Vilka är det som kastar in saker på isen?

Ta en paus och skriv nått eller ställ frågor till forumet och dess användare. Trådar i denna kategori kan en admin flytta till rätt avdelning om så behövs.

Har du sett någon kasta in saker på isen? Har du i frustration kastas in saker själv ?

Jag har sett saker kastats in på isen men har sagt åt vederbörande.
0
Inga röster
Jag och klacken har sett att saker kastats in på isen och sagt åt och visat vederbörande att det inte hör hemma i läktarkulturen.
0
Inga röster
Jag har sett saker kastats in på isen och bryr mig inte mycket om detta.
0
Inga röster
Nej har aldrig sett något sånt beteende från någon på arenan.
0
Inga röster
Vad snackar du om? klart man ska få kasta in saker på isen när man blir frustrerad.
0
Inga röster
Fattar inte frågan.
0
Inga röster

Antal röster: 0

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Omröstning Vilka är det som kastar in saker på isen?

Inlägg av IcingLelle »

Vilka är det som kastar in saker på isen under matcher? Det kastas in snusprillor, snusdosor, öl och mynt på isen under matcher, varför ?. I derbyt mellan AIK och Djurgården häromdagen så var det någon bland Stockholms supportrarna som kastade in en plastmugg med öl på isen. AIK målvakten Claes Endre hade oturen att få det största stänket med öl på sig.
Claes Endre - Jag luktade öl hela matchen säger AIK målvakten. Det är trist att det kastas in saker men det är inget jag påverkas av säger målvakten.

Har sett detta ett flertalet gånger, inte bara från derbyn och inte bara från AIK och Djurgårds supportrar. Det händer även i SHL matcher att man kan se snus och snusdosor kastas in från supportrarna på läktaren. Det konstiga är att det är från vuxna människor, alltså dem som har åldern inne att köpa öl och snus i kioskerna på arenorna.

Ska berätta en sak som jag bevittnade för ett antal år sen nu. Det var någon som kastade in saker på isen från hemma klacken, dock gällde detta inte någon ishockey match utan en bandymatch. Det var fullsatt arena och detta hände på 90 talet då det fortfarande spelades matcher utomhus. Det var Västerås SK i bandy hemmamatch på Rocklunda. Klacken i VSK bandy hade en glatt humör denna kväll, tror det var Boltic som var på besök, ja spelar ingen roll. Hemma klacks sektionen var i alla fall fullsatt med hoppande, glada supportrar. Plötsligt gjorde borta laget ett mål och någon i klacken kastade ut en snusdosa på planen. Personen som stod bredvid den som hade kastat snusdosan, tog tag i vederbörande och började med hjälp av övriga klacken forsla ner personen till farbror blå som stod nedanför.

Själv är jag inte, och har aldrig varit en person som blir så frustrerad att jag kastar in saker som jag har i fickan eller handen. Vid detta tillfälle då detta hände i klacken så var jag inte mer än 14 eller 15 år. Som jag sa så är jag ingen som skulle kasta in saker på planen vid frustration men jag och många i min ålder som såg detta lärde oss att det var ABSOLUT inte okey att kasta in saker på isen, spelar ingen roll hur frustrerad man blir så är det aldrig ok att hiva in saker på planen.