Matchanalys Kristianstad IK - Västerås IK 10 mars -23 Omg 52

Vad händer i Kristianstad IK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om KIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Kristianstad IK - Västerås IK 10 mars -23 Omg 52

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Kristianstad ishall
Senaste match Kristianstad IK: BIK Karlskoga - Kristianstad IK vinst 2-4.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Mora IK vinst 2-1.
Kristianstad IK tabell placering inför matchen : 11.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 8.
Omgång: Sista omgången 52.
Notis: Västerås siktar på hemmaplans fördel i åttondelsfinalen.
Notis: Kristianstad har inget att spela för. KIK har redan klarat hockeyallsvenska kontraktet för nästa säsong.

Period 1
[*]3 min : Västerås Alexander Lunsjö kommer nära Kristianstads målvakt Jørgen Hanneborg. Blir för nära och Hanneborg stoppar pucken enkelt.
[*]5 min : Västerås IK Nick Albano skjuter och det blir en styrning utanför.
[*]7 min : MÅL Oliver Bohm i Västerås får en passning i slottet och skjuter en projektil upp i nättaket 0-1.
[*]7 min : Kristianstad IK får en straff.
[*]7 min : Kristianstad Daniel Ljungman ska lägga straffen. Ian Blomquist räddar i VIK kassen.
[*]12 min : MÅL Ludvig Östman i VIK får en studspuck och skjuter in 0-2.
[*]15 min : MÅL Kristianstad reducerar genom Melker Eriksson 1-2.
[*]16 min : Malte Sjögren i KIK får upp en hissnande fart och kommer fri med Västerås målvakten Ian Blomquist, men Ian räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 10-16

Period 2
[*]1 min : Utvisning Jonas Brøndberg Kristianstad IK för tripping. Västerås ska spela pp.
[*]4 min : Haffsigt spel på isen just nu.
[*]5 min : Snygg räddning av Jørgen Hanneborg i KIK kassen när Philip Lagunov i VIK får pucken alldeles nära kassen.
[*]6 min : KIK Melker Eriksson nära att sätta pucken i tom kasse när Ian Blomquist i VIK kassen är bortspelad.
[*]8 min : MÅL Kristianstad Roope Laavainen driver in pucken i offensiv zon och passar Kevin Wennström som gör 2-2.
[*]10 min : Kristianstads Theodor Pistek får en kanon passning och ska lägga in pucken i mål men träffar ribban.
[*]11 min : Utvisning Västerås Nick Albano för en hakning. Powerplay KIK.
[*]13 min : MÅL Jimmy Jansson Lorek skickar in pucken mot mål och Trevor Cheek styr in den för 2-3.
[*]18 min : MÅL Aleksi Ainali i KIK får en puck i 2 mot 1 läge och gör 3-3. Det är Västerås kaptenen Jimmie Jansson Lorek som går bort sig lite i backposition så Kristianstad får en lätt drivning mot mål från mittzon.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-3 och skotten i perioden slutade 14-10.

Period 3
[*]3 min : VIK Nick Albano gör en indian passning till en KIK spelare i mittzon.
[*]4 min : KIK utvisning genom Oskar Pettersson för en hakning. Powerplay Västerås.
[*]6 min : MÅL KIK Daniel Ljungman gör 4-3 med ett enkelt mål när han driver pucken från egen zon.
[*]11 min : VIK får ett friläge genom Blake Speers men Hanneborg i KIK kassen räddar.
[*]11 min : Utvisning Theodor Pistek i Kristianstad detta för en tripping. Västerås ska spela pp.
[*]14 min : En hög med spelare framför Kristianstads mål men pucken går till KIK.
[*]14 min : MÅL Kristianstad gör 5-3 genom Linus Pettersson.
[*]16 min : Utvisning VIK Blake Speers för en tripping. KIK ska spela pp.
[*]20 min : Matchen slut. 5-3 och skotten i perioden slutade 12-7. Sammanlagda skotten i matchen blir 32-31.

Resultat
Kristianstad IK - Västerås IK 5-3.