Plats: Löfbergs Arena.
Senaste match Färjestad: Rögle BK - Färjestad BK blev förlust 3-2
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Färjestad BK blev vinst 3-2.
Notis: Färjestad leder med 2-1 i matcher.
Notis: Semifinaler spelas i bäst av 7 matcher.
Notis: Färjestad BK saknar Mikael Wikstrand.
Notis: Rögle BK saknar Tony Sund, Oskar Stål Lyrenäs, Erlend Lesund, Calle Clang.
Period 1
[*]2 min : Joakim Nygård i Färjestad BK får ett jätteläge men Christoffer Rifalk i Rögle kassen gör en snabb sidledsförflyttning och räddar.
[*]3 min : MÅL Pontus Widerström Färjestad 1-0. Adam Ginning skjuter och pucken går i stolpen och studsar ut till Pontus Widerström som lägger in pucken i mål.
[*]8 min : Victor Ejdsell i FBK provar köksvägen med Rifalk håller den vägen stängd.
[*]10 min : Adam Edström i RBK utvisas för charging. Färjestad BK spelar pp.
[*]12 min : MÅL 2-0 till Färjestad BK. Joakim Nygård fintar skott mot Rifalk i Rögle kassen, istället rundar Nygård kassen och passar fram pucken till Marcus Nilsson som lägger in pucken i stort sett öppet mål.
[*]15 min : Leon Bristedt i RBK utvisas för en crosschecking. FBK får spela PP.
[*]16 min : Rögle får en utvisning till på Brady Ferguson för en crosschecking. Färjestad spelar 5 mot 3.
[*]18 min : Rögle BK gör det bra och klarar utvisningarna och pk.
[*]20 min : Period 1 slutar 2-0 till FBK. Skotten leder Färjestad med 13-7.
Period 2
[*]3 min : Utvisning Rögle BK och Daniel Zaar för tripping. Färjestad BK spelar powerplay.
[*]4 min : MÅL 3-0 till Färjestad BK och Daniel Viksten.
[*]6 min : Utvisning och matchstraff Färjestad BK och Patrik Lundh. Åker ut för en tackling mot huvudet på en Rögle spelare.
[*]8 min : MÅL Rögle BK och Anton Bengtsson i powerplay. 3-1 nu i matchen.
[*]8 min : TO Rögle BK.
[*]8 min : 2:44 minuter kvar av Rögles pp.
[*]10 min : Utvisning Per Åslund spel 5 mot 3 för Rögle nu.
[*]11 min : MÅL Rögle BK 3-2 nu i matchen. Adam Tambellini gör målet i pp efter ett hårt tryck mot Färjestads mål.
[*]17 min : Anton Bengtsson i Rögle utvisas. PP Färjestad BK.
[*]17 min : MÅL FBK 4-2. Ett skott från Färjestads Albert Johansson styrs in i mål av Victor Ejdsell som står framför mål.
[*]19 min : Per Åslund i Färjestad BK utvisas för en tripping. RBK får spela pp.
[*]19 min : Dennis Everberg i Rögle BK utvisas för en crosschecking, spel 4 mot 4.
[*]20 min : Period 2 slutar 4-2. Skotten leder Färjestad med sammanlagt 25-18.
Period 3
[*]1 min : Straff för Rögle BK efter att Samuel Jonsson får ett friläge.
[*]1 min : Adam Tambellini i Rögle missar att sätta straffen. Dominik Furch i Färjestads kassen räddar.
[*]5 min : MÅL FBK Adam Ginning 5-2 efter ett direktskott från en passning av Daniel Viksten.
[*]15 min : Tom målbur, Rögle tar ut sin målvakt Christoffer Rifalk, spel 6 mot 5 nu,
[*]15 min : Victor Ejdsell sätter pucken i tom målbur 6-2 nu till Färjestad.
[*]15 min : Rögle tar ut sin målvakt igen. Spel 6 mot 5.
[*]15 min : De la rose får en utvisning i Färjestad. PP Rögle.
[*]17 min : Dubbelutvisning Marco Kasper i Rögle BK och Linus Johansson i Färjestad för fighting.
[*]20 min : Matchen slut 6-2 till Färjestad. Skotten sammanlagt vinner Färjestad med 34-27.
Resultat
Färjestad BK - Rögle BK 6-2
Matchanalys semifinalmatch 4 Färjestad BK - Rögle BK 22 April-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: