Grattis till Djurgården IF till seriesegern i Hockeyallsvenskan säsong 2024/2025. Det är klart att mesta mästarna inte är särskilt glada och stolta över denna serieseger när huvudmålet är och ska vara att ta sig tillbaka till SHL.
Jag som admin på Hockeysupporters forumet kan med handen på hjärtat säga att Djurgården är det roligaste laget att följa i Hockeyallsvenskan. Spelare som Linus Klasen, Fredric Weigel, lagkaptenen Marcus Krüger, fimpens grabb Victor Eklund, Patrick Thoresen och Dick Axelsson med flera.
Det är en klubb som ska symbolisera Sverige i klubb ishockey och det gör dem med bravur.
Inte nog med alla dem hockeyspelare jag nämnde ovan så har vi också hockey gurun Niklas Wikegård som är i skrivande stund sportchef för Djurgården IF.
Det är sannerligen ett spännande lag som Stockholmslaget har lyckats fått ihop. Som hockey fanatiker så är det ett sant nöje att titta på DIF hockey. Trots att jag inte alls är Djurgårdare och håller tummarna särskilt för detta lag så kan jag inte se annat än att Djurgården hör hemma i Sveriges högsta hockeyliga SHL.
I en avgörande match säsong 24/25 så hoppas jag att DIF tar sig upp och tillbaka till finrummet SHL.
Jag vet att Björklöven kämpat och varit nära i flera år men att det känns inte mer rätt än att DIF återgår och tar platsen till SHL.
Så länge inte reglerna ändras till att två lag kan ta sig upp så är DIF det lag som jag tycker förtjänar en plats i SHL.
Stort grattis till SERIESEGERN. Det var förväntat och även den minst hockey kunniga personen hade sett detta komma.
Djurgården vinner Hockeyallsvenskan säsong 2024/2025
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: