Plats: Winpos Arena i Umeå.
Senaste match IF Björklöven: Mora IK - IF Björklöven vinst 3-6.
Senaste match Västerås IK: Vita Hästen - Västerås IK förlust 3-2. (Matchanalys hittar du här) http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=189
IF Björklövens tabell placering inför matchen : 2.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 8.
Omgång: 26.
Notis: Detta är lagens andra drabbning. Den första matchen vann Björklöven i Västerås hemma borg ABB Arena med 5-2.
Notis: IF Björklöven har vunnit 2 matcher i rad.
Notis: Västerås IK är i en rejäl svacka och förlorade senast mot Vita Hästen med 3-2.
Sjukdomar i IF Björklöven: Jesper Lindgren, Veeti Vainio, Joona Voutilainen och Jacob Olofsson.
Sjukdomar i Västerås IK: Ludvig Östman, Marcus Bergman, Johan Gustafsson och Gabriel Kangas.
Period 1
[*]1 min : MÅL Lukas Zetterberg i VIK gör mål på första skottet på mål. Innan detta hade Björklöven två farliga chanser 0-1.
[*]2 min : Björklövens Joel Mustonen skjuter och målvakten i Västerås Ian Blomquist räddar men känner att pucken glider förbi honom och utanför stolpen. Bra chans för Umeå laget.
[*]6 min : Båda lagen siktar på skott utanför slottet.
[*]9 min : IF Björklöven och Viljami Juusola skjuter från blå men Ian Blomquist i Västerås kassen tar den lätt.
[*]9 min : MÅL Västerås 0-2. Jesper Kokkonen skjuter och målvakten i Björklöven Alex D'Orio räddar men lagkaptenen i Västerås slår in den i mål på denna retur.
[*]11 min : Utvisning Björklöven för hakning Elliot Ekefjärd. Powerplay för Västerås IK.
[*]11 min : Målvakten Alex D'Orio i Björklöven går ut. In kommer istället kommer Melker Thelin som ställer sig mellan stolparna i Björklöven.
[*]14 min : Utvisning Björklövens Alex Hutchings 2+2 för roughing och charging. Anthon Eriksson i Västerås IK åker ut 2 minuter för roughing. VIK får spela pp.
[*]15 min : MÅL Jimmie Jansson i Västerås skjuter ett skott som Alexander Lunsjö styr in för 0-3.
[*]16 min : Utvisning Ludvig Jardeskog åker ut 2+2 för roughing och unsportsmanlike conduct. Nick Schilkey i Björklöven utvisas för roughing. Björklöven får spela pp.
[*]16 min : Utvisning på Västerås backen Oliver Bohm och en utvisning på Alexander Wiklund i Björklöven utvisas för roughing. Dessa utvisningar kvittas så det är fortfarande spel 5 mot 4 och Björklöven har pp.
[*]17 min : Blir utvisningar åter igen, blir rörigt och Björklöven får spela 5 mot 3.
[*]17 min : MÅL i pp för Björklöven 1-3 och målgöraren är Gerry Fitzgerald.
[*]17 min : Blir rörigt för domaren och sekretariatet med alla utvisningar. Tar minst 5 minuter innan det ser ut som dem har koll på detta. Spelarna hinner åtminstone få en vilopaus.
[*]17 min : Fortfarande spel och powerplay för IF Björklöven 5 mot 3.
[*]19 min : Målvakten i Västerås Ian Blomquist gör en fin plockräddning i Björklövens pp.
[*]19 min : Är ett rätt hyggligt boxplay av Västerås i 5 mot 3.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-3 och skotten blir i perioden 11-10.
Period 2
[*]1 min : Fredric Weigel i Björklöven får pucken i slottet och det blir ett friläge men Ian Blomquist i VIK kassen räddar.
[*]1 min : En snygg och läcker dragnings fint av Lukas Zetterberg i Västerås. Avlossar ett skott men som burväktaren i Björklöven Melker Thelin räddar.
[*]3 min : Alex Hutchings i Björklöven visas ut för unsportsmanlike conduct. Västerås IK får spela pp.
[*]5 min : Öppet mål för Västerås IK och Lukas Zetterberg, ska bara peta in den men pucken hoppar och studsar så det lyckas inte.
[*]8 min : Västerås Sakari Salminen passar Jimmie Jansson Lorek som siktar och siktar och ger skottet tid men målvakten i Björklöven räddar.
[*]9 min : MÅL efter ett långt anfall för Västerås så får Lukas Zetterberg pucken i slottet och avlossar en handledare som går in för 1-4 till VIK.
[*]9 min : Utvisning Björklövens lagkapten Fredric Andersson för att han tar pucken med handen i en tekning. Powerplay Västerås IK.
[*]11 min : Dåligt powerplay av VIK. Björklöven är bra i boxplay och ligger på hårt på Västerås spelarna i sin defensiva zon.
[*]11 min : Utvisning för många spelare på isen för VIK. Björklöven ska spela pp.
