Matchanalys Skellefteå AIK - Rögle BK kvartsfinal match#1 / 16 Mars -23

Vad händer i Skellefteå ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om SAIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Skellefteå AIK - Rögle BK kvartsfinal match#1 / 16 Mars -23

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Skellefteå kraft arena
Sjukdomar i Skellefteå AIK: Adam Mascherin.
Sjukdomar i Rögle BK: Erlend Lesund, Samuel Jonsson, Daniel Zaar, Riley Sheen.
Notis: Första kvartsfinal matchen mellan lagen.

Period 1
[*]1 min : MÅL Dennis Everberg i Rögle BK kommer fri och sätter 0-1.
[*]6 min : Joakim Lindström I SAIK skjuter ett högt skott från blå. Christoffer Rifalk i Rögle kassen räddar.
[*]7 min : Skellefteås Rickard Hugg kommer in framför mål och lyfter den men Rifalk räddar pucken.
[*]12 min : Skellefteå har puckövertaget.
[*]13 min : Utvisning Rögles Brady Ferguson för crosschecking. Powerplay Skellefteå.
[*]15 min : Inget bra pp av SAIK.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 10-6.

Period 2
[*]1 min : SAIK med ett pp, fina passningar och skott.
[*]3 min : Skellefteås Tom Kühnhackl får pucken i slottet men skjuter utanför.
[*]9 min : Utvisning Skellefteå AIK Pär Lindholm för interferens. RBK spelar pp.
[*]12 min : Rögle har tagit över matchen.
[*]15 min : Rögles Oliver Tärnström kommer i fart och avlossar ett skott vid tekningscirkeln som Skellefteås målvakt Linus Söderström räddar med en benparad.
[*]19.30 min : Utvisning Rögle Marco Kasper för delaying the game. SAIK spelar pp.
[*]19.30 min : Rögles målvakt Christoffer Rifalk gör en monster räddning, det är en otroligt fin räddning.
[*]19.40 min : MÅL Filip Sandberg i Skellefteå som gör mål på styrning med skott från blå av Jonathan Pudas 1-1.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 13-7. Skotten sammanlagt efter 2 perioder står 23-13.

Period 3
[*]1 min : Utvisning Rögles Marco Kasper för holding. SAIK spelar pp.
[*]8 min : En jämn 3e period.
[*]8 min : Målvakten i Skellefteå AIK Linus Söderström tar pucken lätt i plocken med skott från Rögles Tony Sund.
[*]9 min : MÅL Adam Engström i RBK tar pucken i mittzon och driver pucken in i Skellefteås zon och avlossar en handledare som blir 1-2.
[*]12 min : Rögles Brady Ferguson får pucken på sig i anfallszon och det blir farligt och SAIK blir stressade men tar tillbaka pucken.
[*]16 min : MÅL Adam Edström i RBK gör 1-3 efter slarvig spel av SAIK i egen zon.
[*]17 min : Det ör irriterat på isen nu.
[*]17 min : SAIK tar ut målvakten spel 6 mot 5, och gör mål direkt efter teckning. Jonathan Johnson gör 2-3 målet.
[*]17.30 min : Tom målbur SAIK spel 6 mot 5.
[*]17.50 min : TO SAIK.
[*]19 min : Flera skott mot mål för SAIK. Tur att Rifalk i Rögle målet är med och räddar. Ett fint spel av Skellefteå AIK med spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 2-3. Skotten sammanlagt i matchen 37-20.

Resultat
Skellefteå AIK - Rögle BK 2-3.

Kvartsfinal match #1 leder: Rögle BK med 1-0 i matcher. Matchserien spelas i bäst av 7.