Det finns många lag i svensk hockey som kan vara med och tävla om att vara Sveriges bästa klack. Inte bara klubbarna i SHL utan även ett par lag i Hockeyallsvenskan har högljudda ramsor och trummor som dundrar vilt.
Nu tänkte jag att du som läser detta får ge dina tips om dem 3 bästa och häftigaste klackarna i hockey Sverige. Det vore kul om man tipsade om andra klackar än sin egna lags klack.
[*]Skriv gärna 3 lag som du tycker förtjänar en uppmärksamhet när det gäller lagets klack.
[*]Skriv gärna om andra lags klack - än ditt egna lags klack !.
Jag får börja tråden med att välja dem 3 häftigaste klackarna

Nr1. Rögle BK
Ängelholm............Catena Arena............Vilket lag?
Jo Rögle BK förtjänar nog min 1a plats.
Jag är ingen Rögle Supporter ! och bor också långt ifrån Skåne !. Men ett Derby mellan Rögle och Malmö, kan det bli nån häftigare stämning än detta ?
När Rögle tog SM silvret förra året och den nya säsongens premiärmatch var igång i Catena Arena. Vilket tryck, vilken känsla. Man fick rysningar i hela kroppen. Publiken visade att dem uppskattade SM silvret

Nr2. Frölunda
Ja Göteborg.....Scandinavium. Göteborg är en stor stad och bör locka en hel del publik. Läktar sånger och trummor gör deras matcher hur trevliga som helst att se.
Har sett många matcher med Frölunda. En Arena som rymmer en hel del publik.
Nr3. Björklöven
Umeå och Winpos Arena. Laget Björklöven. Laget som spelat i Hockeyallsvenskan länge nu. Björklöven som har högst publik snitt av alla lag i denna liga. Denna klack Green Devils gör ett fint jobb att heja fram sitt lag på matcher. Även träningsmatcher och ( Norrlandsderbyn ) när SAIK kommer på besök är det fullt ös här inne.