Matchanalys Frölunda HC - Malmö Redhawks 16 Nov -23 Omg 19

Vad händer i Frölunda ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om FHC.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Frölunda HC - Malmö Redhawks 16 Nov -23 Omg 19

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Scandinavium.
Senaste match Frölunda: Frölunda HC - Färjestad BK vinst 2-1 OT. Matchanalys hittar du här viewtopic.php?t=290
Senaste match Malmö Redhawks: Malmö Redhawks - Örebro hockey vinst 4-2.
Frölundas tabellplacering inför matchen : 5.
Malmö Redhawks tabellplacering inför matchen : 4.
Skador i Frölunda: Filip Hasa, Mats Rosseli Olsen, Erik Thorell.
Skador i Malmö: Matias Lassen, Teemu Kivihalme.
Omgång: 19.
Säsong: 2023/2024
Notis: Malmö har gått riktigt bra på senaste tiden, placeringen i tabellen säger allt.
Notis: Frölunda har vunnit dem 3 senaste matcherna.

Period 1
[*]30 sek : Frölunda med redan 2 bra möjligheter att ta ledningen.
[*]4 min : Lars Johansson målvakten i Frölunda har fått göra 2 bra räddningar.
[*]7 min : Malmö med ett hyggligt längre anfall i Frölundas zon.
[*]10 min : Malte Strömwall i Frölunda skjuter från tekningscirkeln men Malmös målvakt Daniel Marmenlind plockar den i magen.
[*]12 min : Frölundas back Linus Högberg har pucken bakom mål i anfallszon och passar in pucken framför mål till Tom Nilsson som skjuter men högt över mål.
[*]14 min : Frölundas Isac Heens ligger skadad i egen zon, ser groggy ut. Får en puck i ansiktet.
[*]15 min : Christian Folin i Frölunda trycker in Malmös Christoffer Forsberg in i sargen och blir liggandes skadad.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 6-7.

Period 2
[*]4 min : MÅL Fredrik Händemark i Malmö tar pucken i offensiv zon och passar Carl Persson centralt som gör 0-1.
[*]6 min : Lars Johansson gör en vacker räddning i plocken.
[*]8 min : Malmö spelar väldigt offensivt nu och Frölundas målvakt Lars Johansson får rädda.
[*]10 min : MÅL Fredrik Händemark i Malmö kommer fri och sätter 0-2 till Redhawks.
[*]12 min : Skotten i period 2 står nu 1-12 till Malmö. Säger en hel del vem som leder matchen.
[*]13 min : MÅL Nicklas Lasu i Frölunda går runt kassen och sätter 1-2 köksvägen.
[*]15 min : Frölundas Erik Borg får en bra möjlighet framför mål men missar pucken.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 3-13.

Period 3
[*]5 min : Första utvisningen i matchen drabbar Malmö och Kim Rosdahl, detta för en slashing. Frölunda spelar powerplay.
[*]6 min : Jere Innala i FHC är jätte nära att sätta pucken i powerplay men missar pucken, det är helt öppet mål.
[*]10 min : Jere Innala är nära att komma helt fri med målvakten men ramlar precis innan han får tag i pucken.
[*]12 min : MÅL Linus Högberg i Frölunda HC gör ett riktigt fint mål. Åker runt i offensiv zon. Lurar målvakten i Malmö Daniel Marmenlind och gör en Peter Forsbergare till 2-2.
[*]16 min : MÅL igen av Linus Högberg som får en passning vid blå och skjuter direkt. Den går in för ledning 3-2.
[*]17 min : Time out Malmö.
[*]17 min : Malmö tar ut sin målvakt, spel 6 mot 5.
[*]19.10 min : Malmö tar in sin målvakt, spel 5 mot 5.
[*]19.30 min : Malmö tar ut sin målvakt, spel 6 mot 5.
[*]20 min : Match slut. 3-2 och skotten i matchen slutade 15-29.

Resultat
Frölunda HC - Malmö Redhawks 3-2.