Hockey experterna pratar om kris i Hv71. Igår förlorade Hv71 mot Malmö med 8-0 på hemmaplan. Detta är den största förlusten på hemmaplan sedan år 2001. I presskonferensen efter matchen börjar Hv71 tränaren Tomas Montén med att be om ursäkt och ett förlåt att vi inte är bättre. Tomas Montén fortsätter med att förklara hur han ser på denna förlust match mot Malmö. Period 1 så är det ganska jämt men jag får en känsla av och ser också att vi inte riktigt är där. Det fattas ett skär, en tackling, kämpar viljan finns inte där.
Många supportrar visar sin besvikelse och hörs och syns i hallen. Tomas Montén säger att det märkte han inte av men förstår att folk är förbannade. Jag tycker jag har spelarna med mig men idag visar vi inte alls det som krävs av elitspelare. Vi har idag helt fel attityd och vill inte alls vara med och kämpa. Vi får rensa skallarna och ladda inför nästa match på tisdag. Tomas Montén får frågan om det är han som står i båset på tisdag?!. Svaret blir att han hoppas att han står där nästa match.
HV-kaptenen André Petersson blir också intervjuad efter denna 0-8 förlust mot Malmö
Fråga - Idag förlorar vi mot Malmö med 0-8, vad säger du om det som händer på isen idag. ?
André Petersson - Det är inget att säga än att be om ursäkt till ett fullsatt Husqvarna garden. 8-0 förlust på hemmaplan är inte alls okey.
Fråga - Vad är det som händer i matchen om vi går igenom den. ?
André Petersson - Det är massa misstag det bara rullar på, 0-1, 0-2, 0-3 och sen bara rullar det på. Vi säger till varann att åka mer skridskor och kämpa mera men det blir inget. Vi måste försöka hitta nån struktur till nästa match.
Kris eller inte kris i Hv71
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Tomas Montén får sparken
Ikväll kom dessa nyheter att Tomas Montén får sparken från Hv71 efter endast 12 omgångar av SHL säsongen 2023/2024. Istället kommer Johan Lindbom att bli ny huvudtränare för Hv71. Johan Lindbom kommer att leda laget tillsammans med assisterande tränarna Per Gustafsson och Johan Davidsson samt målvaktstränaren Joel Gistedt.