Matchanalys Tingsryd AIF - Mora IK 23 Okt -23 Omg 11

Vad händer i TAIF ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Tingsryd AIF.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Tingsryd AIF - Mora IK 23 Okt -23 Omg 11

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Dackehallen
Senaste match Tingsryd AIF: Tingsryd AIF - Mora IK förlust 1-3.
Senaste match Mora IK: Tingsryd AIF - Mora IK vinst 1-3.
Omgång: 11.
Tingsryd AIF tabellplacering inför matchen : 12.
Mora IK tabellplacering inför matchen : 3.
Notis: Dubbel möte, Mora vann första mötet med 1-3.
Notis: Tingsryd har 5 raka torsk, kan bli den sjätte ikväll.
Notis: Mora är i kanonform, har vunnit 4 av dem 5 senaste matcherna.

Period 1
[*]5 min : Tingsryd får ett par skott från blå men det är många spelare som skymmer målet.
[*]5 min : Utvisning Moras Roope Laavainen detta för holding. Powerplay Tingsryd.
[*]7 min : Många avslut från Tingsryd i pp.
[*]10 min : 3 scouter från NHL är på plats i Dackehallen ikväll.
[*]12 min : Väldigt få heta lägen i matchen hittills.
[*]13 min : Kevin Ekman Larsson i TAIF får in en hård tackling på en Mora spelare i egen zon.
[*]13 min : Utvisning igen på Moras Roope Laavainen som åker ut för interferens. TAIF får åter igen spela pp.
[*]15 min : Straff för Mora i numerärt underläge. Daniel Ljunggren ska lägga straffen men missar den totalt.
[*]16 min : MÅL FÖR TAIF när Jonatan Harju skickar upp pucken i nättaket 1-0.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 9-7

Period 2
[*]3 min : Tingsryds Valdemar Vesterlund är framme på en retur och försöker peta in den men Moras målvakt Waltteri Ignatjew räddar.
[*]5 min : Mora Johan Persson slänger iväg en handledare vid blå men den går utanför.
[*]8 min : Tingsryd AIF spelar bra hockey ikväll, hårda tacklingar och skott får dem fina chanser på mål.
[*]16 min : Blir rörigt i TAIF målgård och Mora försöker trycka in pucken men den går inte in, domaren blåser och det blir video bedömning och dömt ej mål.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 8-6.

Period 3
[*]1 min : Gustav Olhaver i Tingsryd är så nära när han sidledsförflyttar Moras målvakt och lyckas få en stor glögg att skjuta in pucken men pucken går i målramen istället.
[*]5 min : Målvakten i Tingsryd Tomas Rydén gör en fin räddning från ett skott från blå. Blir en retur men backarna i Tingsryd får bort pucken.
[*]7 min : Daniel Ljunggren i Mora snurrar runt i offensiv zon och skickar in en passning i slottet till Johan Persson som ser ut att missa pucken helt. Vilket superläge!.
[*]9 min : Målvakten i TAIF Tomas Rydén gör en super räddning i plocken.
[*]14 min : Mora har svårt att få in pucken i anfallszon. TAIF gör det bra att spela bort tid.
[*]15 min : MÅL Elias Gunnarsson i Tingsryd skjuter från blå och det blir 2-0.
[*]16 min : TO MIK.
[*]16 min : Moras målvakt går ut spel 6 mot 5.
[*]18 min : Moras målvakt in, spel 5 mot 5.
[*]18 min : Moras målvakt går ut spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 2-0. Skotten sammanlagt i matchen slutade 24-22.

Resultat
Tingsryd AIF - Mora IK 2 - 0.