Matchanalys Timrå IK - Växjö Lakers 2 Nov -23 Omg 16

Vad händer i TIK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Timrå IK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Timrå IK - Växjö Lakers 2 Nov -23 Omg 16

Inlägg av IcingLelle »

Plats: SCA Arena
Senaste match Timrå IK: Leksand IF - Timrå IK förlust 4-1.
Senaste match Växjö Lakers: Malmö Redhawks - Växjö Lakers förlust 2-0.
Omgång: 16.
Timrå IK tabellplacering inför matchen : 7.
Växjö Lakers tabellplacering inför matchen : 4.
Notis: Växjö är för tillfället ligans formstarkaste lag.
Notis: Timrå har två raka förluster.
Notis: Växjö lyckades inte göra nått mål i senaste matchen mot Malmö. Förlorade med 2-0.
Skador Timrå : Sebastian Hartmann, Tim Erixon.

Period 1
[*]4 min : MÅL av Växjö Lakers från Kalle Kossila. Det blir 2 returer från Timrås målvakt Jacob Johansson. Den 3e returen går in för 0-1 till VLH.
[*]6 min : VLH Noah Östlund driver pucken från mittzon, rundar Timrås kasse och kastar in en passning i slottet. Ingen Växjö spelare står i slottet men starkt av Östlund att driva pucken.
[*]9 min : Växjö gör en passning från egna zonen till anfallszon och får ett skott på mål som Timrås målvakt Jacob Johansson räddar.
[*]12 min : Växjö Lakers med ett längre anfall och Noah Östlund har pucken bakom Timrås kasse och skickar in en passning bakom ryggen och in framför mål. Vilken läcker passning ! och vilken målchans!.
[*]14 min : Växjö slarvar och Timrås Emil Pettersson får friläge men målvakten i Växjö Emil Larmi gör en super räddning, räddar med skridsko spetsen när han ligger raklång på isen.
[*]16 min : Elmeri Eronen i Timrå får en hård tackling och ser lite groggy ut. Går direkt ut i omklädningsrummet.
[*]16 min : Utvisning VHL Martin Lundberg för holding the stick. Powerplay Timrå IK.
[*]19.2 min : Utvisning Växjö Victor Stjernborg för crosschecking. Timrå ska spela pp.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 12-9.

Period 2
[*]1 min : MÅL Timrå IK. Axel Rindell passar Magnus Pääjärvi som får ett friläge och sätter 1-1.
[*]3 min : MÅL Timrå IK. Oliver Johansson sätter pucken i mål efter en retur från Växjös målvakt Emil Larmi 2-1 och plötsligt leder TIK.
[*]9 min : MÅL Timrås stjärna Jonathan Dahlén gör 3-1 efter ett längre anfall i Växjös zon.
[*]9 min : Timeout Växjö Lakers.
[*]10 min : Utvisning Tobias Rieder i Växjö för tripping. TIK ska spela pp.
[*]11 min : En jättechans för Växjö i numerärt underläge. Manuel Ågren kommer fri men skjuter över.
[*]14 min : En rolig match att se där båda lagen bjuder på målchans efter målchans.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 och skotten i perioden slutade 12-5.

Period 3
[*]2 min : Timrå har redan fått 2 riktigt bra lägen i inledningen av sista perioden.
[*]6 min : Utvisning Växjös Dylan McLaughlin för tripping. Powerplay åter igen för TIK.
[*]7 min : Utvisning Panu Mieho i TIK för crosschecking. Spel 4 mot 4 i 50 sekunder sedan får Växjö spela pp.
[*]9 min : Kalle Kossila i VLH ger bort pucken till Timrå i deras egna zon.
[*]9 min : Utvisning Timrå IK Erik Anderssonför tripping. Powerplay Växjö.
[*]15 min : Växjö kommer i ett 2 mot 1 läge och Emil Sylvegård får passningen och skjuter men utanför.
[*]16 min : Tom kasse Växjö Lakers, spel 6 mot 5.
[*]17 min : MÅL för Växjö 3-2. Robert Rosén reducerar i spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 3-2 och skotten i matchen slutade 28-21.

Resultat
Timrå IK - Växjö Lakers 3-2.