Plats: Catena Arena.
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Växjö Lakers förlust 2-5.
Senaste match Skellefteå AIK: Malmö Redhawks - Skellefteå AIK vinst 4-5 OT.
Rögle BK tabell placering inför matchen : 12.
Skellefteå AIK tabell placering inför matchen : 2.
Omgång: 24.
Notis: Rögle BK har förlorat 2 matcher i rad och ligger dåligt till i tabellen.
Notis: Skellefteå AIK har vunnit 11 matcher i rad.
Notis: Rögles Adam Tambellini och Riley Sheen har gjort poäng i sex matcher i rad.
Notis: Skellefteå AIK har 9 raka förluster på bortaplan mot Rögle BK.
Period 1
[*]5 min : Skellefteå börjar bäst.
[*]5 min : Utvisning puckout, Delaying the game. Målvakten i Rögle Christoffer Rifalk visas ut. Pp SAIK.
[*]7 min : Utvisning SAIK Oscar Möller för högklubba, spel 4 mot 4 i 20 sekunder innan Rögle får pp.
[*]9 min : Filip Sandberg i Skellefteå får pucken i slottet och skjuter men målvakten i RBK räddar.
[*]11 min : Utvisning Rögle Oskar Pettersson för tripping. Powerplay Skellefteå AIK.
[*]13 min : Utvisning Andreas Wingerli i Skellefteå för interferens. Spel 4 mot 4 i 19 sekunder innan Rögle får spela pp.
[*]15 min : Ludvig Larsson i Rögle BK får 2 chanser. Det första skottet går ovanför målburen. Den andra chansen träffar stolpen.
[*]20 min : Period 1 slut 0-0 och skotten i första perioden blev 5-6.
Period 2
[*]1 min : MÅL Skellefteå AIK när junioren Axel Sandin Pellikka passar fram till Oscar Möller som skjuter in 0-1.
[*]2 min : Skellefteås Tom Kühnhackl skjuter och Rögles målvakt Christoffer Rifalk räddar men lämnar en kort retur som Andreas Wingerli försöker peta in men Rifalk kastar sig och blockerar pucken.
[*]5 min : Dubbelutvisning roughing för bägge, Oskar Pettersson i Rögle och Måns Forsfjäll i SAIK. Spel 4 mot 4.
[*]7 min : Utvisning Erlend Lesund i Rögle för roughing. Spel 4 mot 3 och pp för SAIK i 10 sekunder.
[*]8 min : Adam Edström i Rögle BK får ett jätteläge, avlossar en backhand men som går utanför.
[*]8 min : Utvisning Rögle för många spelare på isen, SAIK spelar 5 mot 3.
[*]9 min : Samuel Jonsson i RBK kommer till ett läge i slottet i numerärt underläge och skjuter men skottet träffar inte mål.
[*]10 min : MÅL SAIK och Oscar Möller gör 0-2 precis efter att powerplay tiden gått ut. Rögles målvakt Christoffer Rifalk lämnar en stor lucka i mål 0-2.
[*]13 min : Skellefteå AIK är snabbast på alla andra puckar.
[*]14 min : Samuel Jonsson i RBK får ett jätteläge igen i slottet, skjuter men skottet går återigen utanför mål.
[*]17min : Skellefteå AIK och Oscar Möller gör 0-3 ett hattrick.
[*]18min : Rögle BK är helt ur balans och helt utspelade.
[*]18min : Utvisning Skellefteå AIK Oskar Nilsson för holding. Pp Rögle.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-3 och skotten i perioden slutade 5-12. Sammanlagda skott i matchen 10-18.
Period 3
[*]4 min : Ser rörigt ut i Rögles spel. Krånglar till det när man ska skapa ett spel från egen zon.
[*]5 min : Marco Kasper i RBK slarvar med pucken i egen zon.
[*]10 min : Rögle BK får inget gjort på isen. Skellefteå spelar ett bra spel nu både passningsspelet och eftersom dem inte siktar på anfall nu sista perioden så gör dem ett bra jobb i försvarszonen.
[*]11 min : Utvisning Tom Kühnhackl i SAIK för tripping. Powerplay Rögle BK
[*]12 min : Utvisning Oskar Nilsson tripping i Skellefteå AIK. Powerplay och spel 5 mot 3 för Rögle.
[*]12 min : Timeout Rögle.
[*]14 min : Tom målbur i Rögle BK, spel 6 mot 5.
[*]14 min : Målvakten tillbaka i Rögle BK, spel 5 mot 5 igen.
[*]20 min : Match slut. 0-3 och skotten i matchen slutade 22-25.
Resultat
Rögle BK - Skellefteå AIK 0-3.
Matchens lirare
Oscar Möller i Skellefteå AIK som gjorde hattrick i matchen.
Matchanalys Rögle BK - Skellefteå AIK 10 Dec -22 Omg 24
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: