Matchanalys Leksand IF - Linköping HC 5 feb-22

Vad händer i LIF ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Leksands IF.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Leksand IF - Linköping HC 5 feb-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Tegera arena
Senaste match Leksands IF: Djurgården IF - Leksand IF blev förlust 2-1 SO.
Senaste match Linköping HC: Skellefteå AIK - Linköping HC blev förlust 0-5.
Notis : Linköping HC har 3 raka förluster.
Notis: Niclas Hävelid i LHC skadad men spelar ändå.

Period 1

[*]1 min : Linköping HC kommer i kontrings situation och får till ett bra skott som målvakten i Leksand Kasimir Kaskisuo räddar.
[*]4 min : Backen i Leksand Matt Caito får ett bra läge framför slottet men passar istället för att skjuta.
[*]5 min : Niclas Hävelid i Linköping gör en snygg passning från egen zon, detta blir en farlig målchans för LHC.
[*]9 min : Linköpings Max Lindroth får till ett bra skott efter tekning, en snygg räddning av LIF målvakt Kaskisuo.
[*]9 min : Utvisning Martin Karlsson i LIF. Powerplay LHC.
[*]10 min : Arvid Costma i Linköping HC utvisas 2 minuter för hakning på Max Veronneau i Leksand. Spel 4 mot 4 nu.
[*]10 min : Broc Little LHC utvisas för en tripping på Mikael Ruohomaa. Leksand IF får spela powerplay 4 mot 3.
[*]11 min : MÅL 1-0 till Leksand genom Carter Ashton. Ett skott från blå som träffar ribban och rullar in bakom målvakten i LHC Marcus Högberg.
[*]12 min : Leksand har 1 minut kvar på pp.
[*]12 min : MÅL 2-0 genom Leksands Mikael Ruohomaa, detta efter ett snyggt passnings spel i powerplay.
[*]14 min : LIF bosätter sig i anfallszon hos Linköping..
[*]16 min : Leksand får inte ut pucken ur sin egna zon. Detta resulterar i ett bra skottläge och skott från LHC men Kaskisuo i LIF är med.
[*]19 min : MÅL till Leksand 3-0 genom Emil Heineman.
[*]20 min : Period 1 slut. 3-0 till Leksands IF. Skotten 8-9 till LHC.

Period 2
[*]1 min : Patrik Zackrisson i Leksand får ett friläge men Marcus Högberg i Linköping kassen räddar.
[*]2 min : Backen Tobias Ekberg i LIF utvisas för en hög klubba. Powerplay nu för Linköping HC.
[*]3 min : Christoffer Ehn gör en snygg passning till Broc Little. Men målvakten i LIF Kasimir Kaskisuo räddar.
[*]4 min : Linköpings Broc Little får ett bra skottläge nära målet i pp, men skjuter rakt på Kaskisuo.
[*]7 min : MÅL Linköping gör 3-1. Jonas Junland i LHC skjuter och träffar en Leksands spelare Jon Knuts som styr in den i eget mål.
[*]9 min : Friläge nu för Leksand genom Carter Camper. Marcus Högberg i målet räddar igen.
[*]11 min : Målvakten i Linköping Marcus Högberg gör åter igen en fin räddning.
[*]12 min : Patrik Zackrisson i LIF skjuter ett hårt skott från blå men Högberg räddar åter igen och kniper pucken.
[*]12 min : Dubbelutvisning spel 4 mot 4..
[*]12 min : Leksand gör MÅL. Max Veronneau glider med pucken i anfallszon och glider upp mot blå och prickskjuter in 4-1. (Möjligt det kan varit någon som toucha pucken på väg in "Calle Själin")
[*]15 min : Backen i LHC Jesper Pettersson får ett fint läge. Åker rakt mot mot men väljer att passa istället för att skjuta.
[*]16 min : LIF och Max Veronneau kommer i ett bra läge vid mål och försöker lyfta in pucken. Men Högberg i Linköpings kassen är med och räddar.
[*]16 min : Utvisning på Ben Thomas i Leksand för holding the stick. Powerplay nu för LHC.
[*]18 min : Ett bra pp som resulterar i MÅL för LHC. Nyförvärvet Markus Modigs passar Christoffer Ehn som sätter 4-2.
[*]18 min : Utvisning för Leksands Lian Bichsel. En Crosschecking på Broc Little. Powerplay igen för Linköping.
[*]19 min : MÅL Linköping HC genom Henrik Törnqvist som skjuter en handledare vid blå som går in. 4-3 nu.
[*]19 min : Linköping får ett friläge genom Ben Maxwell. Men målvakten i Leksand räddar.
[*]20 min : Period 2 slut 4-3. Skotten 21-21.

Period 3
[*]3 min : MÅL Leksands IF 5-3 nu. Emil Heineman får ett friläge och skjuter ribban och in.
[*]5 min : Utvisning för högklubba Matt Caito. Linköping får PP.
[*]7 min : LCH Max Lindroth utvisas för en crosschecking. Leksands IF får spela powerplay.
[*]9 min : MÅL för Leksingarna. Mikael Ruohomaa gör sitt andra mål ikväll. Ett direktskott rakt i krysset 6-3.
[*]10 min : Markus Ljungh i LHC får en fin passning och har fritt skottläge men missar mål.
[*]13 min : LIF Mikael Ruohomaa vilka snygga passningar han hittar framför Linköpings mål.
[*]15 min : LHC har tagit ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]17 min : MÅL för Leksand. Max Veronneau gör mål i tom kasse 7-3 till LIF.
[*]17 min : MÅL för LHC genom Jimmy Andersson som sätter den mellan benen på Kaskisuo. 7-4 nu.
[*]18 min : Utvisning LHC för många spelare på isen. PP nu för LIF.
[*]18 min : Mikael Ruohomaa i LIF gör hattrick och sätter 8-4 till Leksand i Powerplay.
[*]20 min : Matchen slut 8-4 till Leksand IF. Skotten 33-29.

Resultat
Leksand IF - Linköping HC 8-4 OT

Matchens bästa spelare
Mikael Ruohomaa i Leksand IF. Gör hattrick ikväll

Låst