Plats: Hägglunds Arena.
Senaste match MoDo: Östersund IK - MoDo förlust 5-3. (info om denna match kan du läsa om här) http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=206
Senaste match IF Björklöven: Björklöven - Mora IK förlust 3-6.
MoDos tabell placering inför matchen : Serieledare 1.
Björklövens tabell placering inför matchen : 3.
Omgång: 30.
Notis: Lagen har mötts två gånger denna säsong och har tagit varsin seger.
Notis: MoDo hade chansen att sätta nytt allsvenskt rekord med 17 raka segrar men förlorade senast mot Östersund och stannade på 16 raka segrar.
Notis: Björklöven hade 5 raka segrar innan mötet mot Mora i förra matchen då det blev förlust med 3-6.
Notis: Mikkel Aagaard i MoDo är i kanonform och gjorde ett hattrick igår igen under mötet mot ÖIK.
Sjukdomar i MoDo: Riley Woods, Josh Dickinson, Jakob Norén.
Sjukdomar i Björklöven: Fredrik Weigel, Jacob Olofsson, Veeti Vainio.
Period 1
[*]2 min : Johan Södergran i MoDo avlossar ett hårt skott vid blå men målvakten i Björklöven Joona Voutilainen räddar.
[*]5 min : Modo med ett långt anfall men Björklöven håller dem på kanten.
[*]7 min : Modos Adam Pettersson gör ett par snygga tekniska finter och får ett läge på mål som IFB målvakten Joona Voutilainen räddar.
[*]10 min : Christopher Bengtsson i Björklöven trampar upp en hög hastighet och kommer in i anfallszon och avlossar ett skott som målvakten i MoDo Kristers Gudlevskis räddar.
[*]11 min : MÅL Christopher Bengtsson i Björklöven gör 0-1 genom ett handledsskott i slottet.
[*]13 min : Theo Jacobsson i Modo får ett friläge men det kommer hugg och slag bakifrån som gör att det blir en störning i skottögonblicket. Målvakten i IFB Joona Voutilainen räddar. Ingen åtgärd från domaren.
[*]15 min : Josef Ingman i Modo skjuter från blå men Björklövens målvakt räddar.
[*]16 min : Modo får flera lägen i slottet men Björklöven försvarar sig bra.
[*]18 min : Björklövens burväktare Joona Voutilainen gör en fin räddning med en sidledsförflyttning när Modo avlossar 2 skott på mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 12-9.
Period 2
[*]8 sek : Adam Pettersson i MoDo utvisas för interferens. IFB får spela pp.
[*]2 min : Dåligt pp av IFB.
[*]2 min : Utvisning Björklövens Gerry Fitzgerald för hakning. Modo ska spela pp.
[*]4 min : Ett bra pp av Modo.
[*]6 min : Modo sätter upp ett enormt tryck och jobbar för fullt för en kvittering. Björklövens målvakt Voutilainen får göra flera fina räddningar.
[*]7 min : Utvisning Marcus Vela i Modo för högklubba. Domaren dömde först matchstraff men efter video kontroll så blev den en 2 minuts utvisning. Powerplay för Umeå laget.
[*]8 min : Blir gruff och brottning som resulterar i 2 utvisningar för Modo, Josef Ingman och Daniel Mannberg samt Björklövens Gustav Possler. Blir spel 5 mot 3 och powerplay för IFB.
[*]10 min : Modo utvisas genom Emil Wahlberg för interferens. Spel 5 mot 3 för Björklöven igen.
[*]11 min : Modos målvakt Kristers Gudlevskis gör 3 fina räddningar när Björklöven trycker på i pp.
[*]16 min : MÅL Björklövens Joel Mustonen passar Alexander Wiklund som gör 0-2.
[*]17 min : Utvisning Björklöven Alex Hutchings för hakning. Modos tur att få spela powerplay.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-2 och skotten i perioden slutade 14-14. Skotten sammanlagt efter 2 perioder står 26-23.
Period 3
[*]10 sek : Björklövens Scott Pooley får ett friläge men skjuter i stolpen.
[*]5 min : Björklöven forecheckar bra och tar över puckkontrollen.
[*]5 min : TO Björklöven.
[*]11 min : Modo trycker på för en reducering men Björklövens försvar är solida framför sitt egna mål.
[*]14 min : Modo och Mikkel Aagaard har varit i stort sett osynlig hela matchen men här får han ett läge men kommer för nära målvakten i Björklöven Voutilainen.
[*]16 min : Tom målbur i Modo och spel 6 mot 5.
[*]16 min : MÅL Björklöven och Maxime Fortier sätter den för 0-3.
[*]17 min : MÅL David Bernhardt i Modo avlossar ett skott från blå som går in för 1-3.
[*]17 min : Timeout Modo.
[*]17 min : Modo tar ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL Elliot Ekefjärd i Björklöven sätter pucken för 1-4 i tom kasse.
[*]20 min : Matchen slut. 1-4 och skotten i perioden slutade 11-7. Skottstatistiken i matchen slutade 37-30.
Resultat
MoDo - IF Björklöven 1-4.
Matchanalys MoDo Hockey - IF Björklöven 30 Dec -22 Omg 30
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: