Matchanalys Västerås IK - Kristianstad IK 15 Feb -23 Omg 45

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - Kristianstad IK 15 Feb -23 Omg 45

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Rocklunda, ABB Arena Nord.
Senaste match Västerås IK: Almtuna IS - Västerås IK förlust 2-1.
Senaste match Kristianstad IK: Kristianstad IK - AIK vinst 5-1.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 11.
Kristianstad IK tabell placering inför matchen : 10.
Omgång: 45.
Notis: Lagen möttes för 1 vecka sedan då Västerås vann på straffar med 3-2.
Notis: Kristianstad har tagit poäng i 5 raka matcher.
Notis: Lukas Zetterberg i Västerås har gjort 99 mål och når snart milstolpen på 100 mål.

Period 1
[*]1 min : MÅL Jakob Bondesson i KIK sätter pucken i mål 0-1 efter ett högt forecheck så lyckas KIK erövra pucken i Västerås försvarszon.
[*]9 min : Utvisning Kristianstad Kevin Wennström för en högklubba. Powerplay Västerås IK.
[*]11 min : MÅL Oliver Bohm i Västerås gör mål precis när powerplay tiden gått ut 1-1.
[*]15 min : MÅL Roope Laavainen i KIK får pucken i slottet och gör 1-2.
[*]18 min : Bra press nu från Västerås IK.
[*]19 min : Västerås IK Daniel Gunnarsson blir utvisad för hakning. Powerplay Kristianstad IK.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 10-11.

Period 2
[*]1 min : Utvisning Ludvig Östman i Västerås IK för en tripping. Blir spel 5 mot 3 nu för Kristianstad.
[*]2 min : MÅL 1-3 Kristianstad i powerplay efter en retur från Västerås målvakten Johan Gustafsson. Theodor Pistek är målskytten.
[*]5 min : Kristianstad IK får fina skott på mål. Målvakten i Västerås JG får jobba hårt i kassen.
[*]9 min : Utvisning Daniel Ljungman i KIK för en tripping. Powerplay för VIK.
[*]10 min : MÅL Västerås IK genom Sakari Salminen med ett tungt skott i pp 2-3.
[*]14 min : MÅL Ludvig Jardeskog i Västerås som skjuter in pucken efter att ha fått en passning i slottet av Anton Svensson 3-3.
[*]17 min : Två bra räddningar av Västerås keepern JG.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-3 och skotten i perioden slutade 5-18. Skotten sammanlagt i matchen står 15-31.

Period 3
[*]2 min : Aleksi Ainali i Kristianstad IK skjuter i ett 2 mot 1 läge men målvakten i VIK Johan Gustafsson räddar.
[*]3 min : Dubbelutvisning Kevin Wennström i Kristianstad och Blake Speers för Västerås detta för Unsportsmanlike conduct. Spel 4 mot 4.
[*]4 min : Simon Robertsson i VIK skjuter utanför i ett kanonläge 2 mot 1.
[*]7 min : MÅL Västerås Alexander Lunsjö lägger in pucken i öppet mål när målvakten i Kristianstad Jørgen Hanneborg är bortspelad 4-3
[*]12 min : MÅL Gabriel Kangas får ett fint skott på mål men pucken missar mål och går ner i sargen. Gabriel Kangas åker själv ner i sargen runden och hämtar pucken och sätter in pucken för 5-3.
[*]17 min : Tom målbur när KIK tar ut sin målvakt. Spel 6 mot 5.
[*]17 min : KIK tar in sin målvakt Jørgen Hanneborg efter att det ska tekas i mittzon.
[*]18 min : Tom målbur i KIK. Spel 6 mot 5.
[*]19 min : MÅL Lukas Zetterberg gör 6-3 i tom kasse. Lukas Zetterberg har nu gjort 100 mål i hockeyallsvenskan.
[*]19 min : Utvisning Västerås Nick Albano för Unsportsmanlike conduct. Powerplay för KIK.
[*]20 min : Matchen slut. 6-3 och skotten i perioden slutade 13-5. Sammanlagda skotten i matchen slutade 28-26.

Resultat
Västerås IK - Kristianstad IK 6-3.