Plats: Malmö Arena.
Senaste match Malmö Redhawks: FHv71 - Malmö vinst 0-8.
Senaste match Hv71: Hv71 - Malmö Redhawks förlust 0-8.
Malmö Redhawks tabell placering inför matchen : 8.
Hv71 tabell placering inför matchen : Jumbo placeringar 14.
Omgång: 13.
Notis: Returmöte, Hv71 spelade hemma sist.
Notis: Malmö Redhawks vann senaste matchen mot Hv71mmed 8-0.
Notis: Hv71 huvudtränare Tomas Montén fått sparken.
Sjukdomar i Malmö:
Sjukdomar i Hv71: Tommi Tikka
Period 1
[*]2 min : Ganska så lågt tempo inledningsvis.
[*]3 min : Hv71 och Isac Brännström får ett friläge och skjuter men träffar stolpen.
[*]6 min : MÅL Malmö Redhawks Janne Kuokkanen skjuter och Hv71s målvakt Joni Ortio räddar men lämnar en retur som Lauri Pajuniemi sätter för 1-0 och ledning från Malmö.
[*]8 min : Hv71 Simon Önerud i Hv71 skjuter ett skott i slottet men Daniel Marmenlind i Malmö kassen räddar.
[*]12 min : Ser segt ut i Hv71.
[*]15 min : Hv71 anfaller och kommer in i Malmös zon. Målvakten i Malmö Daniel Marmenlind får göra en sidledsförflyttning och räddar.
[*]19.3 min : Malmö får komma in rätt enkelt i anfallszon och skjuter ett skott på mål som Hv71 målvakten Joni Ortio är med och räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 11-4 till Redhawks.
Period 2
[*]4 min : Malmö trycker på. Hv71 känns segt och inte alls påkopplade.
[*]4 min : Fredrik Händemark i Malmö skjuter men Joni Ortio i Hv71 målet räddar.
[*]6 min : Utvisning Malmö Johan Ivarsson för interferens. Hv71 får spela pp.
[*]8 min : Ett fint pp av Hv71 som får en hel del skott på mål.
[*]10 min : Malmös Adam Ollas Mattsson gör det bra i anfallszon. Är svårt för Hv71 att ta av honom pucken.
[*]12 min : Utvisning Simon Önerud i Hv71 för en hakning. Powerplay Redhawks.
[*]14 min : Utvisning Oskar Stål-Lyrenäs i Hv71 för tripping. Spel 5 mot 3 för Malmö i några sekunder innan det blir spel 5 mot 4 pp.
[*]17 min : Utvisning Henrik Borgström i Hv71. Detta är tredje utvisningen på kort tid för Hv71. Powerplay Malmö.
[*]19 min : Inget alls vidare pp från Malmö.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 12-7 till Malmö.
Period 3
[*]4 min : Det är faktiskt Hv71 som börjar piggast i denna period.
[*]6 min : Mattias Tedenby i Hv71 snor pucken av Malmö i deras egna zon.
[*]9 min : Utvisning Malmö Matias Lassen för hakning. Hv71 får spela pp.
[*]10 min : MÅL I numerärt underläge, Malmö kommer 2 mot 1 läge. Kim Rosdahl skickar in pucken till 2-0 för Malmö i numerärt underläge.
[*]13 min : Thomas Berg-Paulsen i Malmö åker på målvakten i Hv71 Joni Ortio. Blir utvisning för målvakts interferens. Domaren åker ut och tittar på video och det blir till slut 5 minuter + game för Thomas Berg-Paulsen. Hv71 får nu spela pp i 5 minuter.
[*]15 min : Daniel Marmenlind i Malmö kassen gör det bra och gör fina räddningar i Hv71 pp.
[*]17 min : Hv71 målvakt har lämnat kassen, spel 6 mot 4 för Hv71.
[*]18 min : Hv71 tar TO.
[*]18 min : Hv71 och Isac Brännström får ett sånt fint bra läge vid högra stolpen men Malmös målvakt Daniel Marmenlind räddar denna också.
[*]18 min : Malmö klarar av att döda 5 minuters utvisningen.
[*]20 min : Matchen slut. 2-0 och skotten i matchen slutade 26-33.
Resultat
Malmö Redhawks - Hv71 2-0.
Matchens lirare
Daniel Marmenlind.
Matchanalys Malmö Redhawks - Hv71 24 Okt - 23 omg 13
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: