Matchanalys semifinalmatch 2 Färjestad BK - Rögle BK 18 April-22

Vad händer i FBK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Färjestad BK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys semifinalmatch 2 Färjestad BK - Rögle BK 18 April-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Löfbergs Arena.
Senaste match Färjestad: Rögle BK - Färjestad BK blev vinst 3-4
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Färjestad BK blev förlust 3-4.
Notis: Färjestad leder med 1-0 i matcher.
Notis: Semifinaler spelas i bäst av 7 matcher.
Notis: Färjestad BK saknar Mikael Wikstrand.
Notis: Rögle BK saknar Tony Sund, Oskar Stål Lyrenäs, Leon Bristedt, Erlend Lesund, Calle Clang.
Notis: Målvakten i Rögle, Christoffer Rifalk är tillbaka och står i kassen ikväll.

Period 1
[*]4 min : Utvisning Färjestads Victor Ejdsell för en interferens. Rögle får spela powerplay.
[*]6 min : Färjestad BK spelar ett fint pk. Rögle fick inte en enda möjlighet att spela ett uppställt pp.
[*]7 min : FBK Martin Johansson knäpper iväg ett skott framför slottet. Skottet går rakt i magen på målvakten i Rögle Christoffer Rifalk.
[*]8 min : Theodor Lennström i Färjestad skjuter ett skott som Rifalk i Rögle kassen tar enkelt.
[*]12 min : FBK är starka i sin forecheck, vinner pucken gång efter gång. Färjestad BK har puckövertaget och matchen.
[*]13 min : Adam Tambellini i Rögle får ett skott i stolpen.
[*]13 min : MÅL 1-0 till Färjestad BK. Gustav Rydahl kommer med fart mot målet och får en passning precis utanför målgården och slottet och sätter 1-0 enkelt i mål.
[*]17 min : Färjestad BK kommer i anfall efter anfall. Rögle BK har inget att sätta emot.
[*]18 min : Utvisning Marco Kasper i Rögle. FBK får spela pp.
[*]20 min : Period 1 slutar 1-0 till FBK. Skotten leder Färjestad med 11-5.

Period 2
[*]8 min : William Wallinder i Rögle avlossar ett skott från blå men målvakten i Färjestad BK Dominik Furch räddar.
[*]8 min : FBK Joakim Nygård kommer i hög fart mot mål. Kommer ensam mot målvakten men tappar skäret i sista sekund innan han hinner avlossa ett skott.
[*]12 min : Färjestad får spela dem mesta tiden i anfallszon. Rögle klart stressade och kastar iväg puckarna som FBK tar.
[*]15 min : Rögles målvakt Rifalk räddar ett antal farliga puckar. Rögle får koncentrera sig helt på försvarsspel i egen zon.
[*]18 min : MÅL 1-1. Rögles Daniel Zaar får en passning vid slottet och sätter 1-1.
[*]19 min : Färjestad BK dominerar denna period men ändå lyckas Rögle BK göra det enda målet.
[*]20 min : Period 2 slutar 1-1. Skotten vinner Färjestad sammanlagt med 25-13.

Period 3
[*]2 min : Adam Tambellini i Rögle missar helt öppet mål.
[*]9 min : Rögle vinner dem flesta närkamperna nu. En mer jämnare period.
[*]15 min : Rögles Ludvig Larsson får ett läge mitt i banan men FBK försvarare gör det bra och vinner pucken.
[*]18 min : MÅL 2-1 till Färjestad. Joakim Nygård får 3 bra lägen under kort tid. Albert Johansson får ett pass mitt i slottet och sätter 2-1.
[*]18 min : Målvakten i Rögle Christoffer Rifalk tas ut. Spel 6 mot 5.
[*]19 min : Timeout RBK.
[*]20 min : Matchen slut 2-1 till Färjestad. Skotten sammanlagt vinner Färjestad med 37-17.

Resultat
Färjestad BK - Rögle BK 2-1

Låst