Matchanalys Rögle BK - Skellefteå AIK Kvartsfinal match#4 / 22 Mars -23

Vad händer i Rögle ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Rögle BK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Rögle BK - Skellefteå AIK Kvartsfinal match#4 / 22 Mars -23

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Catena Arena
Notis: Skellefteå AIK leder kvartsfinalen med 2-1 i matcher bäst av 7.
Notis: Detta är 4e kvartsfinalmatchen.
Skadade i RBK: Erlend Lesund, Daniel Zaar, Riley Sheen.
Skadade i SAIK: Axel Sandin Pellikka, Oskar Nilsson.

Period 1
[*]5 min : Bra fart i matchen.
[*]8 min : SAIK börjar bra med dem flesta chanserna i matchen.
[*]8 min : SAIK Albin Sundsvik tappar pucken i egen zon och Simon Hjalmarsson i Rögle får ett skott på mål som målvakten i Skellefteå Frans Tuohimaa räddar.
[*]9 min : Dubbelutvisning Filip Sandberg i SAIK för roughing. Ludvig Larsson i Rögle för head-butting. Spel 4 mot 4.
[*]13 min : Rögles Tiny Sund får ett skott från tekningscirkeln men Frans Tuohimaa i SAIK kassen räddar.
[*]14 min : MÅL Rögle BK Adam Engström som slänger in pucken mot mål med mycket trafik framför och den går in för 1-0.
[*]15 min : MÅL SAIK Måns Forsfjäll. Pucken kommer ut från mål och mitt i slottet där Forsfjäll skjuter direkt 1-1.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 4-10.

Period 2
[*]1 min : Adam Edström i Rögle skjuter från tekningscirkeln och Frans Tuohimaa i SAIK målet räddar.
[*]5 min : RBK har mer puckövertag här i period 2.
[*]6 min : Utvisning SAIK slashing på Joakim Lindström . Powerplay Rögle.
[*]6 min : SAIK kommer till anfall i numerärt underläge. Oscar Möller passar Arvid Lundberg som är nära att sätta den i mål men RBK målvakt Christoffer Rifalk räddar.
[*]8 min : Skellefteås Pär Lindholm tar pucken i numerärt underläge och kommer i stormande fart mot Rögle kassen, men Christoffer Rifalk räddar.
[*]9 min : Utvisning slashing på SAIK Joakim Lindström. Powerplay Rögle.
[*]10 min : MÅL Oscar-stål Lyrenäs gör 2-1 till Rögle i powerplay.
[*]14 min : MÅL Rickard Hugg i SAIK gör en fin passning till Oscar Möller som sätter 2-2. Snyggt mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-2 och sammanlagt i matchen står 11-19.

Period 3
[*]3 min : Lite försiktigt spel inledningsvis i period 3.
[*]3 min : Anton Bengtsson i Rögle kjuter från slottet och målvakten i SAIK Frans Tuohimaa räddar.
[*]3 min : Utvisning Andreas Wingerli för crosschecking och Brady Ferguson för interferens i Rögle. Spel 4 mot 4.
[*]5 min : MÅL Snyggt passningsspel av Rögle i offensiv zon. Linus Sandin får passningen i slottet och skjuter en handledare och gör ledningsmålet 3-2.
[*]9 min : Skellefteås Tom Kühnhackl driver pucken mot mål och pressar sig in i Christoffer Rifalk och målet. Pucken tar stopp hos Rifalk.
[*]10 min : Dubbelutvisning Forsfjäll i SAIK och Everberg i RBK. Spel 4 mot 4.
[*]13 min : Rögles målvakt Christoffer Rifalk gör 2 fina benparads räddningar.
[*]17 min : SAIKs målvakt Frans Tuohimaa, spel 6 mot 5.
[*]17 min : MÅL Adam Edström i RBK gör 4-2 i tom kassen.
[*]18 min : MÅL Ludvig Larsson i Rögle gör 5-2 i öppen kasse.
[*]20 min : Match slut. 5-2 och sammanlagda skotten i matchen slutade 17-27.

Resultat
Rögle BK - Skellefteå AIK 5-2.

Kvartsfinal #4 leder: Det står 2-2 i matcher, bäst av 7.