Plats: Vida Arena.
Senaste match Växjö lakers: Växjö lakers - Timrå IK blev vinst 5-2.
Senaste match Malmö Redhawks: Malmö - Färjestad BK blev förlust 1-5.
Notis: Malmö har 4 raka förluster.
Period 1
[*]2 min : MÅL Marcus Sylvegård i Malmö avlossar en handledare direkt efter tekning i Växjös Zon. 0-1 till Malmö Redhawks .
[*]4 min : Martin Lundberg i Växjö får utvisning 5 minuter och matchstraff. En knätackling på Emil Sylvegård som grinar illa. PP Malmö
[*]5 min : MÅL Carl Persson i Malmö gör 0-2 i pp.
[*]5 min : 3 minuter kvar på Malmös powerplay.
[*]8 min : MÅL 0-3 till Malmö genom Lance Bouma.
[*]20 min : Period 1 slut 0-3 till Malmö Redhawks. Skotten 2-13 till Malmö.
Period 2
[*]2 min : MÅL Växjö 1-3 genom backen Joel Persson med ett skott från blå.
[*]3 min : Friläge Lakers genom Nättinen, men Oscar Alsenfelt i Malmös kasse räddar.
[*]5 min : MÅL för Malmö genom Lars Bryggman som lyfter in den i målet. 1-4 nu till Malmö
[*]10 min : Malmö utvisning. för hakning på Emil Forslund. Växjö Lakers får spela pp.
[*]11 min : MÅL i pp genom Robert Rosén i Växjö. 2-4 nu i matchen.
[*]12 min : Utvisning för Malmö. Kalle Östman åker ut 2 minuter för holding. Växjö spelar pp.
[*]18 min : MÅL Växjö Lakers. Nättinen kommer med fart in i anfallszon och avlossar ett skott som målvakten i Malmö Oscar Alsenfelt räddar med lämnar retur på. Andrew Calof skjuter in returen i mål. 3-4 nu i matchen.
[*]20 min : Period 2 slut, med ställning 3-4 till Malmö Redhawks. Skotten vann Växjö perioden med 8-6.
Period 3
[*]4 min : Interferens på nummer 7 i Växjö Hardy Häman Aktell. Malmö får spela powerplay.
[*]5 min : MÅL 3-5 till Malmö. Carl Persson gör mål i pp. Flera bra lägen innan detta.
[*]8 min : Hardy Häman Aktell i Växjö slarvar i försvarszonen. Spelar pucken till en Malmö spelare.
[*]9 min : Utvisning Malmö Carl-Johan Lerby för slashing. Växjö får spela pp.
[*]11 min : Målvakten i Malmö Oscar Alsenfelt gör en superfin räddning när Växjö trycker på i pp.
[*]13 min : MÅL Växjö Lakers genom Joel Persson. 4-5 nu i matchen.
[*]18 min : MÅL Malmö genom Eric Engstrand 4-6 till Malmö. Engstrand kommer in i anfallszon och knäpper av en handledare som går in i mål.
[*]18 min : Växjö tar ut målvakten Adam Åhman. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL i tom kasse. Carl Söderberg i Malmö sätter den från egen zon i tom kasse. 4-7 till Malmö.
[*]20 min : Matchen Slut 4-7 till Malmö Redhawks. Skotten blir 19-26 till Malmö.
Resultat
Växjö Lakers - Malmö Redhawks 4-7
Matchanalys Växjö Lakers - Malmö Redhawks 5 feb-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: