Matchanalys BIK Karlskoga - Västerås IK 11 nov -23 Omg 15

Vad händer i Karlskoga ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om BIK Karlskoga.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys BIK Karlskoga - Västerås IK 11 nov -23 Omg 15

Inlägg av IcingLelle »

Plats: ABB Arena .
Senaste match BIK Karlskoga: Tingsryd AIF - BIK Karlskoga vinst 2-3 SO.
Senaste match Västerås IK: AIK - Västerås IK förlust 4-0.
BIK Karlskogas tabellplacering inför matchen : 13.
Västerås IK tabellplacering inför matchen : Näst jumbo 6.
Omgång: 15.
Säsong: 2023/2024
Notis: BIK Karlskoga har vunnit sina 4 senaste matcher.
Notis: VIK har förlorat sina 2 senaste matcher. Blev nollade sist mot AIK med 4-0.

Period 1
[*]3 min : Västerås provar att kasta in några handledare på mål men målvakten i BIK Karlskoga Niklas Lundström är med och räddar.
[*]7 min : Lång spelsekvens utan avblåsning.
[*]7 min : MÅL Västerås Konstantin Komarek lägger en passning framför mål och Amil Krupic lägger in den för 0-1 till VIK.
[*]9 min : Västerås Carl Jakobsson är nära att peta in pucken i mål efter teckning, pucken glider förbi stolpen.
[*]11 min : BIK Karlskogas Gustaf Thorell får ett läge i slottet och skjuter men Västerås målvakt Niilo Halonen styr undan pucken.
[*]17 min : Adam Hofbauer är stark på pucken och vinner dem allra flesta 50/50 puckarna.
[*]19.50 min : MÅL Gustaf Franzén gör mål efter att Västerås och Erik Flood inte får bort en studsande puck framför mål 1-1.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 6-11.

Period 2
[*]2 min : BIK Karlskogas Gustaf Thorell får en bra chans när det blir retur från Västerås keepern. Denna gång räddar Västerås keepern retur skottet.
[*]3 min : Utvisning BIK Karlskoga för hög klubba Theodor Pistek. Västerås spelar pp.
[*]5 min : Bra pk av BIK Karlskoga.
[*]8 min : Dubbelutvisning för roughing, spel 5 mot 5.
[*]10 min : Båda lagen turas om att skapa målchanser.
[*]13 min : MÅL Erik Flood skjuter och BIK Karlskogas målvakt Niklas Lundström lämnar en retur och VIK Shane Gersich petar in den för 1-2.
[*]17 min : Karlskoga känns farliga när dem kommer in i offensiv zon.
[*]17 min : Karlskoga för många spelar på isen. Utvisning Karlskoga. Västerås spelar pp.
[*]17 min : Matchen är avbruten "Ordningsstörning". Brandlarmet går och alla får utrymma.
[*]17 min : Bra pp av VIK.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 15-7.

Period 3
[*]1 min : BIK Karlskogas Rikard Olsén skjuter och pucken slår stenhårt i ribban.
[*]2 min : Rörigt för VIK i sin egna zon, får inte ut pucken. BIK Karlskoga forecheckar högt.
[*]3 min : Utvisning VIK fasthållning Eric Engstrand. Karlskoga spelar pp.
[*]4 min : MÅL Jesper Norbäck i Karlskoga skjuter från blå och gör 2-2.
[*]5 min : Utvisning Karlskoga Viktor Lennartsson. Powerplay VIK.
[*]7 min : VIK utvisas för många spelare på isen. Powerplay BIK. Kalle Loponen sitter av straffet.
[*]9 min : MÅL BIK Karlskoga i pp. Fint tryck av Karlskoga och Rikard Olsén är målskytten.
[*]12 min : Blir rörigt framför Karlskogas mål och Västerås Konstantin Komarek gör mål 3-3. Blir video bedömning och dömt ej mål.
[*]13 min : Utvisning slashing Amil Krupic för slashing. Powerplay igen för BIK.
[*]17 min : VIK tar ut sin målvakt, spel 6 mot 5.
[*]18 min : TO VIK.
[*]19.50 min : MÅL BIK Karlskogas Simen Andre Edvardsen sätter pucken i tom kasse till 4-2.
[*]19.50 min : Utvisning Konstantin Komarek. Powerplay BIK Karlskoga.
[*]20 min : Match slut. 4-2 och skotten i matchen slutade 32-25.

Resultat
BIK Karlskoga - Västerås IK 4-2.