Plats: Malmö Arena.
Senaste match Malmö Redhawks: Färjestad BK - Malmö vinst 1-4.
Senaste match Växjö Lakers: Växjö Lakers - IK Oskarshamn förlust 3-5.
Malmö Redhawks tabell placering inför matchen : 11.
Växjö Lakers tabell placering inför matchen : Serieledare 1.
Omgång: 21.
Notis: Malmö har vunnit mot Lakers 3 gånger på rad.
Notis: Malmö har 8 raka förluster på hemmaplan.
Sjukdomar i Malmö: Carl-Johan Lerby, Pathrik Westerholm.
Sjukdomar i Växjö: Brian Cooper, Joel Kellman, Glenn Gustafsson
Period 1
[*]1 min : Malmös Thomas Schemitsch får en bra chans i slottet och skjuter men Adam Åhman i Växjö kassen räddar.
[*]2 min : Malmös William Von Barnekow får ett läge när han stjäl pucken av Växjö backen Amil Krupic men målvakten i Växjö blockerar pucken.
[*]8 min : Målvakten i Malmö Daniel Marmenlind gör en bra räddning när Växjö Lakers Amil Krupic skjuter från blå.
[*]8 min : Oliver Lauridsen i Malmö Redhawks skjuter ett tungt skott strax innanför blå, Adam Åhman i Växjö målet räddar igen.
[*]11 min : En repris från händelse ovan. Oliver Lauridsen i Malmö avlossar ett skott från blå men Adam Åhman i Lakers kassen räddar igen.
[*]13 min : Utvisning Amil Krupic för interferens. Malmö spelar pp.
[*]15 min : Bra pp av Malmö men Växjös målvakt Adam Åhman gör fina räddningar.
[*]19.5 min : MÅL av Malmö och Oliver Lauridsen som skjuter in pucken i krysset 1-0.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 15-6 till Redhawks.
Period 2
[*]1 min : Hugo Gustafsson Växjö Lakers gör 1-1 efter en fin inledning av laget i anfallszon.
[*]4 min : Oliver Lauridsen i Malmö slänger sig i mittzon och avvärjer en situation som kunde bli friläge för Hugo Gustafsson i Växjö.
[*]5 min : MÅL för Växjö Lakers och Keegan Lowe när han skjuter från vänstra tekningscirkeln och träffar Malmös Joakim Ryan som står och blockerar skott. Det blir en konstig styrning av pucken som lobbas och går över Daniel Marmenlind i Malmös mål 1-2.
[*]7 min : Malmö blir lite stillastående i egen zon när dem får försvara sig. Ser inte ut att heller vilja gå in i närkamper i egen zon.
[*]8 min : Utvisning Joakim Ryan i Malmö för slashing. Powerplay Växjö.
[*]8 min : MÅL av Malmö i numerärt underläge. Slarv från Växjös Joel Persson i egen zon som gör att Fredrik Händemark kvitterar till 2-2.
[*]14 min : Lance Bouma i Malmö kommer i fart in i Växjös zon och skjuter ett hårt skott som burväktaren i Växjö Adam Åhman räddar.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-2 och skotten i perioden slutade 3-11 till bortalaget Växjö. Sammanlagda skotten leder Malmö med 18-17.
Period 3
[*]0.50 sek : MÅL Växjö Lakers när Lukas Bengtsson skjuter strax innanför blå och Robert Rosén styr in pucken till 2-3.
[*]5 min : Malmö får ett långt anfall men saknar skotten på mål.
[*]7 min : Växjös Jayden Halbgewachs kommer i ett friläge men Daniel Marmenlind i Malmö kassen räddar.
[*]10 min : MÅL av Växjö och Hardy Häman Aktell som kommer tillsammans i ett 2 mot 1 läge, Hardy skjuter själv och gör 2-4.
[*]12 min : Malmö på väg mot 9 raka förluster på hemmaplan.
[*]13 min : Växjös Robert Rosén får sig en tackling av en medspelare Amil Krupic. Robert Rosén ser ok ut och åker ut i båset.
[*]15 min : MÅL av Växjö Lakers, Jayden Halbgewachs tar pucken av Malmös Theodor Johnsson. Jayden passar Robert Rosén som sätter pucken i nättaket 2-5.
[*]19 min : Utvisning Ponthus Westerholm i Malmö för puckout. Växjö Lakers ska spela pp.
[*]20 min : Matchen slut. 2-5 och skotten i perioden slutade 4-19 till bortalaget. Sammanlagda skotten slutade 22-36 till VHL.
Resultat
Malmö Redhawks - Växjö Lakers 2-5.
Matchanalys Malmö Redhawks - Växjö Lakers 26 nov -22 Omg 21
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: