Plats: Hovet i Stockholm.
Senaste match Djurgården IF: Västervik IK - Djurgården IF vinst 2-4.
Senaste match Modo : BIK Karlskoga - Modo vinst 2-3 OT.
Djurgårdens tabell placering inför matchen : 2.
Modos tabell placering inför matchen : Serieledare 1.
Notis: Omgång 17, det är ettan mot tvåan i Hockeyallsvenskan.
Sjukdomar i Djurgården IF: Wiktor Nilsson, Johan Alm.
Sjukdomar i Modo: August berg, Filip Sveningsson är avstängd.
Period 1
[*]1 min : MÅL Ludvig Rensfeldt i Djurgården gör mål genom att pucken tar i täcket eller målvakten tar den och lämnar en kort retur. Rensfeldt står där vid målet och lägger in den för 1-0 tidigt i matchen.
[*]3 min : MÅL Djurgården av Olle Liss som drar på ett hårt slagskott vid blå som går in i krysset. Vilket sanslöst skott av Olle Liss 2-0.
[*]7 min : Djurgårdens Ludvig Rensfeldt fintar bort en Modo försvarare på läktaren, snyggt.
[*]11 min : DIF har både puck och spelövertaget hittills.
[*]13 min : MÅL av Modo och Mikkel Aagaard som skjuter vid tekningscirkeln och pucken går upp i nättaket 2-1.
[*]15 min : En passning från Mikkel Aagaard i Modo till Riley woods som är nära att få in pucken men Carl Lindbom i DIF målet är med och räddar.
[*]15 min : Utvisning holding på nr 20 i Djurgården Calle Odelius. Modo får spela pp.
[*]17 min : MÅL för Modo och Josh Dickinson gör 2-2 i pp. Misstänkt målvakts interferens efter att DIF målvakten Carl Lindbom får ett slag av en klubba i masken.
[*]19.1 min : Josh Dickinson i Modo utvisas för tripping. Powerplay för Djurgårdens IF.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-2 och skotten leder Modo med 9-10.
Period 2
[*]0.30 sek : MÅL av Djurgården och Olle Liss i pp. Den här pucken borde målvakten i Modo Kristers Gudlevskis ha tagit men den går in på nått sätt under benen 3-2.
[*]1 min : Gruff i sargen nere hos DIF målvakten. Kommer bli en del utvisningar. Mikkel Aagaard I Modo åker ut för roughing och Djurgårdens Kevin Karlsson åker ut för roughing. Spel 4 mot 4.
[*]3 min : DIF nr 45 Noah Östlund skickar iväg en handledare som klingar till i ramen.
[*]4 min : Modos Riley Woods får ett friläge och skjuter i stolpen.
[*]4 min : MÅL av Modo och Mikkel Aagaard gör 3-3 efter lite slarv från DIF. Detta mål ska video kontrolleras. Josh Dickinson i Modo befinner sig i målgården och är i vägen för målvakten i Djurgården Carl Lindboms sidledsförflyttning. Domaren dömer EJ MÅL.
[*]5 min : Djurgården har ett antal slarviga och farliga passningar i egen zon som Modo tar till vara på och får gratis möjligheter och situationer på.
[*]7 min : MÅL av DIF 4-2 efter en avvaktande utvisning. Cameron Schilling passar Stefan Elliott som lägger in pucken i mål när Modos målvakt ligger på isen och inte riktigt är på benen.
[*]11 min : Modos Riley Woods och Josh Dickinson får varsitt läge nära målet men Carl Lindbom i Djurgårds kassen är med och räddar med benskydden.
[*]12 min : Utvisning Djurgården IF Jonathan Lekkerimäki för en tripping. Powerplay för Modo.
[*]12 min : MÅL i pp för Modo Josh Dickinson sätter pucken i mål efter ett snyggt passningsspel 4-3.
[*]14 min : MÅL för Modo och Riley Woods som får ett friläge och sätter pucken snyggt i nättaket 4-4.
[*]17 min : Modo spelar ett så fint spel just nu. Riley Woods får chans efter chans. Djurgården har tur att Carl Lindbom i med ikväll i kassen.
[*]20 min : Period 2 slut. 4-4 och skotten i perioden blir 9-20 till Modo. Modo leder sammanlagt skotten med 18-30.
Period 3
[*]1 min : MÅL Djurgården gör 5-4 från Ludvig Rensfeldt som står framför målvakten och gör målet efter en passning från Olle Liss.
[*]4 min : David Bernhardt i Modo slarvar och DIF får ett friläge av David Blomgren men Kristers Gudlevskis räddar.
[*]14 min : Noah Östlund nära att göra mål för DIF men målvakten i Modo räddar.
[*]14 min : MÅL Modo Josef Ingman sätter en passning i slottet till Mikkel Aagaard som skickar in pucken i nättaket 5-5.
[*]20 min : Period 3 slut. 5.5 och skotten i period 3 vann Djurgården med 10-6. Skottstatistiken sammanlagt står nu 28-36 till Modo.
Period 4
[*]0.30 sek : Ludvig Rensfeldt i Djurgården skjuter men Kristers Gudlevskis plockar och blockerar pucken.
[*]1 min : Modo kommer i ett 2 mot 1 läge och Mikkel Aagaard skjuter själv men målvakten i DIF Carl Lindbom räddar.
[*]3 min : MÅL av Modo och Mikkel Aagaard som gör ett hattrick och Modo vinner med 5-6 i OT. Detta mål börjas i Modos zon där Linus Klasen i DIF är nära att sätta vinnarpucken men målvakten Kristers Gudlevskis gör en sanslös fin räddning med benskydden. Det blir en spelvändning där Modo kommer i ett 2 mot 1 läge och Mikkel Aagaard skjuter själv och gör målet.
Resultat
Djurgården IF - Modo 5-6 OT.
Matchens lirare: Mikkel Aagaard i Modo som gör hattrick. Även Olle Liss och Rensfeldt i DIF gör en fin match
Matchanalys Djurgården IF - Modo 15 nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: