Matchanalys Hv71 - Västerås IK 4 feb-22

Vad händer i Hv71 ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Hv71.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Hv71 - Västerås IK 4 feb-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Husqvarna garden
Senaste match Hv71: Vita Hästen - Hv71 blev vinst med 3-4.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Vita Hästen blev förlust med 1-5.
Sjukdomar i Hv71 Simon Önerud, Zion Nybeck, Davidsson.
Sjukdomar i Västerås IK Jimmie Jansson Lorek.

Period 1
[*]5 min : Full fart av bägge lagen.
[*]6 min : Hv71 har haft 3 till 4 bra lägen hittills.
[*]6 min : Anton Svensson i VIK blir hårt tacklad i sargen och ligger kvar på isen. David Ullström i Hv71 får matchstraff. 5 min pp till VIK.
[*]8 min : MÅL Isac Skedung gör mål i pp 0-1 till VIK. Skedung får en passning av Wikman bakom Hv71 kasse och skjuter direkt.
[*]10 min : Utvisning på Mikael Frycklund för en interferens. Spel 4 mot 4 nu.
[*]12 min : PP nu för Hv71.
[*]12 min : Hv71 slarvar i uppspelet i egen zon.
[*]14 min : Lucas Zetterberg i bra läge framför kassen men målvakten står rätt och tar skottet i magen.
[*]15 min : MÅL 1-1 genom Hv71 och Emil Andrae som skjuter av en handledare vid blå.
[*]17 min : Utvisning Ludvig Östman i Västerås IK. Trippar nr 21 i Hv71 Myles Powell. Hv får spela powerplay.
[*]19 min : Bra PK av Västerås IK.
[*]20 min : 1-1 i matchen och skotten vann Hv71 med 12-8.

Period 2
[*]3 min : Taylor Matson i Hv71 kommer fri med målvakten Johan Gustavsson i Västerås. Men Matson hakas av Isac Skedung som åker ut 2 minuter. PP för Hv71.
[*]4 min : Tyler Vesel Hv71 får ett stolpskott.
[*]5 min : Västerås IK får utvisning igen nummer 16 i VIK Filip Karlsson får 2 minuter för hög klubba.
[*]6 min : MÅL 2-1. Hv71 har ett snyggt och snabbt passningsspel i pp. Fredrik Forsberg skjuter ett direktskott in i mål.
[*]8 min : Ett bra skott av Jesper Johansson i VIK. Men målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson räddar.
[*]9 min : Ludvig Jardeskog i Västerås missar pucken vid uppspel i egen zon.
[*]10 min : Utvisning VIK på Alexander Lunsjö. 2 minuter för roughing. Hv71 får spela pp igen.
[*]12 min : Bra pk av VIK.
[*]12 min : Utvisning Hv71 Jesper Kokkonen för roughing på Isac Skedung. Västerås IK får spela powerplay.
[*]14 min : Dåligt pp spel av VIK. Hv71 spelar bra pk och skjuter pucken ur zon.
[*]15 min : Västerås IK och Filip Wiberg spelar så snålt i egen zon. Missar att få ut pucken ur zon, får 3 försök men lyckas inte. Hv71 får pucken.
[*]15 min : MÅL Tyler Vesel i Hv71 gör 3-1.
[*]20 min : Period 2 är slut 3-1 till Hv71. Skotten 19-13 till Hv.

Period 3
[*]2 min : Hv71 får skjuta ett antal skott från blå. För tillfället ser VIK trötta ut och har gett upp.
[*]5 min : Jonathan Wikström i Hv71 får ett bra läge efter att ha kommit in i anfallszon med fart. Tyvärr sätter han den över målet. Mattias From i Västerås är med och stör som tur är.
[*]9 min : Hv71 står upp bra när VIK kommer till anfall. VIK har svårigheter att göra nått i sina anfall.
[*]14 min : VIK har tryck nu i Hv71 zon. Målvakten i Hv Jonas Gunnarsson får göra ett par snygga räddningar.
[*]18 min : Västerås tar ut målvakten Johan Gustavsson. Spel 6 mot 5 nu.
[*]19 min : MÅL Myles Powell i HV71 sätter 4-1 i tom kasse.
[*]19 min : Utvisning Hv71 med 2 sekunder kvar av matchen.
[*]20 min : Match slut. 4-1 till Hv71. Skotten vann Hv71 med 25-19.

Resultat
Hv71 - Västerås IK 4-1

Låst