Matchanalys Kalmar HC - Västerås IK 3 Nov -23 Omg 13

Vad händer i Kalmar HC ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om KHC.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Kalmar HC - Västerås IK 3 Nov -23 Omg 13

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Hatstore Arena
Senaste match Kalmar HC: Nybro Vikings IF - Kalmar HC vinst 1-3.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Östersund IK vinst 3-1. (Matchanalys hittar du här : viewtopic.php?t=181)
Omgång: 13.
Kalmars tabellplacering inför matchen : 8.
Västerås IK tabellplacering inför matchen : 4.
Notis: Båda lagen vann sin senaste med samma resultat 3-1.
Notis: Konstantin Komarek i Västerås leder poängligan.
Notis: Tim Theocharidis i Kalmar blev utsedd till månadens spelare i Oktober.

Period 1
[*]2 min : MÅL av Kalmar HC. Kim Strömberg får komma rätt fritt och skjuter. Målvakten i Västerås Niilo Halonen räddar men blir en retur som Kim Strömberg får en chans till på och gör 1-0.
[*]3 min : Utvisning Västerås Jimmie Jansson Lorek för holding. Powerplay Kalmar.
[*]6 min : MÅL Erik Norén i Kalmar skjuter från mitt i slottet och den går in alldeles för enkelt. Den här pucken borde Niilo Halonen i Västerås tagit 2-0.
[*]9 min : Utvisning Kalmar Erik Norén för kneeing. Powerplay Västerås.
[*]14 min : MÅL av Kalmar. Västerås IK Hannes Hellberg slarvar i mittzon och ger bort pucken till Kalmars Adam Hirsch som skrinnar direkt på mål och gör 3-0.
[*]18 min : Kalmar kommer in i anfallszon rätt enkelt och får skott på mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 3-0 och skotten i perioden slutade 13-6.

Period 2
[*]1 min : Västerås Nick Hutchison kommer mot mål och gör en passning till Trevor Mingoia som skjuter ett direktskott men Kalmar målvakt Alexander Hellnemo räddar.
[*]3 min : Västerås Trevor Mingoia kommer från vänster i anfallszon och ger en passning till Nick Hutchison som sätter pucken i öppet mål 3-1.
[*]5 min : Kalmar HC får ett längre anfall och får skjuta ett flertalet skott på mål. Västerås målvakten Niilo Halonen blockerar pucken till sist.
[*]5 min : Jeremias Lindewall i Kalmar tar pucken i mittzon och tar den upp i anfallszon och avlossar ett bra skott på Niilo Halonen som räddar.
[*]8 min : Utvisning Sebastian Borg i Kalmar gör holding. Västerås spelar pp.
[*]9 min : Teemu Väyrynen i Kalmar kommer i friläge men målvakten i VIK räddar.
[*]9 min : Utvisning Nick Hutchison för hög klubba. Spel 4 mot 4.
[*]9 min : MÅL av Västerås IK. Västerås lagkapten Jimmie Jansson Lorek tar pucken i egen zon och driver den ända fram till mål och skjuter en backhand som målvakten i Kalmar Alexander Hellnemo räddar men blir en retur. Västerås Jared Dmytriw sätter den för 3-2. Snyggt gjort av Jansson Lorek.
[*]10 min : Från spel 4 mot 4 till powerplay Kalmar HC.
[*]13 min : Niilo Halonen i Västerås kassen gör en fin räddning i Kalmar anfallet.
[*]14 min : Utvisning VIK Carl Jakobsson för slashing. Kalmar spelar pp.
[*]16 min : Fint pp av Kalmar. Västerås keepern får göra ett par riktigt fina räddningar.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-2 och skotten i perioden slutade 12-11.

Period 3
[*]1 min : Utvisning Västerås Gabriel Kangas för tripping. Powerplay KHC.
[*]5 min : MÅL Ett längre anfall från Västerås. Många chanser men till sist så får Trevor Mingoia pucken och passar Nick Hutchison som sätter 3-3.
[*]9 min : Målvakten i VIK Niilo Halonen gör ett par super räddningar.
[*]9 min : Kalmars Erik Norén skjuter från tekningscirkeln och träffar ramen.
[*]16 min : Spelet går lite fram och tillbaka nu..
[*]16 min : Utvisning Västerås. För många spelare på isen. Powerplay Kalmar.
[*]19.3 min : TO VIK.
[*]20 min : Period 3 slut. 3-3 och skotten i perioden slutade sammanlagt 33-28.

Period 4 OT
[*]30 sek : MÅL Teemu Väyrynen i Kalmar avgör och skjuter in det vinnande målet 4-3 och Kalmar tar 2 poäng.

Resultat
Kalmar HC - Västerås IK 4-3 OT.