucken i uppspelet Anton Svensson i Västerås får tag i pucken i mittzon och avlossar ett skott strax efter blå som Isak Mantler i ÖIK målet räddar.
[*]15 min : Carl Skärström i Östersund IK får ett skott nära kassen men målvakten i Västerås Ian Blomquist räddar.
[*]16 min : ÖIK får flera målchanser när dem får fast pucken i anfallszon.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1 och skotten i period 2 blir 5-14 till VIK. Sammanlagt är skotten 15-19 till VIK.
Period 3
[*]3 min : Utvisning Alexander Lindelöf för tripping. Powerplay ÖIK.
[*]5 min : MÅL Carl Skärström gör 2-1 till Östersund IK när Västerås går bort sig något i försvarszon.
[*]7 min :Utvisning för Östersunds Sebastian Fakt. Åker ut för en slashing. VIK ska spela pp.
[*]9 min : Igen ett uddlöst powerplay för Västerås IK .
[*]16 min : Bra brytet av Västerås uppspel i mittzon av Östersunds vänsterforward Sebastian Fakt.
[*]17 min : MÅL Östersund IK 3-1 genom Alexander Anderberg.
[*]17 min : TO VIK.
[*]17 min : Utvisning Kimi Koivisto i ÖIK. VIK får spela pp.
[*]17 min : Tom målbur i Västerås. Spel 6 mot 4.
[*]20 min : Match slut. 3-1. Skotten i sista perioden blir 7-7 till ÖIK. Sammanlagda skottstatistiken är 22-26 till VIK.
Resultat
Östersund IK - Västerås IK 3-1.
Matchanalys Östersund IK - Västerås IK 4 Nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: