Plats: Catena Arena.
Senaste match Rögle BK: Färjestad BK - Rögle BK blev förlust med 6-2.
Senaste match Färjestad BK: Färjestad BK - Rögle BK blev vinst med 6-2.
Notis: 5:a semifinal matchen.
Notis: Färjestad BK leder med 3-1 i matcher.
Notis: Färjestad BK har matchboll.
Notis: Rögle är seriesegrare säsong 21/22 samt Europamästare säsong 21/22.
Notis: Färjestad BK saknar Patrik Lundh som är avstängd. Backen Mikael Wikstrand är tillbaka i kvällens match.
Notis: Rögle BK saknar Tony Sund, Oskar Stål Lyrenäs, Erlend Lesund.
Period 1
[*]1 min : Rögle börjar starkt. 2 rätt okey målchanser första minuten.
[*]3 min : MÅL Rögle BK 1-0. Dennis Everberg får ett friläge men Dominik Furch räddar och lämnar en retur rakt ut till Daniel Zaar som skjuter mål.
[*]7 min : MÅL 2-0 till Rögle BK. Ett skott från blå av Vojtech Mozik. Målvakten i Färjestad Dominik Furch blir skymd av 2 spelare framför kassen.
[*]15 min : Utvisning Victor Ejdsell i FBK för en slashing. Powerplay Rögle.
[*]17 min : Ett snabbt passningsspel i pp av Rögle och flera målchanser.
[*]19 min : FBK får ett tryck i anfallszon. Dennis Everberg i Rögle täcker skott med kroppen.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-0. Skotten leder Rögle BK med 14-5.
Period 2
[*]1 min : Leon Bristedt i Rögle visar teknik. Fintar bort 3 Färjestads spelare i offensiv zon och får ett jätteläge att sätta pucken i mål. Men Dominik Furch i Färjestads kassen är med och räddar.
[*]3 min : Leon Bristedt i Rögle ser laddad ut, kommer in i offensiv zon och knäpper av ett skott som Furch räddar med handsken.
[*]7 min : Mattias Sjögren i Rögle och Theodor Lennström i FBK blir utvisade för fighting. Spel 4 mot 4.
[*]10 min : MÅL Färjestad 2-1. Ett skott från blå av Jesse Virtanen som går in i mål. Rifalk i Rögle kassen borde tagit detta skott men möjligt att det var någon touch av egen spelare, eller skymning. 2-1 nu i matchen.
[*]14 min : Utvisning för hög klubba Färjestads Per Åslund. Rögle får spela pp.
[*]16 min : Inget bra pp av Rögle.
[*]17 min : Martin Johansson i Färjestad BK knäpper av ett skott strax innanför blå. Christoffer Rifalk i Rögle kassen räddar men lämnar en retur rakt ut till Martin Johansson igen som får en till chans, skjuter ett skott åter igen som Rifalk tar.
[*]17 min : Utvisning Rögle Dennis Everberg för hög klubba. PP FBK.
[*]19 min : Utvisning Victor Ejdsell för crosschecking i Färjestad BK. Rögle spelar PP.
[*]20 min : Period 2 slut. Slutar 2-1. Skotten i period 2 vann Färjestad med 7-13.
Period 3
[*]1 min : MÅL Rögle BK i powerplay av Adam Tambellini. Ett skott från höger vid tekningscirkeln efter ett snabbt passningsspel. Furch i Färjestad målet hinner inte rädda. 3-1 nu i matchen
[*]2 min : Utvisning Adam Edström för hög klubba i Rögle BK. PP Färjestad.
[*]14 min :Färjestad BK har puckövertaget i anfallszon, men får inte dem där riktigt farliga lägena.
[*]16 min : FBK bosätter sig i offensiv zon. Anfall efter anfall, men Rögle försvarar sig bra.
[*]17 min : Utvisning roughing på Michael Lindqvist i Färjestad. PP Rögle BK.
[*]18 min : MÅL Rögle BK i powerplay, 4-1. Backen Vojtech Mozik gör sitt andra mål för kvällen.
[*]18 min : MÅL Rögle BK i tom kasse, 5-1 av Oliver Tärnström.
[*]20 min : Matchen slutar 5-1. Skotten sammanlagt vann Färjestad BK med 25-35.
Resultat
Rögle BK - Färjestad BK 5-1. FBK leder nu semifinalserien med 3-2 i matcher, bäst av 7
Matchanalys Semifinalmatch 5 Rögle BK - Färjestad BK 24 April-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: