Plats: ABB Arena / Rocklunda
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Tingsryd AIF blev vinst med 4-0
Senaste match Västervik IK: Södertälje SK - Västervik IK blev förlust med 3-2
Sjukdomar i Västerås IK Mikael Hakkarainen, Jimmie Jansson Lorek
Period 1
[*]2 min : Isac Skedung gör 1-0 till Västerås IK. Tar pucken bakom mål i Västervik och kommer långt till framför mål och skjuter in en handledare som går in.
[*]6 min : Utvisning för Västerås genom en tripping från Lucas Zetterberg. Västervik får spela PP.
[*]8 min : Bra Boxplay av Västerås IK.
[*]11 min : Tim Wahlgren i Västervik IK får ett bra skott mot Johan Gustafsson i Västerås målet. Det blir en retur, och går ut till Brett Supinski, men Gustavsson räddar.
[*]13 min : Isac Skedung i Västerås IK får ett bra skottförsök vid blå, men skottet täcks och lobbas mot målet och går över. Ganska farligt.
[*]13 min : Sebastian Benker åker ut 2 minuter. Västerås får spela pp.
[*]16 min : Wiberg i Västerås åker ut 2 minuter för tripping på Victor Öhman i Västervik IK. Västervik får spela pp.
[*]17 min : Victor Öhman i Västervik gör mål 1-1 efter ett fint passningsspel i powerplay. Johan Gustavsson är chanslös på direkt skottet som går i krysset i Västerås kassen.
[*]20 min : Period 1 är slut 1-1. Skotten leder Västerås IK med 11-7.
Period 2
[*]6 min : Västervik IK har haft pucken i inledningen av period 2.
[*]6 min : MÅL Tim Wahlgren gör 1-2 genom slarv av Västerås IK i försvarszon. Västerås ska spela ut pucken ur zon men träffar en egen spelare på skridskon. Tim Wahlgren får tag i pucken och sätter den i nätet.
[*]6 min : Västerås IK tar Timeout.
[*]8 min : Målvakten i Västervik Edvin Olofsson gör en snygg räddning när Västerås kommer anfallande 2 mot 1 och Frycklund skjuter.
[*]9 min : Västerås IK har svårt att få fast pucken i anfallszon. Ser rörigt och virrigt ut.
[*]10 min : Målvakten i Västerås Johan Gustavsson får göra ett par fina räddningar när backarna blir bortspelade.
[*]12 min : Bra försvarsspel av August Tornberg i Västerås. Visar styrka i närkamperna.
[*]13 min : Dåliga uppspel av Västerås. Västervik läser av spelet bra.
[*]14 min : Lucas Zetterberg i Västerås får ett bra läge och skjuter, men Olofsson i Västervik kassen räddar.
[*]14 min : MÅL Västervik IK. William Wiå och Max Krogdahl kommer i 2 mot 1 läge. Efter ett par snabba passningar mellan William och Max så skjuter Wiå in 1-3.
[*]16 min : Västerås IK passar fel i egen zon. Många icing puckar nu av Västerås IK.
[*]17 min : Utvisning Max Krogdahl i Västervik för tripping. Västerås IK får spela powerplay.
[*]17 min : Mikael Frycklund gör 2-3 i pp. Målet kommer genom en passning från Lucas Zetterberg och Frycklund skjuter ett direktskott.
[*]19 min : Utvisning på backen Luc Green i Västervik IK för en interferens. Västerås IK får spela pp.
[*]20 min : Period 2 är slut. 2-3 är resultatet. Västerås IK vinner skotten med 12-11.
Period 3
[*]1 min : Västerås IK har 1 minut kvar av sitt pp.
[*]2 min : Svagt powerplay av Västerås.
[*]5 min : Bra försvarsspel av Västervik.
[*]5 min : Västerås felpassar i egen zon..
[*]5 min : Gabriel Kangas får ett bra skottläge men skjuter i täcket på Västervik..
[*]7 min : Utvisning för knätackling på Västerviks backen Hugo Gabrielson. Västerås får spela pp.
