Matchanalys Östersund IK - Västerås IK 30 nov -22 Omg 22

Vad händer i Östersund IK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om ÖIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Östersund IK - Västerås IK 30 nov -22 Omg 22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Östersund Arena.
Senaste match Östersund IK: Vita hästen - Östersund förlust 2-0.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Djurgården IF vinst 2-1.
Östersunds tabell placering inför matchen : 8.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 7.
Omgång: 22.
Notis: Tredje mötet för säsongen bägge lagen har varsin hemma seger.
Notis: Västerås Isac Skedung har gjort må i 3 raka matcher.
Sjukdomar i Västerås IK: Marcus Bergman.

Period 1
[*]0.05 sek : Redan efter 5 sekunder får nr 20 i Östersund Henrik Marklund ett kanonläge när VIK slarvar med passning i en egna zon. Målvakten i VIK Ian Blomquist räddar.
[*]5 min : Östersund IK ligger på för ett ledningsmål.
[*]10 min : Östersund IK har ett långt anfall på Västerås. Saknar det riktigt farliga avslutet bara.
[*]10 min : Utvisning ÖIK Oscar Nordin för en holding, pp Västerås.
[*]11 min : Utvisning Trevor Cheek slashing spel 4 mot 4
[*]12 min : MÅL Östersund IK när det blir en helt öppen lucka framför Västerås kassen. Målet gör Karl Johansson 1-0.
[*]15 min : Utvisning ÖIK Albin Runesson för holding. Powerplay Västerås IK.
[*]18 min : Östersund IK gör ett bra jobb i defensiven, jobbar hårt.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 7-10 till Västerås IK.

Period 2
[*]0.30 sek : Alexander Anderberg i Östersund IK skjuter ett hårt skott från blå som tar i magplattan på Västerås keepern Ian Blomquist.
[*]2 min : Utvisning för tripping på VIK Isac Skedung. Samtidigt får också Jesper Kokkonen i VIK en utvisning för hakning. Blir powerplay för Östersund IK och spel 5 mot 3.
[*]3 min : MÅL av Östersund IK i pp. Henrik Marklund gör 2-0 med ett skott upp i krysset.
[*]5 min : Östersunds Emil Forslund kommer nästan fri med sin skridsko fart men VIKs Jesper Kokkonen hinner ikapp och bryter situationen.
[*]7 min : Daniel Gunnarsson i VIK förlorar pucken i egen zon. ÖIK gör det bra att behålla pucken.
[*]8 min : Jimmie Jansson Lorek som är Västerås lagkapten förlorar pucken i egen zon. Östersund gör det bra.
[*]9 min : ÖIK och Karl Johansson testar köksvägen. är mycket nära att detta lyckas . Västerås IK är inte alls med i denna match.
[*]14 min : Mikael Frycklund får ett pass av Lukas Zetterberg i slottet, och skjuter men målvakten i Östersund IK Isak Mantler räddar.
[*]16 min : Målvakten Isak Mantler i Östersund IK åker runt kassen för att stoppa pucken, ramlar och lämnar målet helt öppet i ett par sekunder.
[*]18 min : Utvisning Dower Nilsson i Västerås IK för en hakning. Powerplay ÖIK.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 5-5. Sammanlagda skotten leder VIK med 12-15.

Period 3
[*]4 min : Västerås spelarna Trevor Cheek, Jimmie Jansson Lorek, Lukas Zetterberg samt Sakari Salminen får farliga målchanser men det ser omständligt och krångligt ut.
[*]5 min : Utvisning Anthon Eriksson för en knätackling. Powerplay för ÖIK.
[*]6 min : Utvisning Oscar Pentler i ÖIK för en slashing. Spel 4 mot 4 i 41 sekunder.
[*]7 min : Sakari Salminen i Västerås IK nära att lägga in pucken i öppet mål men på nått sätt så går den inte in.
[*]9 min : 2 mot 1 läge för Östersund IK men Ian Blomquist i VIK kassen räddar.
[*]13 min : Utvisning Östersund Linus Rotbakken för holding the stick. Västerås IK ska spela pp.
[*]14 min : Lukas Zetterberg i VIK slarvar med pucken i uppställt pp. Östersund får det lätt att döda tid i bp.
[*]15 min : Västerås Liam Dower Nilsson skjuter och träffar ribban. Blir video bedömning som döms EJ MÅL.
[*]16 min : Västerås IK Lukas Zetterberg träffar stolpen.
[*]17 min : Tom målbur för Västerås. Spel 6 mot 5.
[*]17 min : MÅL av Trevor Cheek i Västerås IK i spel 6 mot 5, 2-1.
[*]18 min : MÅL av Östersund IK i öppen kasse, Linus Lundström får målet på kontot 3-1.
[*]18 min : MÅL av Östersund IK i öppen kasse, Johan Mörnsjö får målet 4-1.
[*]20 min : Match slut. 4-1 och skotten i perioden slutade 7-13 till bortalaget Västerås. Sammanlagda skotten slutade 19-28 till Västerås IK.

Resultat
Östersund IK - Västerås IK 4-1.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Östersund IK - Västerås IK 30 nov -22 Omg 22

Inlägg av IcingLelle »

Vill bara tillägga att frånvaro listan i Västerås IK verkar vara mycket mer än vad som framgår. Kvällens match mot Östersund IK så såg jag inte Alexander Lunsjö. Heller inte Blake Speers. Om dem är skadade eller petade vet jag inte.
Skriv svar