Matchanalys BIK Karlskoga - Västerås IK 25 nov -22 Omg 20

Vad händer i Karlskoga ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om BIK Karlskoga.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys BIK Karlskoga - Västerås IK 25 nov -22 Omg 20

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Nobelhallen.
Senaste match BIK Karlskoga: Västervik IK - BIK Karlskoga vinst 3-4.
Senaste match Västerås IK : Västerås IK - Tingsryd AIF förlust 3-5.
BIK Karlskogas tabell placering inför matchen : 5.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 7.
Omgång: 20.
Notis: Västerås IK förlorade förra matchen mot tabell jumbon Tingsryd med 3-5 hemma i Rocklunda.
Notis: Karlskogas Albin Eriksson har gjort mål i fyra raka matcher.
Notis: Västerås Trevor Cheek har gjort mål i 3 raka matcher.
Notis: Saknas 10 spelare i Karlskoga.

Period 1
[*]1 min : Utvisning Anton Svensson högklubba. Powerplay BIK Karlskoga.
[*]4 min : David Lilja i BIK Karlskoga kommer nära med pucken framför Västerås mål men Johan Gustafsson är med och räddar.
[*]7 min : MÅL av David Lindquist när Västerås tappar markeringen och Karlskoga får komma rätt fria 1-0.
[*]8 min : Fint anfall av Västerås. Snygga och träffsäkra passningar.
[*]10 min : Isac Skedung i Västerås tar pucken av Karlskoga spelare i deras egna zon. Skedung får ett skott som Lars Volden i BIK kassen räddar.
[*]11 min : Utvisning VIK högklubba Ludvig Jardeskog. Powerplay Karlskoga.
[*]12 min : Emil Aronsson i Västerås får inte ut pucken ur zon i boxplay, får snedträff på pucken så Karlskoga spelare åter får kontroll på pucken i anfallszon.
[*]14 min : BIK Karlskoga kommer i ett 2 mot 1 läge och Johan Gustafsson i VIK kassen får rädda upp situationen.
[*]15 min : MÅL Albin Eriksson hittar en liten lucka hos burväktaren i Västerås. Lyckas få in pucken i en liten lucka som JG lämnar öppet 2-0.
[*]17 min : Snabbt uppspel av Västerås där lagkaptenen Jimmie Jansson Lorek får en passning i slottet men skjuter rakt på målvakten i BIK Lars Volden.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 14-8 till hemmalaget.

Period 2
[*]2 min : MÅL Philip Eriksén i Karlskoga tar pucken från egen zon och skjuter till 3-0.
[*]6 min : MÅL Västerås IK och Lukas Zetterberg lyckas reducera till 3-1.
[*]8 min : Johan Larsson i Karlskoga får en passning och fri yta och skott men som Johan Gustafsson i Västerås målet tar i plocken.
[*]9 min : Ludvig Östman i VIK skjuter men utanför.
[*]12 min : Isac Skedung driver pucken i rundeln och in mot kassen. Blir rörigt framför mål men BIK lyckas få iväg pucken. Fint spel och initiativ av Isac Skedung.
[*]13 min : Utvisning Anton Eriksson för elbowing. BIK Karlskoga ska spela powerplay.
[*]17 min : Västerås IK har ryckt upp sig och har många chanser just nu.
[*]19 min : Utvisning Karlskoga och Philip Eriksén för crosschecking. Powerplay VIK.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 och skotten i perioden slutade 15-10 till hemmalaget. Skotten sammanlagt i matchen står 29-18 till BIK Karlskoga.

Period 3
[*]0.30 sek : Trevor Cheek i VIK utvisas för hakning. Pp BIK.
[*]4 min : Daniel Gunnarsson i Västerås IK spelar uppoffrande och slänger sig och täcker skott från Karlskoga.
[*]5 min : En stenhård tackling från Trevor Cheek i Västerås.
[*]6 min : MÅL Efter ett enormt jobb av Västerås Anton Svensson som tar tillbaka och vinner en förlorad puck, Isac Skedung får passning och sätter 3-2.
[*]9 min : Förra Västerås spelaren och lånet från Oskarshamn Anton Eriksson ler stort på isen. En spelare som tycker det är kul med hockey. Kanske kan detta smittas av på övriga lagkamrater.
[*]11 min : VIK Anton Svensson tar pucken igen från en BIK Karlskoga spelare.
[*]13 min : Västerås IK för hela slanten nu, vilket jobb dem gör och siktar på en kvittering, får se om dem kan lyckas hinna.
[*]15 min : Utvisning BIK David Lilja för slashing. Västerås ska spela pp.
[*]18 min : En Karlskoga spelare kräks på isen. Blir en paus för att ta in ismaskinen och rengöra isen.
[*]19 min : Tom målbur VIK.
[*]19.5 min : MÅL till BIK Karlskoga i öppen kasse. Matchen slutar 4-2 och det sista målet i tom bur gjorde Johan Larsson.
[*]20 min : Match slut. 4-2 och skotten sammanlagt i matchen slutade 33-30 till hemmalaget.

Resultat
BIK Karlskoga - Västerås IK 4-2.