[*]14 min : MÅL av Björklöven och Scott Pooley som skjuter från vinkel. Detta skott borde målvakten i VIK Ian Blomquist tagit.
[*]15 min : Utvisning VIK och Mikael Frycklund efter att dragit av hjälmen på en Björklöven spelare direkt efter tekning. Pp Björklöven.
[*]16 min : MÅL Björklöven och Fredric Weigel som gör målet på en styrning framför mål från ett skott av Nick Schilkey 3-4.
[*]17 min : Mikael Frycklund i VIK slarvar med pucken i egen zon.
[*]19 min : Björklöven trycker på för kvittering. Västerås är lite avvaktande och ser lite vilsna ut.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-4 och skotten i mitten perioden slutar 10-10.
Period 3
[*]1 min : Utvisning Ludvig Jardeskog i VIK för en tripping. Björklöven får spela powerplay igen.
[*]2 min : MÅL Björklöven kvitterar till 4-4 av Scott Pooley i pp.
[*]3 min : Utvisning Björklövens Joel Mustonen för hakning. VIK ska spela pp.
[*]4 min : MÅL av VIK i pp. Lånet från Frölunda HC Liam Dower Nilsson skickar en passning till Sakari Salminen som styr in pucken i mål för 4-5 i matchen.
[*]7 min : Västerås Trevor Cheek sliter till sig pucken till ett "friläge" men får hård bevakning i ryggen och kommer för nära målvakten för att få ett riktigt läge att sätta pucken, Melker Thelin räddar enkelt.
[*]9 min : Utvisning Björklövens back Viljami Juusola för en högklubba. Pp Västerås IK.
[*]9 min : Liam Dower Nilsson i Västerås IK avlossar ett skott i pp som målvakten i Björklöven räddar men som blir retur ut till Sakari Salminen som gör 4-6 till Västerås IK.
[*]10 min : Christopher Bengtsson i Björklöven skjuter från slottet men skjuter över målet.
[*]11 min : Den stora backen Daniel Rahimi gör 5-6 efter ett skott från blå.
[*]15 min : Björklövens lagkapten skjuter och målvakten i VIK Ian Blomquist räddar.
[*]16 min : VIK slår många icing puckar just nu. Blir tekning efter tekning i Västerås zonen, dessutom inga gulsvarta spelare som får åka och byta.
[*]17 min : Timeout Björklöven.
[*]18 min : Björklöven tar ut sin målvakt och det blir spel 6 mot 5.
[*]19 min : MÅL Scott Pooley i Björklöven gör 6-6 i spel 6 mot 5.
[*]20 min : Period 3 slut. 6-6 och skotten i period 3 blir 19-9. Sammanlagda skotten i matchen är för tillfället 40-29.
Period 4
[*]2 min : Alex Hutchings i Björklöven ramlar över Västerås målet så det flyttas från sim position. Domaren blåser av när Västerås når anfallszon.
[*]2 min : Utvisning Jacob Andersson i IF Björklöven, detta för en tripping. Västerås IK spelar powerplay 4 mot 3..
[*]2 min : Timeout Västerås IK.
[*]4.50 min : Björklöven spelar bra bp.
[*]5 min : Period 4 slut. 6-6. Matchen ska avslutas på straffar.
Straffar
[*]VIK Sakari Salminen tar straffen, Målvakten i Björklöven Melker Thelin räddar.
[*]Björklöven Nick Schilkey tar straffen, Målvakten i Västerås Ian Blomquist räddar.
[*]VIK Lukas Zetterberg tur att lägga en straff och gör MÅL 0-1.
[*]Björklöven Gerry Fitzgerald ska lägga straff men Ian Blomquist räddar denna straff.
[*]VIK Alexander Lunsjö tur att lägga en straff men Melker Thelin räddar.
[*]Björklöven Scott Pooley tar straffen och gör MÅL 1-1.
[*]VIK Anton Svensson tar straffen men Melker Thelin räddar.
[*]Björklöven Scott Pooley tur att lägga en straff igen. Ian Blomquist räddar.
[*]VIK Lukas Zetterberg ska lägga en straff till. Thelin räddar.
[*]Björklöven Scott Pooley igen. Gör MÅL 2-1 och Björklöven vinner med 7-6 SO.
Resultat
IF Björklöven - Västerås IK 7-6 SO
Matchanalys IF Björklöven - Västerås IK 9 Dec -22 Omg 26
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Eftersnack med spelare och tränare IF Björklöven-Västerås IK 9 Dec -22
Västerås IK
Thomas Paananen - Vi har inte marginalen på våran sida, starten är så jäkla bra och men tyvärr har vi inte självförtroende att kunna stänga den här matchen. Gör man 6 mål i den här Arenan så ska man åka hem med 3 poäng. Men jag är glad över mycket, vårat pp är bra idag. Det är kul att Sakari Salminen får göra mål, Z får göra mål. Vi är en bra bit på väg men inte tillräckligt.