[*]8 min : Västerås har svårt att komma in i anfallszon och få ett ordnat powerplay.
[*]8 min : William Wikman fastnar i sargen i offensivzon ett flertal gånger. bra försvarsspel av Västervik IK.
[*]13 min : Marcus Bergman i Västerås skjuter från blå men Olofsson i Västerviks målet räddar enkelt .
[*]14 min : Västerviks Victor Öhman får ett jätte läge men skottet träffar stolpen.
[*]15 min : Utvisning för slashing i Västerås. Västervik PP spel.
[*]16 min : Marcus Bergman i Västerås får ett läge nästan fri med målvakten men Olofsson räddar.
[*]18 min : Västerås tar ut målvakten Johan Gustavsson. Spel 6 mot 5 nu.
[*]18 min : MÅL 2-4 nu till Västervik efter att Alexander Hilmerson gör mål i tom kasse.
[*]19 min : MÅL, Wiberg i Västerås gör 3-4 efter ett bra passningsspel i offensivzon.
[*]19 min : Johan Gustavsson i Västerås målet sticker igen 6 mot 5 spel nu i 30 sekunder kvar på perioden.
[*]20 min : Match slut. 3-4 till Västervik IK. Skotten vann Västerås IK med 31-26.
Resultat
Västerås IK - Västervik IK 3-4
Matchanalys Västerås IK - Västervik IK 2 Feb-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Matchanalys Västerås IK - Västervik IK 2 Feb-22
Äntligen match igen efter 12 dagars uppehåll. Förhoppningarna är stora att Västerås IK ska komma ut starkt.
Det börjar bra dem första 10 minuterna och efter det är det i stort sett Västerviks match hela alltihopa. Det ser slarvigt ut i Västerås spel, mest i försvarszon tycker jag. Har svårt att få fast pucken i anfallszon. Lägger många puckar djupt bakom Västeviks kasse men vinner inte närkamperna. Västerås har svårt att få rätt med passningar i anfallsspelet. Ser osynkat ut hörde jag att Tomas Paananen använde i intervjun för att förklara det hela.
Nej VIK, detta såg inte bra ut alls
. Förklaringen och ursäkten att det kan se ut så här från Paananen var att dem inte fått spela nått på 12 dagar.
Jag förstår inte att man hela tiden, gång på gång kastar iväg pucken djupt i Västerviks zon
Det är helt onödigt då man ändå aldrig vinner närkamperna därnere. Inte ett försök att hitta nått annat sätt att spela upp pucken på !.
Har sett detta mycket från Västerås IK att lägga puckarna djupt i motståndarnas zon. Den 5an där Marcus Bergman är med så är chansen stor att VIK vinner dem närkamperna och kan spela pucken därifrån. Ikväll var det hopplöst
. Det är många liknande matcher vi fått sett denna säsong från Gulsvart. Men vi hoppas att det snart ska släppa !. Mer än halva säsongen har bara gått hittills
.

Det börjar bra dem första 10 minuterna och efter det är det i stort sett Västerviks match hela alltihopa. Det ser slarvigt ut i Västerås spel, mest i försvarszon tycker jag. Har svårt att få fast pucken i anfallszon. Lägger många puckar djupt bakom Västeviks kasse men vinner inte närkamperna. Västerås har svårt att få rätt med passningar i anfallsspelet. Ser osynkat ut hörde jag att Tomas Paananen använde i intervjun för att förklara det hela.
Nej VIK, detta såg inte bra ut alls

Jag förstår inte att man hela tiden, gång på gång kastar iväg pucken djupt i Västerviks zon

Har sett detta mycket från Västerås IK att lägga puckarna djupt i motståndarnas zon. Den 5an där Marcus Bergman är med så är chansen stor att VIK vinner dem närkamperna och kan spela pucken därifrån. Ikväll var det hopplöst