Matchanalys Västerås IK - Västervik IK 18 Okt -23 Omg 8

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - Västervik IK 18 Okt -23 Omg 8

Inlägg av IcingLelle »

Plats: ABB Arena, Rocklunda i Västerås.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - AIK vinst 8-3.
Senaste match Västervik IK: BIK Karlskoga - Västervik IK förlust 2-0.
Omgång: 8.
Notis: Västerås låg under med 0-3 mot AIK i förra omgången och vann till sist med 8-3.
Notis: Västervik har förlorat 2 matcher i rad.

Period 1
[*]1 min : Utvisning Västervik IK och Phillip Marinaccio som åker ut för tripping. Västerås får spela pp.
[*]2 min : MÅL Konstantin Komarek gör 1-0 i pp till Västerås IK. Styr in pucken från skott på blå av Amil Krupic.
[*]4 min : Utvisning Västervik Anton Björkman för crosschecking. Västerås får åter spela i pp.
[*]8 min : Västervik och Alex Ciernik får mycket yta och avlossar en handledare vid tekningscirkeln men Västerås målvakten Niilo Halonen räddar.
[*]11 min : MÅL Västerås och 2-0 genom Adam Hofbauer. Den snygga passningen fram till Adam Hofbauer kom från Carl Jakobsson.
[*]13 min : Utvisning Kalle Loponen i Västerås för hooking. Västervik får spela pp.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 11-7.

Period 2
[*]3 min : MÅL av Västerås 3-0. Vilket mål så fin passning av Marcus Bergman på blå till Carl Jakobsson som sätter den i helt fritt läge.
[*]5 min : Västerås spelar ett stabilt spel nu och lämnar inte mycket åt Västervik att jobba på.
[*]7 min : MÅL Friläge för Västerås och Carl Jakobsson som gör mål igen 4-0.
[*]10 min : Jimmie Jansson Lorek i Västerås är på nära att få ett mål när han skjuter direkt efter teckning men målvakten i Västervik Emil Zetterquist är med och räddar.
[*]12 min : Nära att Marcus Bergman i Västerås får sätta en i kassen.
[*]14 min : Västerås får ett längre anfall, fina passningar som gör Västervik spelarna trötta.
[*]14 min : Utvisning Elias Pettersson i Västerås för roughing. Powerplay för Västervik.
[*]17 min : Västerås Carl Jakobsson passar Eric Engstrand som kommer farande mot mål och försöker sätta den med en backhand. Västervik målvakten Emil Zetterquist får göra en betydande räddning igen.
[*]20 min : Period 2 slut. 4-0 och skotten i perioden slutade 13-10.

Period 3
[*]1 min : Västerås sätter tryck omgående i period 3.
[*]5 min : Västerås kontrollerar pucken och lånar inte ut den till Västervik.
[*]5 min : Utvisning Västervik IK och Anton Schagerberg för holding. Västerås IK får spela powerplay.
[*]7 min : MÅL Jared Dmytriw i Västerås sätter 5-0 i pp genom en handledare i slottet.
[*]8 min : Utvisning Elias Sjöström i Västervik för interference. Powerplay för Västerås.
[*]11 min : Robin Carlsson i Västervik får ett friläge men Västerås keepern Niilo Halonen räddar.
[*]19.3 min : MÅL Västervik Anton Björkman gör 5-1.
[*]20 min : Match slut. 5-1 och skotten i matchen slutade 36-24 till Västerås.

Resultat
Västerås IK - Västervik IK 5-1.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Västerås IK - Västervik IK 18 Okt -23 Omg 8

Inlägg av IcingLelle »

Intervju med Västerås tränaren Karl Helmersson efter matchen
Karl Helmersson - Stora delar av matchen gör vi det vi ska göra. Jag är nöjd med matchen, framförallt period 3. Vi spelar på ett bra sätt, vuxen hockey och bra tålamod vilket är roligt att se.

Fråga - Att ni släpper in det sista målet i slutet 5-1 kanske gnager lite grann ?
Karl Helmersson - Ja det är klart att det vore roligt att hålla nollan men så är det. Det är ändå 3 poäng in på kontot för oss.

Fråga - Powerplay spelet vad tycker du om det ?
Karl Helmersson - Ja vi hade många pp och kanske man skulle kunna gjort nått mål till men jag är absolut inte orolig över detta.

Fråga - Vilka spelare tycker du sticker ut idag då ?
Karl Helmersson - Ja tycker våran målvakt idag Niilo Halonen gör det bra. Carl Jakobsson också givetvis som kommer hit och producerar direkt och visar vilken duktig hockeyspelare han är.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Västerås IK - Västervik IK 18 Okt -23 Omg 8

Inlägg av IcingLelle »

Intervju med Västerås nyförvärv och forwarden Carl Jacobsson
Fråga - Vi pratade lite i förra matchen mot AIK vilken målproduktion du skulle ha, nu är det 2 mål till du gör ikväll, vad ska detta sluta nånstans ?
Carl Jacobsson - Jaadu (litet flin), den som lever får se :D. Nej jag vet faktiskt inte. Jag hade 2 skott på mål och båda gick in så det var bra utdelning.

Fråga - Vad tyckte om och matchen i helhet då ?
Carl Jacobsson - En bra match från vår sida tycker jag. Bra 5 mot 5 och powerplay var bra. Synd bara att vi släpper in ett mål där i slutet, hade varit roligt att hålla nollan också. Bra match överlag tycker jag.

Fråga - Du är väl ganska nöjd med starten i nya klubben antar jag ?
Carl Jacobsson - hmmm, väldigt nöjd.
Skriv svar