Fråga - Vad säger du om alla utvisningar och alla mål i pp ? Västerås leder ju utvisnings tabellen och vi har pratat om disciplinen i VIK ?
Thomas Paananen - Vi åker ut med 6 man på isen, det är såklart vårat fel. Även tekningen som Frycklund åker på när han river av motspelarens hjälm ska inte vara nån utvisning men den tar domaren. Framför allt kaoset i sekretariatet och domaren när dem inte håller koll på utvisningarna och tiderna för utvisningarna, det är ändå elithockey vi håller på med så det känns lite oproffsigt. Men vi har inte sämre disciplin än vad Björklöven har. Det är inte alla dessa utvisningar som gör att vi förlorar matchen, utan det är andra grejer.
Fråga - Finns det nått positivt att ta med sig ? Ni spelar ändå 6-6 mot tabell tvåan ?
Thomas Paananen - Jag sa ju det i början av denna intervju. Det är mycket som är bra. Offensiven är bra och i stora stunder dominerar vi spelet med pucken, speciellt där det står 1-4. Vi måste lära oss vissa saker och det har vi inte gjort ännu. Det här tycker jag är ett steg i rätt riktning.
Fråga - Vad tänker du om erat läge med åter en till förlust, i och för sig så får ni med er 1 poäng men vad tycker du ?
Thomas Paananen - Vilket läge tänker du på ? I mitt jobb som tränare så måste jag fokusera på våra prestationer. Jag tycker faktiskt att idag i stora stunder så är vi riktigt bra. Sen behöver vi ju vinna matcher men vägen dit ska vi inte börja titta på resultat och sånt där. Alla lag har svackor ibland, även vi. När vi kommer ut det här så kommer vi att bli starka.
IF Björklöven
Här nedan hittar du klippet (så länge det ligger kvar på Björklövens server) och intervjun med Björklöven spelarna. Scott Pooley gjorde 4 mål i kvällens match. Detta var en match med väldigt många utvisningar från bägge lagen. Dessa 2 lag är inte bästa vänner på isen, det märks klart och tydligt med alla gruff på isen. Härlig match med mycket känslor. Kul även att Scott Pooley fick göra ett hattrick.
https://www.bjorkloven.com/artikel/h0y3 ... t-vasteras
Thomas Paananen - Vi har inte marginalen på våran sida, starten är så jäkla bra och men tyvärr har vi inte självförtroende att kunna stänga den här matchen. Gör man 6 mål i den här Arenan så ska man åka hem med 3 poäng. Men jag är glad över mycket, vårat pp är bra idag. Det är kul att Sakari Salminen får göra mål, Z får göra mål. Vi är en bra bit på väg men inte tillräckligt.
Fråga - Vad säger du om alla utvisningar och alla mål i pp ? Västerås leder ju utvisnings tabellen och vi har pratat om disciplinen i VIK ?
Thomas Paananen - Vi åker ut med 6 man på isen, det är såklart vårat fel. Även tekningen som Frycklund åker på när han river av motspelarens hjälm ska inte vara nån utvisning men den tar domaren. Framför allt kaoset i sekretariatet och domaren när dem inte håller koll på utvisningarna och tiderna för utvisningarna, det är ändå elithockey vi håller på med så det känns lite oproffsigt. Men vi har inte sämre disciplin än vad Björklöven har. Det är inte alla dessa utvisningar som gör att vi förlorar matchen, utan det är andra grejer.
Fråga - Finns det nått positivt att ta med sig ? Ni spelar ändå 6-6 mot tabell tvåan ?
Thomas Paananen - Jag sa ju det i början av denna intervju. Det är mycket som är bra. Offensiven är bra och i stora stunder dominerar vi spelet med pucken, speciellt där det står 1-4. Vi måste lära oss vissa saker och det har vi inte gjort ännu. Det här tycker jag är ett steg i rätt riktning.
Fråga - Vad tänker du om erat läge med åter en till förlust, i och för sig så får ni med er 1 poäng men vad tycker du ?
Thomas Paananen - Vilket läge tänker du på ? I mitt jobb som tränare så måste jag fokusera på våra prestationer. Jag tycker faktiskt att idag i stora stunder så är vi riktigt bra. Sen behöver vi ju vinna matcher men vägen dit ska vi inte börja titta på resultat och sånt där. Alla lag har svackor ibland, även vi. När vi kommer ut det här så kommer vi att bli starka.
IF Björklöven
Här nedan hittar du klippet (så länge det ligger kvar på Björklövens server) och intervjun med Björklöven spelarna. Scott Pooley gjorde 4 mål i kvällens match. Detta var en match med väldigt många utvisningar från bägge lagen. Dessa 2 lag är inte bästa vänner på isen, det märks klart och tydligt med alla gruff på isen. Härlig match med mycket känslor. Kul även att Scott Pooley fick göra ett hattrick.
https://www.bjorkloven.com/artikel/h0y3 ... t-vasteras