Plats: ABB Arena Nord i Västerås, Rocklunda område.
Senaste match Västerås IK: IF Björklöven - Västerås IK vinst 3-4 OT.
Senaste match IF Björklöven: IF Björklöven - Västerås IK förlust 3-4 OT
Notis: Det står 1-1 i matcher. Bäst av 7.
Period 1
[*]3 min : Utvisning Blake Speers Västerås IK för en tripping. Powerplay Björklöven.
[*]5 min : Björklöven Alexander Wiklund får en fin passning och jätteläge i slottet men missar mål.
[*]8 min : IF Björklöven styr matchen.
[*]9 min : Domaren Daniel Wessner missar 2 solklara och fula armbågstacklingar från Björklöven i ansiktet på Västerås spelare. Detta slutar med att Nick Albano i Västerås fick uppsöka sjukhus, samt Västerås kaptenen Jimmie Jansson Lorek fick utgå från matchen.
[*]13 min : Björklövens Christopher Bengtsson skjuter ett skott som träffar stolpen.
[*]14 min : Detta är situationen där domaren Daniel Wessner missar en armbågstackling på Västerås lagkapten Jimmie Jansson Lorek. Blir skadad och får hjälp ut i omklädningsrummet. Tydligen blåste ingen domare för själva utvisningen utan blåste för att spelare låg skadad på isen.
[*]14 min : Utvisning IF Björklöven på ovanstående situation Veeti Vainio får 5 minuters utvisning + match för charging. Powerplay Västerås IK.
[*]19 min : Inte alls nått bra pp av Västerås. Blir många missförstånd och svårt att komma till nått uppställt pp i anfallszon.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 3-17.
Period 2
[*]2 min : Anton Svensson får 2 bra chanser. Ett backhandskott och 1 skott i slottet men målvakten i Umeå laget Joona Voutilainen är med och räddar.
[*]6 min : Västerås får fast pucken i anfallszon. Skott på skott men Björklöven är bra på att försvara.
[*]9 min : 2 x utvisningar på Västerås IK. Ludvig Jardeskog utvisas för interferens. Ludvig Östman utvisas för slashing. Björklöven får spela 5 mot 3 i pp.
[*]11 min : MÅL Gerry Fitzgerald i Björklöven gör 0-1 i pp.
[*]16 min : MÅL Gerry Fitzgerald gör 0-2 på en retur från målvakten i Västerås Johan Gustafsson.
[*]18 min : Utvisning Alexander Wiklund i Björklöven för interferens. Powerplay Västerås IK.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-2 och skotten i perioden slutade 8-13.
Period 3
[*]2 min : Västerås Philip Lagunov går runt kassen och försöker få in den köksvägen men den går inte in. Istället kommer Alexander Lunsjö och testar få in den, men målvakten i Björklöven Joona Voutilainen räddar.
[*]3 min : Johan JG Gustafsson har gjort en fin match med många fina räddningar.
[*]9 min : Björklöven gör en superfin match. Umeålaget är alltför bra i denna match för att VIK ska kunna matcha.
[*]10 min : Björklöven kommer i ett 2 mot 1 läge och Maxime Fortier får passningen men missar pucken.
[*]16 min : Joel Mustonen i Björklöven kommer i slottet och skjuter, men skjuter utanför.
[*]16 min : TO Västerås IK
[*]16 min : Västerås målvakt Johan "JG" Gustafsson tas ut och spel 6 mot 5. Tom målbur Västerås.
[*]17 min : Utvisning Daniel Rahimi Björklöven för holding. Spel 6 mot 4. Västerås får spela pp.
[*]17 min : MÅL Västerås Lukas Zetterberg gör 1-2 i powerplay.
[*]17 min : JG in.
[*]18 min : JG ut.
[*]19 min : Utvisning Trevor Cheek för crosschecking. Powerplay för IF Björklöven.
[*]19 min : TO Björklöven.
[*]19 min : JG in.
[*]19.30 min : JG ut, spel 5 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 1-2. Skotten sammanlagt i matchen 24-37.
Resultat
Västerås IK - IF Björklöven 1-2.
Kvartsfinal #3 leder: IF Björklöven med 2-1 i matcher. Matchserien spelas i bäst av 7.
Matchanalys Västerås IK - IF Björklöven kvartsfinal match#3 / 21 Mars -23
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Matchanalys Västerås IK - IF Björklöven kvartfinal match#3 / 21 Mars -23
För att låta bli att se matchen med färgade glasögon så var domar insatsen i denna kvartsfinalmatch 3 bedrövlig. Daniel Wessner missade 2 solklara armbågstacklingar på Västerås spelarna Nick Albano och Jimmie Jansson Lorek. Situationen där Västerås lagkapten Jimmie Jansson Lorek blev tacklad i huvudet från Björklövens Veeti Vainio missade domaren men blåste av för att en spelare låg skadad på isen. Några minuter innan denna situation missade även Daniel Wessner en armbågstackling i huvudet på Nick Albano från Björklövens Daniel Rahimi. Nick Albano fick senare på kvällen uppsöka sjukhus.
Västerås tränaren Tero Lehterä kommenterade att det var det fulaste spel han sett denna säsong han upplevt.
Men att Björklöven till sist vann kvartfinal 3 är ingen att säga något om, det var i stort sett spel mot Västerås målet under hela matchen. I period 1 så slutade skotten med fördel Björklöven 3-17, detta säger allt om matchen utveckling. Efter matchen kommenterade Västerås coachen Tero Lehterä även att vi måste spela hockey i 60 minuter, inte 20 och inte 40 minuter. Nästa kvartsfinal match 4 spelas i Västerås på torsdag den 23 mars.
Västerås tränaren Tero Lehterä kommenterade att det var det fulaste spel han sett denna säsong han upplevt.
Men att Björklöven till sist vann kvartfinal 3 är ingen att säga något om, det var i stort sett spel mot Västerås målet under hela matchen. I period 1 så slutade skotten med fördel Björklöven 3-17, detta säger allt om matchen utveckling. Efter matchen kommenterade Västerås coachen Tero Lehterä även att vi måste spela hockey i 60 minuter, inte 20 och inte 40 minuter. Nästa kvartsfinal match 4 spelas i Västerås på torsdag den 23 mars.