Matchanalys Västerås IK - Tingsryd AIF / 21 jan - 2022

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - Tingsryd AIF / 21 jan - 2022

Inlägg av IcingLelle »

Plats: ABB Arena / Rocklunda
Sjukdomar Västerås IK: JESPER JOHANSSON, JIMMIE JANSSON LOREK, MIKAEL HAKKARAINEN, MATHIAS FROM.
Sjukdomar Tingsryd AIF: DANIEL ÖRHN.
Senaste match VIK: Vita Hästen - Vik blev förlust med 5-1
Senaste match Tingsryd: Södertälje SK - TAIF blev vinst med 2-4
Senaste lagen möttes: Vann VIK med 5-2 hemma och 1-5 borta

Period 1

[*]2 min : Logan Roe tappar pucken i försvarzon.
[*]5 min : Ser jämt ut dem första 5 minuterna ( något fördel VIK ).
[*]6 min : Tingsryd tappar pucken på offensiva blå. Anton Svensson i VIK kommer ensamt friläge med målvakten och skjuter in 1-0.
[*]8 min : JOHAN GUSTAFSSON Målvakt i VIK gör 2 bra räddningar.
[*]10 min : Tingsryd får ett långt anfall och ligger kvar i anfallszon.
[*]11 min : En hel del Icing avblåsningar nu.
[*]12 min : ALEXANDER LUNSJÖ i VIK dribblar sig snyggt i mot Tingsryds målvakt. Men Tingsryds målvakt TOMAS RYDÉN gör en snygg räddning.
[*]13 min : Marcus Bergman i VIK får utvisning 2 min för hakning. PP för Tingsryd.
[*]15 min : Bra BP av VIK som klarar utvisningen.
[*]18 min : William Wikman i VIK ser het ut ikväll och ligger hela tiden och vaktar framför Tingsryds kasse.
[*]18 min : Utvisning för Tingsryds TOBIAS FLADEBY. PP spel nu för VIK.
[*]19 min : PP för VIK ser krångligt och bökigt ut. VIK får utvisning för många spelare på isen.
[*]20 min : Period slut VIK : 7 SKOTT. Tingsryd 9 Skott. Perioden är fördel något för VIK.

Period 2
[*]W. Wikman i VIK syns mycket och vill göra mål ikväll ser det ut som.
[*]12 min : JIMI JALONEN i VIK faller och Tingsryd får utvisning 2 minuter. PP nu för VIK.
[*]13 min : JIMI JALONEN Skjuter gärna i PP uppställningen.
[*]14 min : PP för VIK ser lika krångligt och bökigt ut som innan.
[*]14 min : VIK skjuter mycket från blå men missar hela tiden kassen. Alla skott går utanför.
[*]15 min : Tingsryd har inte mycket att komma med i P2.
[*]16 min : Tingsryd utvisade igen. 2 min Box play.
[*]17 min : TAIF spelar ett mycket bra box play. TOMAS RYDÉN målvakten i TAIF spelar bra och räddar många puckar.
[*]20 min : 29 skott till VIK och 13 skott till TAIF. P2 slut

Period 3
[*]1 min : Tingsryd blir utvisade igen.
[*]2 min : Målvakten i TAIF gör en snygg plockräddning.
[*]3 min : MÅL för VIK. 2-0 genom Marcus Bergman på en retur.
[*]8 min : Lunsjö i VIK åker ut för en interferens. Tomas Paananen ser arg ut i båset och snackar med domaren.
[*]9 min : Gabriel Kangas i VIK höll på att sätta pucken i mål i numerärt underläge. Men blev till slut en fint för många.
[*]10 min : VIK har nu tagit över spelet och matchen total.
[*]12 min : Anton Svensson i VIK får friläge men Tingsryds målvakt gör en snygg räddning åter igen.
[*]14 min : Mål, P. Karlsson i VIK gör 3-0 på en retur från målvakten.
[*]16 min : TAIF har tappat spelet totalt och kommer ingenstans. VIK har puckövertaget.
[*]17 min : Anton Svensson i VIK gör mål igen. Andra målet för kvällen 4-0 till VIK nu.
[*]20 min: Matchen slutar med vinst 4-0 till Västerås IK. JG i VIKs mål håller 0an åter igen.

Resultat
Västerås IK - Tingsryd AIF 4-0

Matchens bästa spelare
Gabriel Kangas i VIK som visar tekniken ikväll, men lyckas inte göra mål.
Anton Svensson i VIK som får göra 2 mål ikväll.
Målvakten i Tingsryd AIF: TOMAS RYDÉN gör en riktigt bra match trots förlust med 4-0. Snygga räddningar.

Låst