Plats: Upplands Bilforum Arena
Senaste match Almtuna IS: Tingsryd AIF - Almtuna IS blev förlust 3-2 .
Senaste match Västervik IK: Hv71 - Västervik IK blev förlust 4-3.
Period 1
[*]5 min : Almtuna får ett långt anfall i offensiva zonen.
[*]8 min : Victor Öhman och Joakim Hagelin i Västervik får ett bra passningsspel i offensiva zon. Öhman får till ett bra skott nära målet men målvakten i Almtuna Viktor Andrén räddar.
[*]13 min : Spelet går fram och tillbaka men än så länge inga klara målchanser åt någon av lagen..
[*]16 min : Västervik IK får ett långt anfall och avslutar med ett par skott från blå.
[*]18 min : Almtunas Hampus Harlestam får till ett hyggligt skott vid blå men målvakten i Västervik Edvin Olofsson räddar.
[*]20 min : Perioden slutar 0-0. Skotten leder Västervik IK med 6-7.
Period 2
[*]2 min : Västervik skjuter mot mål som målvakten i Almtuna Viktor Andrén får problem att hålla plocken på. En Västervik spelare är där och hugger.
[*]4 min : Utvisning Almtuna. PP spel nu för VIK.
[*]5 min : MÅL 0-1 Västervik i PP. Victor Öhman slår en handledare förbi målvakten.
[*]8 min : Sebastian Benker i Västervik passar ut pucken ur zon i Almtunas försvarszon. Sekunden efter får Benker tillbaka pucken och gör en hård och dålig passning. Dåligt agerande av Benker.
[*]11 min : Georgs Golovkovs i Almtuna gör MÅL 1-1. Golovkovs får pucken i mittzon och sätter fart mot VIK målvakt. Målet kommer genom en snygg isare förbi Västerviks målvakt Edvin Olofsson.
[*]12 min : Nummer 77 i Västervik IK Luke Green blir utvisad crosschecking. Almtuna får spela PP.
[*]13 min : Almtuna backen Marcus Karlström får till ett farligt skott men Edvin Olofsson i Vik kassen räddar.
[*]13 min : Almtuna Tobias Liljendahl gör MÅL i pp. Ett snyggt passningsspel ledde till målet. 2-1 nu till Almtuna
[*]14 min : Hampus Harlestam får en fin passning i anfallszon. Skjuter och träffar kryss/ribban.
[*]16 min : Almtuna får ett jätte läge att sätta pucken i mål. Johan Eriksson får ett läge att sätta pucken i öppet mål när målvakten är bortspelad. Ser ut som han missar målet men kan hända att Edvin Olofsson i VIK kassen är på den.
[*]16 min : MÅL 3-1 Almtuna. Backen Jacob Svensson skjuter ett hårt skott i mål från blå.
[*]18 min : Georgs Golovkovs i Almtuna IS skjuter ett hårt skott i bra läge men missar målet.
[*]20 min : Slut på period 2. Almtuna leder med 3-1. Skotten leder Almtuna IS med 24-13.
Period 3
[*]3 min : Västervik kommer in med fart i anfallszon. Skjuter ett skott som Almtunas målvakt lämnar retur på. Returen studsar ut till en VIK spelare som skjuter men målvakten Edvin Olofsson räddar sin egna retur.
[*]5 min : Almtuna utvisas för tripping på Sebastian Benker. VIK får spela PP.
[*]6 min : MÅL för Västervik i PP. Alexander Hilmerson gör mål genom styrning framför kassen. 3-2 nu i matchen.
[*]12 min : Utvisning på Alexander Hilmerson i Västervik. Tripping på nummer 8 i Almtuna Rasmus Hedin. Almtuna spelar PP.
[*]13 min : Hampus Harlestam i Almtuna gör MÅL. Bra PP spel med snabba passningar och skottet från Harlestam går in bakom VIKs målvakt 4-2.
[*]14 min : Västervik gör MÅL 4-3 nu. Brett Supinski skjuter en handledare strax innanför blå.
[*]19 min : Västervik IK tar ut målvakten för att spela 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen Slut 4-3 till Almtuna IS. Summering skott 28-22.
Resultat
Almtuna IS - Västervik IK 4-3
Matchanalys Almtuna IS - Västervik IK 28 jan-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: