Plats: Husqvarna garden i Jönköping
Senaste match Hv71: Hv71 - Färjestad BK förlust 2-3.
Senaste match Malmö Redhawks : Malmö - Timrå IK förlust 2-3.
Hv71 tabell placering inför matchen : Jumbo 14.
Malmö tabell placering inför matchen : Serieledare 12.
Notis: Hv71 har 5 raka förluster i rad.
Notis: Malmö har 3 raka förluster i rad.
Sjukdomar i Hv71: Niklas Hjalmarsson, Filip Westerlund, Simon Önerud.
Sjukdomar i Malmö Redhawks: Markus Lauridsen, Carl-Johan Lerby
Period 1
[*]1 min : Intensiv matchinledning.
[*]4 min : Lång spelsekvens utan avblåsning.
[*]8 min : Många individuella aktioner av Hv71 men kommer lite för ensamma i anfalls situationer.
[*]11 min : Hv71 Jonathan Davidsson tar pucken i en hisnande fart i mittzon. Malmö försvararen får problem att hinna med i denna hastighet.
[*]13 min : Malmös Marcus Sylvegård tar pucken med fart i anfallszon och passar Fredrik Händemark som missar mål i sitt direktskott.
[*]15 min : Känns som en väldigt jämn match, hittills endast 3 skott från vardera lagen.
[*]16 min : Victor Sjöholm i Hv71 slarvar med pucken i anfallszon. Carl Persson i Malmö kommer därmed i ett friläge men målvakten i Hv71 Joni Ortio är bra med och räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten leder Malmö med 3-4.
Period 2
[*]3 min : Nyförvärvet i Hv71 Joey LaLeggia som står i högra tekningscirkeln får en fin passning. LaLeggia får ett fritt skottfält men målvakten i Malmö Daniel Marmenlind räddar.
[*]6 min : Malmö får ett långt anfall i Hv71 zon, dock inga klara målchanser.
[*]7 min : Hv71 bra på att hålla Malmö på kanterna.
[*]7 min : MÅL, Malmö Redhawks genom Ponthus Westerholm gör till sist 0-1 efter en lång sekvens i anfallzon.
[*]10 min : MÅL Marcus Davidsson i Hv71 kvitterar till 1-1.
[*]10 min : MÅL Bara 10 sekunder efter 1-1 målet så kommer Hv71 3 mot 1. Tyler Vesel väljer att lägga en passning till Fredrik Forsberg som gör 2-1 till Hv71.
[*]12 min : Utvisning Ponthus Westerholm i Malmö. Hv71 får spela pp.
[*]13 min : MÅL Hv71 genom Joey LaLeggia i pp.
[*]16 min : Malmös Adam Ollas Mattsson med en fin individuell aktion som tar sig in i en röra av Hv71 spelare och lyckas ändå dribbla och få med sig pucken till ett skott som Joni Ortio i Hv71 kassen räddar.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 och skotten leder Hv71 med 17-14.
Period 3
[*]0.30 sek : Joey LaLeggia i Hv71 får ett kanon läge framför mål men Daniel Marmenlind gör en lika fin räddning.
[*]5 min : Malmö har svårt att göra något målfarligt när dem väl hamnar i offensivzon.
[*]7 min : Utvisning Marcus Sylvegård i Malmö för holding. Powerplay för Hv71.
[*]8 min : Fredrik Forsberg i Hv71 kommer nära målet i pp men Daniel Marmenlind storspelar och räddar igen.
[*]9 min : MÅL Hv71 genom Joey LaLeggia som gör 4-1 strax efter att utvisningen runnit ut. Daniel Marmenlind i Malmö kassen gör 2 snygga räddningar men en 3:e räddning går inte.
[*]10 min : Malmös William Von Barnekow blir tacklat i sargen och gör illa sig i ryggen. Tar sig upp och tar sig för ryggslutet, promenerar direkt ut till omklädningsrummet.
[*]10 min : Utvisning Hv71 och Emil Andrae för crosschecking. Malmö Redhawks spelar pp.
[*]10 min : MÅL Malmö Redhawks genom Ponthus Westerholm i powerplay 4-2.
[*]12 min : Domaren får sig en smäll och ligger kvar på isen. Till slut tar han sig upp och går direkt ut till omklädningsrummet.
[*]15 min : Malmös Joakim Ryan. drar på ett skott i slottet men pucken tas och blockeras av en klubba.
[*]17 min : Dubbelutvisning Sam Vigneault i Hv71 och Lance Bouma i Malmö. Spel 4 mot 4.
[*]17 min : Timeout Malmö.
[*]17 min : Målvakten i Malmö Redhawks sticker och det blir spel 5 mot 4.
[*]20 min : Match slut. 4-2 och skotten vann Malmö med 23-29.
Resultat
Hv71 - Malmö Redhawks 4-2.
Matchens lirare
Målvakten i Malmö Redhawks Daniel Marmenlind gjorde ett par riktigt fina räddningar.
Matchanalys Hv71 - Malmö Redhawks 19 nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: